Obrovský návrat známej odevnej českej značky. Po rokoch opäť plánuje dobyť aj Slovensko
- Nový investor plánuje známu odevnú značku oživiť
- Majitelia už teraz plánujú expanziu do zahraničia vrátane Slovenska
- Nový investor plánuje známu odevnú značku oživiť
- Majitelia už teraz plánujú expanziu do zahraničia vrátane Slovenska
Česká odevná značka sa vracia na trh. Reštart zabezpečí spoločnosť, ktorá vlastní najväčší e-shop so spodnou bielizňou v krajine. Ako informuje portál tvnoviny.sk, noví majitelia plánujú expanziu aj na Slovensko.
Pietro Filipi, známa značka na Slovensku, vznikla v Česku v roku 1993 napriek talianskemu názvu. Kvôli zlým manažérskym rozhodnutiam a koronakríze sa však dostala do finančných ťažkostí.
Nový investor, spoločnosť DaniDarx, ktorá vlastní e-shop Trenýrkárna.cz, má v pláne značku oživiť. Pomôže jej aj investičný partner SPM.
„Cieľom je vrátiť českým mužom a ženám značku, ktorú mali radi, a to navyše veľmi rýchlo. Obratom sme preto pripravili prvú kolekciu oblečenia Pietro Filipi. Sú to pánske boxerky, plavky, dámske nohavičky, ponožky a župany. A tým určite nechceme končiť. Ak zákazníci vyjadria záujem, chceme sa postupne pustiť do rozširovania portfólia,“ uviedla spoločnosť v stanovisku pre portál idnes.cz.
Expanzia vo veľkom
Značka Pietro Filipi ale nechce zostať iba na českom trhu. „Momentálne sme na začiatku, teraz máme niekoľko produktov v rámci spodnej bielizne na e-shope www.trenyrkarna.cz,“ uviedla pre portál tvnoviny.sk šéfka značky Aneta Uhlíková.
Značka chce expandovať aj do zahraničia, vrátane Slovenska, kde pôsobila roky. V minulosti mala kamenné predajne, ale teraz plánuje zostať iba v online priestore.
„Expanziu so značkou plánujeme, ale predajne momentálne nie,“ ukončila Uhlíková.
Módne značky v problémoch
Čo sa týka módnych značiek, v minulom roku opustila slovenský trh spoločnosť Tally Weijl, ktorú založili vo Švajčiarsku už pred takmer 40 rokmi. Ako sme ťa už informovali, tržby spoločnosti najskôr dosahovali milióny eur, no potom výrazne klesli. Následne sa stratová módna značka poslala do konkurzu. Minulý rok súd vyhlásil jej definitívny úpadok.
Pre niektoré módne domy na Slovensku bol minulý rok mimoriadne čiernym obdobím. Najskôr zažila veľký pád a riešenie nepríjemných situácií známa a úspešná slovenská značka Dedoles. Predajca, ktorý je známy predovšetkým ponožkami s tými najrôznejšími vzormi a populárnymi animovanými škrečkami v reklame, neskôr oznámil reštrukturalizáciu.
Mnohé firmy situáciu vôbec neustáli a už sú po krachu. V roku 2022 oznámila finančné problémy aj obľúbená značka Orsay, zmietala sa v nich aj Tupperware. Potom sa do problémov dostala známa odevná spoločnosť Tally Weijl.
Action na Slovensku
Na Slovensku sa momentálne teší popularite diskontný reťazec Action, ktorý naďalej pokračuje v expanzii. Svoju predajňu budú mať aj Trenčania. Novú prevádzku otvorili v miestnom nákupnom centre OC MAX 18. mája o 9:00.
Zákazníci tu nájdu produkty dennej spotreby, ako sú trvanlivé potraviny, drogéria, oblečenie, kancelárske potreby, domáce a záhradkárske potreby, nábytok a produkty pre zvieratá. V trenčianskej predajni bude dostupných 6 000 výrobkov z 15 produktových kategórií, pričom každý týždeň obmení 150 výrobkov.
„Sme radi, že môžeme rozšíriť ponuku pre našich zákazníkov a sprístupniť im aj v Trenčíne ďalšiu novú značku. Vďaka otvoreniu novej prevádzky im tak môžeme poskytnúť ešte širšiu škálu možností pri nakupovaní, ponúknuť im zaujímavý sortiment za konkurenčné ceny a dopriať im nový zážitok z nakupovania,“ hovorí Rastislav Korenko, Center Manager OC MAX Trenčín.
Action sa teší obľube aj kvôli svojej cenovej politike. Priemerná cena všetkých výrobkov je približne dve eurá, pričom obchod až 1 500 produktov predáva za menej ako jedno euro.
Obchodník má však vysoké nároky na bezpečnosť, zakladá si na tom, aby bol dodržaný správny pomer ceny a kvality a deklaruje udržateľnosť a trvanlivosť predávaných produktov.
Označenie udržateľnosti má pritom čoraz viac ponúkaných výrobkov. Reťazec má navyše so všetkými dodávateľmi prísne dohody o etickom získavaní zdrojov, o výrobných podmienkach a výrobky zároveň spĺňajú príslušné požiadavky v daných krajinách.
Action je považovaný za najrýchlejšie rastúci nepotravinový diskontný reťazec v Európe a aj na Slovensku rastie jeho sieť predajní rýchlym tempom. Prevádzka v OC MAX v Trenčíne je v poradí už 19. v rámci Slovenska. Holandský obchodník tak reaguje na neustále zvyšujúci sa dopyt po svojich produktoch.
Diskontný reťazec Action vstúpil na slovenský trh v marci 2023. Má viac ako 2 600 predajní v 12 krajinách. Na Slovensku by mal do konca roka počet jeho prevádzok presiahnuť dvadsiatku.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: tvnoviny.sk, idnes.cz, TASR