Obrovské personálne zemetrasenie u Zuckerberga. Vykopnúť môže tisíce ľudí, dôvod je jasný
- Spoločnosť Meta sa odhodlala k ráznemu kroku
- Vo firme pracovalo ku koncu septembra 87-tisíc ľudí
- Spoločnosť Meta sa odhodlala k ráznemu kroku
- Vo firme pracovalo ku koncu septembra 87-tisíc ľudí
Spoločnosť Meta, pod ktorú spadá aj Facebook či Instagram, hlási veľké zmeny, informuje The Guardian. Všetko sa točí okolo peňazí. Minulý mesiac prišla firma s vyhlásením, na základe ktorého zaznamenala pokles tržieb okolo 80 miliárd dolárov. Globálna kríza môže mať za dôsledok hromadné prepúšťanie.
Spoločnosť Meta sa zatiaľ k tomuto kroku nevyjadrila, no už túto stredu sa očakáva, že vďaka škrtom prídu o prácu tisíce ľudí, informuje portál TheWallStreetJournal.com.
„V roku 2023 zameriame naše investície na oblasti rastu iba s vysokou prioritou,“ povedal vedúci spoločnosti Meta Mark Zuckerberg pred ohláseným prepúšťaním. „To znamená, že niektoré tímy budú zmysluplne rásť, ale väčšina iných tímov zostane v priebehu budúceho roka rovnaká alebo sa zmenší.“
„Očakávame, že rok 2023 skončíme buď ako približne rovnako veľká, alebo dokonca o niečo menšia organizácia, než ako sme dnes.“ Tieto slová môžu smelo naznačovať, že prepúšťanie bude nakoniec realitou.
Čísla hovoria jasne
Keď sa pozrieme na hospodárske výsledky spoločnosti, ukazuje sa, že kým minulý mesiac bola spoločnosť Meta ocenená na 270 miliárd dolárov, tak v roku 2021 to bolo viac ako jeden bilión dolárov. Ten rozdiel je citeľný a môže sa prejaviť aj do politiky spoločnosti.
Za stratou stojí s najväčšou pravdepodobnosťou divízia Metaverse, t. j. Reality Labs. Tá zaznamenala veľké poklesy, a to v hodnote 3,7 miliardy dolárov len za posledné tri roky. Očakáva sa, že tieto straty budú aj v nasledujúcom období neustále rásť. Mark Zuckerberg to však celé vidí inak.
„Experimentálne stávky, ktoré spoločnosť robí, sa vyplatia,“ informuje britský denník s odvolaním sa na šéfa spoločnosti Meta. Dodáva, že práve tieto ťažké výzvy sa vyplatia a budú základom pre ďalšie úspešné budúce podnikanie.
Menej peňazí z reklamy
Okrem toho sa situácia na trhu s reklamou sprísňuje. To môže mať za následok to, že spoločnosť Meta príde o príjem z reklamy. Táto strata môže byť v celkovej hodnote až 10 miliárd amerických dolárov.
Dôvodom je najmä zmena agendy ochrany osobných údajov spoločnosti Apple. Zákazníci spoločnosti Apple po novom nebudú musieť súhlasiť s tým, aby spoločnosť Meta sledovala ich používateľov v aplikáciách.
V praxi to znamená, že Facebook nebude môcť sledovať internetovú aktivitu svojich používateľov, pokiaľ s tým nebudú súhlasiť. To znamená, že im nebude môcť za každých okolností zobrazovať relevantnú reklamu, na základe ktorej spoločnosť zarába.
Budúcnosť spoločnosti
Ďalšou stratou môže byť prechod na Metaverzum. Metaverzum je sieť 3D virtuálnych svetov, ktoré sa následne spájajú dohromady. Internet by tak doslova bol všade okolo nás.
Mnohí ľudia, medzi ktorých sa radí aj akcionár spoločnosti Meta Altimeter Capital Management, konštatujú, že spoločnosť mohla stratiť kľúčovú dôveru svojich akcionárov práve vtedy, keď sa obrátila na metaverzum.
Nateraz vieme povedať, že úspech Metaverza je veľmi otázny, keďže sa tu vyskytujú mnohé problémy, ktoré bude treba do budúcna odstrániť.
Zdroje: Guardian.com, wsj.com