Obľúbený reťazec Slovákov sťahuje z predaja známu sladkosť. Ak ju máš doma, určite ju nejedz

  • Kaufland upozorňuje všetkých svojich zákazníkov
  • Poukazuje na produkt, ktorého konzumácia môže byť človeka nebezpečná
nakupovanie, sušienky
Ilustračná fotografia archív Startitup, Unsplash/ Fernanda Martinez
  • Kaufland upozorňuje všetkých svojich zákazníkov
  • Poukazuje na produkt, ktorého konzumácia môže byť človeka nebezpečná

V reakcii na zistenie možného zdravotného rizika obchodný reťazec Kaufland sťahuje z predaja známu sladkosť, ktorú vyrobila spoločnosť Banketbakkerij Merba B.V. Ide o sušienky s EAN kódom 4337185467004. Je to 200-gramové balenie s dátumom minimálnej trvanlivosti do 06-12-2024, šarža 2334103.

Podľa dostupných informácií sa v uvedenom výrobku môžu nachádzať malé kovové častice, čo predstavuje potenciálne riziko zranenia pri konzumácii. Kaufland reagoval okamžite a z bezpečnostných dôvodov produkt stiahol z predaja.

Zákazníkom, ktorí si už výrobok zakúpili, firma umožňuje jeho vrátenie v ktorejkoľvek predajni Kaufland a garantuje vrátenie kúpnej ceny v plnej výške, a to aj bez potreby predloženia pokladničného bloku.

cookies
zdroj: Kaufland

Výrobca Banketbakkerij Merba B.V., sídliaci v Oosterhoute, Holandsko, sa za spôsobené nepríjemnosti ospravedlňuje a ponúka zákazníkom možnosť obrátiť sa s otázkami na bezplatnú infolinku 0800 15 28 35.

Merba je renomovaný globálny výrobca, ktorého sušienky sú vyhľadávané a exportuje ich do viac ako 70 krajín po celom svete. Spoločnosť, ktorá v roku 2023 vyrobila viac ako 10 000 ton sušienok a zamestnáva viac ako 300 ľudí, je známa predovšetkým výrobou holandských „stroopwafels“. 

Zákazníci, ktorí majú doma dotknutý produkt, by mali dodržiavať odporúčania a z bezpečnostných dôvodov výrobok nekonzumovať. Za akékoľvek nepríjemnosti sa spoločnosť Kaufland aj výrobca Merba ospravedlňujú a zaväzujú k tomu, že zdravie a bezpečnosť zákazníkov sú pre nich na prvom mieste.

Priestor na trhu pre lokálne značky

Záujem o výrobky privátnych značiek, ktoré vo svojom sortimente ponúka Kaufland, rastie medzi zákazníkmi, aj u domácich dodávateľov. Reťazec vlani predal vyše 70 miliónov kusov produktov privátnych značiek, ktoré boli vyrobené na Slovensku.

Hoci sa podľa údajov Štatistického úradu SR rast spotrebiteľských cien v priebehu vlaňajška spomalil, potraviny a nealkoholické nápoje počas roka 2023 zdraželi v priemere o viac ako 17 %, čo výrazne pociťuje väčšina slovenských domácností.

Zákazníci si pri nákupoch okrem kvality veľmi pozorne všímajú aj ceny výrobkov, a tak v predajniach narastá aj záujem o privátne značky. Tie ponúkajú cenovo dostupnejšie alternatívy značkových produktov a v Kauflande tvoria viac ako 22-percentný podiel z celkového sortimentu.

potraviny
zdroj: DALL-E

„V našich predajniach je mimoriadne obľúbená značka K-Classic, ktorú tvorí vyše tisícka produktov od potravín až po sortiment kozmetiky a drogérie. K-Classic pravidelne boduje aj v marketingovom projekte Dôveryhodné značky a v roku 2023 získala ocenenie v kategórii Privátne značky už siedmykrát po sebe. Je to pre nás potvrdenie, že spotrebitelia oceňujú veľký výber kvalitných výrobkov, ktoré si u nás môžu nakúpiť za výhodné ceny,“ vysvetľuje v oficiálnom stanovisku Richard Bendík, riaditeľ nákupu v spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.

O tento typ sortimentu sa nezaujímajú len spotrebitelia, ale aj domáci producenti, ktorí pod logom privátnych značiek dodávajú na trh svoje produkty. Pri ich výrobe spolupracuje reťazec s viac ako 40 dodávateľmi zo Slovenska, ktorým spolupráca zaručuje nielen garantovaný objem výroby, ale aj pravidelný odbyt.

„Kaufland je pre nich zodpovedným a férovým partnerom, ktorý si svoje záväzky plní včas, no oceňujú aj možnosť medzinárodnej spolupráce, pretože takto môžu získať príležitosť presadiť sa aj na zahraničnom trhu. Aj zdieľanie dôležitého know-how s našimi odborníkmi, ktorí sa špecializujú na tvorbu nových receptúr a nových obalov šetrných k životnému prostrediu či na vylepšovanie technologických procesov, prináša domácim výrobcom množstvo benefitov,“ konštatuje Richard Bendík.

Medzi produkty vyrobené domácimi dodávateľmi pod privátnymi značkami, ktoré zákazníci nájdu aj v predajniach reťazca v zahraničí, patria napríklad piškóty, oblátky, syry, tofu či dojčenská voda.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Kaufland

Najnovšie videá

Trendové videá