Obľúbený výrobok už viac v obchodných reťazcoch nekúpiš. Z pultov sa nenápadne vytratil
- Z pultov obchodných reťazcov zmizla jedna z najznámejších balených vôd, viac ju už nenájdeš
- Informáciu potvrdila aj spoločnosť Coca-Cola
- Z pultov obchodných reťazcov zmizla jedna z najznámejších balených vôd, viac ju už nenájdeš
- Informáciu potvrdila aj spoločnosť Coca-Cola
Z pultov obchodných reťazcov zmizla známa balená voda. S touto informáciou prišiel dnes ako prvý portál tvnoviny.sk. Podľa jedného z čitateľov ju na pultoch nebolo možné nájsť už niekoľko mesiacov.
„Tento druh minerálky som si kupoval pravidelne. Vyhovovalo mi nielen jej zloženie, ale aj chuť. Zarazilo ma, keď odrazu zmizla z obchodu pri mojom dome a neskôr aj z ďalších obchodov v okolí. A nikde som sa nedočítal dôvod,“ uviedol čitateľ pre portál tvnoviny.sk.
Ide o pramenitú vodu Bonaqua. Spoločnosť Coca-Cola, ktorá je výrobcom tejto značky, ju už totiž podľa dostupných informácií niekoľko mesiacov nedistribuuje.
V obchodoch už nie je niekoľko mesiacov
„Výrobcom minerálnej vody Bonaqua je spoločnosť Coca-Cola, ktorá prestala s jej distribúciou na slovenský trh,“ informovala hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.
„Dodávateľ nám výrobky Bonaqua nedodáva od februára tohto roka, namiesto toho máme v ponuke novú značku vody – Natura voda,“ potvrdila aj hovorkyňa Billy Kvetoslava Kirchnerová.
Túto informáciu potvrdilo aj Tesco či Lidl.
Definitívny koniec
Celá portfólio mala spoločnosť Coca-Cola nahradiť úplne novou značkou.
„V roku 2022 sme uviedli na slovenskom trhu našu novú značku pramenitej vody Natura. Táto nová značka začiatkom tohto roka postupne úplne nahradila v našom portfóliu známu značku Bonaqua vrátane všetkých jej príchutí a typov balení,“ vysvetlil Václav Koukolíček, manažér externej komunikácie spoločnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Ako ďalej poznamenal, minerálna voda značky Bonaqua sa už na Slovensku neobjaví.
Zbytočné „vylepšenie“
Ako sme ťa už dávnejšie infomovali, Coca-Cola prekvapila v tomto roku aj inou novinkou. Od júla 2024 sú podľa ich nariadenia vrchnáky napevno upevnené k fľaši. Ako prvá predstavila túto novinku Coca-Cola v Nemecku a zákaz mnohých zákazníkov pobúrila.
„Jedno z najzbytočnejších a najotravnejších ‚vylepšení‘, aké som kedy videl. Rád pijem z fľaše a vrchnák ma len otravuje,“ komentujú používatelia na YouTube. Ďalší sa zas sťažuje a označuje tento nápad za „posr..ý“.
Ostrú kritiku Nemcov na túto novinku v tom čase zaregistroval denník Bild. Ten informoval, že zo strany Európskej komisie ide o ekologické rozhodnutie, ktoré má chrániť životné prostredie.
„Počas monitorovania na európskych plážach sa našlo pomerne veľké množstvo plastových vrchnákov,“ ozrejmil Philip Heldt zo spotrebiteľského centra NRW.
V Severnom mori na pláži s dĺžkou iba 100 metrov sa podľa Heldta našlo až 43 uzáverov fliaš. Vďaka tomu prišiel nápad, že uzávery budú napevno upevnené k fľaši.
Záchrana životného prostredia
Spoločnosť Coca-Cola však údajne mala túto požiadavku presadzovať ešte skôr, než sa stala povinnou. Jej nemecká pobočka totižto začala s postupnou výmenou fliaš už počas minulého roka v novembri. Vo svojom stanovisku sa nemecká pobočka Coca-Coly snaží znížiť frustráciu zákazníkov a apeluje na životné prostredie.
„Je to preto, aby sa tieto vrchnáčiky mohli recyklovať spolu s fľašami – namiesto toho, aby skončili niekde v prírode. Toto nariadenie bude platiť v celej EÚ, a tak v budúcnosti ich nájdete aj v Neapole, Štokholme či Marseille,“ píše pobočka Coca-Coly vo svojom stanovisku.
Hlavným zámerom Coca-Coly je, aby spotrebiteľ nechal vrchnák umiestnený na fľaši, čím sa v porovnaní so súčasnosťou dostane vo väčšej miere do recyklačného cyklu.
Táto novinka sa dostala už pred pár mesiacmi aj na Slovensko, kde tiež nezožala úspech, aký sa očakával. Mnohí Slováci ostali nemilo zaskočení. Rovnako ako v prípade našich nemeckých susedov, viacerým toto „vylepšenie“ prišlo zbytočné.
Zdroje: tvnoviny.sk, Archív SIU, Bild