Obľúbený nápoj odhalil po 14 rokoch nové logo. Vieme, kedy ho uvidíš na Slovensku
- Pepsi po dlhej dobe mení svoj vizuál
- Na Slovensko sa plechovky a fľašky s novým logom dostanú onedlho
- Pepsi po dlhej dobe mení svoj vizuál
- Na Slovensko sa plechovky a fľašky s novým logom dostanú onedlho
Pepsi, ikonická globálna značka, predstavuje nové logo a systém vizuálnej identity, ktorý je prvou aktualizáciou ikonického loga Pepsi s „guľou“ za posledných 14 rokov. Pepsi uvedie nový vzhľad na trh v Severnej Amerike na jeseň tohto roka pri príležitosti 125. výročia značky a celosvetovo vrátane Slovenska v roku 2024, čím značka prechádza do ďalšej éry s výhľadom do budúcnosti.
Retro font a ikonická vlna
Spoločnosť Pepsi v tlačovej správe na ich webe uvidela, že nový dizajn rozvíja značku Pepsi tak, aby predstavovala jej najnezabudnuteľnejšie a najpríjemnejšie vlastnosti a bude sa týkať všetkých fyzických a digitálnych kontaktných bodov vrátane obalov, výčapných zariadení a chladiacich zariadení, vozového parku, módy a stravovania.
Okrem zmeny obalov sa spoločnosť rozhodla už v roku 2022, že v USA začnú prechádzať všetky malé fľašky Pepsi vrátane Pepsi Zero Sugar na fľaše zo 100 % recyklovateľného plastu. Nové logo a vizuálna identita vzdávajú hold bohatému dedičstvu značky a zároveň chcú robiť veľký krok smerom do budúcnosti.
Pre značku je to skutočne obrovská zmena. Po takmer 14 rokoch sa rozhodli posunúť dizajn vpred. Rozhodli sa tak urobiť presne na 125. výročie od začiatku firmy Pepsi. Je to veľmi odvážny krok, obzvlášť v Amerike, kde sú ľudia naučení na logá ich obľúbených drinkov.
Nová paleta farieb
Osvieženie značky zahŕňa novú paletu farieb, teraz aj s čiernou farbou. Čierna farba bola prevzatá zo značky Pepsi Zero Sugar, ktorú u nás na Slovensku poznáme ako Pepsi Max. Signalizovať má, že Pepsi sa aj naďalej bude zameriavať na svoju ponuku s nulovým obsahom cukru.
„Pepsi je ikonická značka, ktorá sa neustále vyvíja spolu s dobou, pretože je základom popkultúry už 125 rokov,“ hovorí CMO Todd Kaplan. Ten zároveň dodáva, že nový vizuálny dizajn otvára akúsi „novú éru“ nápojov Pepsi a hlavne im pomôže sa diametrálne odlíšiť od konkurencie.
Prešli si viacerými logami
Asi ako každá firma, ktorá je na svete dlho ako Pepsi, aj ona si prešla rôznymi zmenami loga. Portál 99 Designs píše o tom, ako v roku 1903 bol názov zmenený na Pepsi-Cola z pôvodného „Brad’s Drink“. Následne bolo vytvorené prvé logo s červeno-bielym kruhovým dizajnom s nápisom „Pepsi-Cola“ v strede.
Ďalej informujú, že v roku 1950 bolo logo aktualizované novým dizajnom písma so zakriveným červeným pruhom a slovom „Pepsi“ napísaným malými písmenami. Toto logo zostalo v podstate nezmenené až do roku 1962. Vtedy sa vynechalo slovo „Cola“ a logo sa zjednodušilo na slovo „Pepsi“ napísané tučnými veľkými písmenami.
Portál Tailor Brands píše, že v roku 1973 bolo logo opäť aktualizované. Tentoraz s novým dizajnom, ktorý obsahoval štylizovaný modrý a červený glóbus s nápisom „Pepsi“, napísaný bielymi písmenami. Toto logo sa používalo až do roku 1991.
Spoločnosť následne predstavila nové logo s modernejším a minimalistickejším dizajnom. Obsahovalo tučné písmo s kurzívou a zjednodušenou červenou, bielou a modrou farebnou schémou.
Následne informujú, že v roku 2003 bolo logo opäť aktualizované. Nový dizajn sa vyznačoval tvarom pripomínajúcim vlnu a dynamickejším a energickejším vzhľadom.
V roku 2008 bolo logo opäť aktualizované, tentoraz so zjednodušeným dizajnom. Vyznačoval sa kruhovým tvarom a výraznou, modrou a červenou farebnou schémou. Toto logo sa používa dodnes, no práve od roku 2024 sa aj na Slovensku dočkáme nového brandingu.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Tailor Brand, 99 Desings, Pepsi