Obrovský škandál Ryanairu: Ak ti banka vrátila peniaze za zrušený let, nemusíš sa dostať na palubu
- Zákazníkom sa vrátili peniaze za zrušené lety, teraz však majú problém
- Spoločnosť im v prípade dlžoby neumožní s nimi letieť
- Zákazníkom sa vrátili peniaze za zrušené lety, teraz však majú problém
- Spoločnosť im v prípade dlžoby neumožní s nimi letieť
Pandémia prekvapila takmer všetkých, čo viedlo okrem iného aj k mnohým zrušeným letom. Pred cestovanie bola postavená stopka a svet sa na chvíľu aj z tohto pohľadu úplne zastavil. Ľudia o svoje peniaze prirodzene nechceli prísť a za zrušené lety ich žiadali späť.
Niektorí sa na palubu nedostanú ani dnes, keď pandémia v mnohých častiach sveta utícha a cestovanie sa opäť rozbieha.
Ryanair niektorým z tých, ktorým poslal peniaze späť, zablokoval možnosť dostať sa do ich lietadla. Ak im refundáciu vrátia, možnosť im odblokujú, informuje The Independent.
Peniaze sa k nim dostali, aj keď to Ryanair zamietol
Niektorí zákazníci sa sťažujú, že keď chcú urobiť check-in pri novo zakúpených letoch, aplikácia ich k tomu nepustí, najprv musia vrátiť spoločnosti peniaze.
Podobný problém potvrdili zatiaľ traja ľudia. Všetci sa v roku 2020 nakoniec rozhodli neletieť, pretože cestovanie ich vláda, podobne ako takmer všetky, neodporúčala. Prostredníctvom aplikácie neskôr požiadali o vrátenie peňazí na ich bankové konto.
Ryanair im vtedy žiadosť o vrátenie peňazí zamietol, keďže lietadlo letelo, obrátili sa teda na spoločnosť, od ktorej mali kreditnú kartu. Všetci traja používali American Express.
Tí im peniaze aj bez súhlasu leteckej spoločnosti vrátili, keďže im zaplatené služby v konečnom dôsledku neboli poskytnuté. K svojim peniazom sa teda dostali a vec považovali za vyriešenú.
Cestujúcich prekvapili pár dní pred odletom
Žiaden problém nenastal ani pri kúpe nových leteniek, tie bez komplikácií zaplatili. Systém ich však už nepustil k check-inu. Ten urobiť nemôžu, kým spoločnosti nevrátia peniaze za „koronové“ letenky. Ľudia si zväčša robia check-in na poslednú chvíľu a tak o ničom netušili až kým nemali letieť.
„Cestovanie s covidovými reštrikciami je stresujúce samo o sebe, ale táto totálne nepredvídateľná platba navyše pozdvihla stres na úplne nový level. Ryanair mi normálne zarezervoval let a potom ma prekvapil, keď som robil online check-in, tri dni pred odletom,“ komentoval jeden z nespokojných pasažierov pre Money Saving Expert.
Ak peniaze nevrátia, nepoletia, no Ryanair im nepreplatí ani tento let, píše The Guardian. Zákazníci argumentujú, že v tejto situácii nejde len o peniaze za letenku, prišli by o stovky, za ubytovanie, prenájom auta a covidové testy dohromady.
Ryanair vo svojich podmienkach prepravy uvádza, že lety, ktoré odletia sa nedajú preplatiť a zároveň aj to, že môžu zákazníkom zakázať vstup na palubu, ak majú voči spoločnosti dlžoby.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: The Independent, The Guardian, Money Saving Expert