Obľúbený herný obchod zatvára predajne po celom Slovensku. Robí veľký rebranding

  • Brloh zatvára predajne po celom Slovensku
  • Sieť predajní bude mať novú podobu
brloh
Ilustračné foto reprofoto/Google Maps
  • Brloh zatvára predajne po celom Slovensku
  • Sieť predajní bude mať novú podobu

Obľúbená sieť predajní Brloh sa pomaly sťahuje zo slovenských obchodných centier. Po zatvorení predajne v Košiciach čoskoro končí aj predajňa v Trenčíne. Nadšencov však poteší, že firma u nás nekončí – rozhodla sa len spraviť veľký rebranding.

Známy predajca videohier a herného príslušenstva na svojej webovej stránke oznámil, že od 8. augusta 2024 trvale uzatvára svoju predajňu v OC Laugaricio Trenčín. Predajňa bude naposledy otvorená 7. augusta.

„Milí spoluhráči, s ťažkým srdcom oznamujeme, že od 8. 8. 2024 trvale uzatvárame našu Brloh predajňu v OC Laugaricio Trenčín,” uvádza sieť predajní.

Ide o rebranding

Brloh poznajú hlavne nadšenci videohier, ktorí mali v posledných rokoch šancu u nich nakupovať obľúbené hry aj príslušenstvo. V roku 2021 sa však Brloh stal súčasťou nového konceptu siete Smarty, čo je hlavnou príčinou zatvárania tradičných obchodov Brloh. Česká spoločnosť Smarty postupne otvára nové prevádzky s elektronikou, ktoré majú vlastnú hernú sekciu pod značkou Brloh, často minimálne takú veľkú, ako boli pôvodné predajne. 

Momentálne nájdete predajne Brlohu už len v Trnave (City Arena), Banskej Bystrici (Europa) a v Bratislave (Bory Mall). Nové predajne Smarty boli otvorené v Nitre (OC Mlyny), Košiciach (Aupark) a dve v Bratislave (Avion, Eurovea).

OKAY nedávno (ne)zavrelo brány

Reťazec s elektronikou OKAY spustil koncom júna marketingovú kampaň, ktorá vyvolala značný zmätok medzi zákazníkmi. Mnohí sa domnievali, že predajne sa zatvárajú natrvalo. Spoločnosť však tvrdí, že išlo len o marketingový ťah a všetky predajne naďalej fungujú.

OKAY na svojej stránke a sociálnych sieťach oznámil, že 4. júla o 20.00 zatvorí všetky predajne, pričom všetok tovar bude dostupný za likvidačné ceny. Reklamné pútače hlásali: „Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny na e-shope aj v predajniach.“ Tento krok vyvolal u mnohých zákazníkov dojem, že reťazec končí svoju činnosť a chce sa zbaviť zásob.

Marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl pre tvnoviny.sk uviedol, že išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujú už viac ako 10 rokov. „To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20.00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ dodal.

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) podľa televízie Markíza zatiaľ neeviduje žiadne podnety od spotrebiteľov týkajúce sa marketingovej kampane reťazca OKAY. „V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla SOI vo svojom stanovisku pre Bratislavský kraj. Napriek tomu sa však inšpekcia bude prípadom zaoberať.

Finančné problémy spoločnosti nie sú novinkou. V roku 2021 zaznamenala OKAY v Českej republike stratu 2,7 milióna eur, na Slovensku 1 739 085 eur. Spoločnosť hľadala nového investora, aby prežila, no podľa dostupných informácií sa jej to nepodarilo. Už v polovici júna tohto roka sa objavili správy o prepúšťaní zamestnancov a zatváraní predajní.

Zdroj: Brloh

Najnovšie videá

Trendové videá