Obrovský míľnik pre električku do Petržalky: Vallo oznámil skvelú správu a potešil všetkých Bratislavčanov
- Primátor Matúš Vallo oznámil, že druhá etapa petržalskej električky je o krok bližšie k realite
- Nebude jej chýbať zelená strecha či dobre premyslené trasovanie, ktoré práve včera mesto v teréne zaznačilo
- Jedná sa o jeden z najväčších dopravných projektov Bratislavy
- Primátor Matúš Vallo oznámil, že druhá etapa petržalskej električky je o krok bližšie k realite
- Nebude jej chýbať zelená strecha či dobre premyslené trasovanie, ktoré práve včera mesto v teréne zaznačilo
- Jedná sa o jeden z najväčších dopravných projektov Bratislavy
Petržalčania, ale aj Staromešťania sa budú môcť čoskoro tešiť z predĺženia trate petržalskej električky, či jej takzvanej druhej etapy. Jedná sa o jeden z najväčších dopravných projektov. Vďaka nemu sa podarí značne odľahčiť dopravnú situáciu v meste a spojiť Staré Mesto a Petržalku.
Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne 4,2 km a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.
Drevené informačné tabuľky
Už dnes natrafíš v lokalite medzi ulicami Bosákova a Janíkov dvor na drevené informačné tabuľky, ktoré sú od seba vzdialené približne 100 metrov. Na každej z nich je štítok s grafikou, ktorá vyznačuje električku a jej doplnky. V infografike nechýba ani čas, za ktorý sa z centra budúcou električkou dostaneš až na koniec Petržalky.
Nechýba tiež to, koľko ľudí bude schopná prepraviť. Ďalšie z nich zobrazujú napríklad zelenú trať, koľko cestujúcich táto električka prevezie denne či zelené strechy na zastávkach MHD, informuje Mesto Bratislava.
„V októbri sme vyhlásili verejné obstarávanie na predĺženie Petržalskej električky v úseku Bosákova – Janíkov dvor s dĺžkou 4,2km. Zaujímavosti o nej nájdete na vyznačenej trase v teréne už teraz,“ informuje Matúš Vallo na sociálnej sieti.
Teš sa na zeleň a inovácie
Súčasťou 7 zastávok električkovej trasy bude množstvo zelene na zemi, na strechách, no aj technologické vylepšenia prístreškov. Po vzore Dúbravsko-karloveskej radiály bude aj táto trať ekologická s použitím výsadby rozchodníkov. Jej samotný návrh počíta s novými stromami na voľných plochách. Tiež s lúkami, trávnikmi a trvalkovými záhonmi s vyššou mierou autoregulácie.
Neprehliadnuteľnými sa stanú aj prístrešky nástupísk, ktorých konštrukcia bude spájať základnú funkciu ochrany cestujúcich pred nepriaznivým vplyvom počasia spolu s viacerými technickými funkciami. V jej vnútri bude integrovaný technologický panel s prvkami elektroinštalačných rozvodných skríň, smetných nádob, automatov na výdaj cestovných lístkov a informačných panelov.
Tým sa mesto zbaví rôznych solitérnych zariadení pohlcujúcich priestor nástupišťa. Okrem toho na vrchu prístreškov nájdeš ekologické zelené bezúdržbové strechy. Samotná výstavba električky by mala začať už v roku 2021, jej dokončenie je plánované na rok 2023.
Len zopár minút až na koniec
Trasa električky pozostáva zo 7 zastávok a len zopár minút jazdy. Ich názvy sú momentálne len pracovné, no lokality sa meniť už pravdepodobne nebudú.
- Chorvátske rameno
- Gessayova
- Zrkadlový háj
- Stred
- Veľký Draždiak
- Lietavská
- Janíkov dvor