Od detskej izby až po úspešnú značku Icon’s Jewellery. Terezine šperky „dobyli srdcia“ slovenských influenceriek

  • Mladá podnikateľka Tereza si splnila detský sen
  • Na slovenský trh priniesla značku šperkov Icon's Jewellery
  • Šperky obľubujú aj slovenské influencerky
na snimke su Icon's Jewellery
Archív Icon's Jewellery
  • Mladá podnikateľka Tereza si splnila detský sen
  • Na slovenský trh priniesla značku šperkov Icon's Jewellery
  • Šperky obľubujú aj slovenské influencerky

V posledných rokoch sa na Slovensku čoraz viac skloňuje pojem „mladý podnikateľ“. Dynamické podnikateľské prostredie, nové technológie a neustále sa meniace trendy dávajú mladým ľuďom príležitosť realizovať svoje nápady a premeniť ich na úspešné biznisy. Či už ide o digitálne startupy, remeselné značky, alebo kreatívne služby, mladí Slováci prinášajú na trh svieže myšlienky a inovácie.

Hoci ich cesta často prináša nástrahy, prekážky ako byrokracia, vysoké dane či nedostatok skúseností, dokážu to prekonať svojou odvahou, flexibilitou a schopnosťou rýchlo sa adaptovať. Dokonalým príkladom mladého podnikateľa je aj Tereza Augustínová, zakladateľka značky šperkov Icon’s Jewellery.

Mladí podnikatelia

Podnikať v mladom veku na Slovensku nemusí byť jednoduché. Tereza však vníma jednu veľkú výhodu: „My mladí máme výhodu pri budovaní značky na sociálnych sieťach. Prakticky s nimi vyrastáme, vieme, ako fungujú, vieme rýchlo reagovať na trendy.“ V otázkach byrokracie jej pomohla škola aj rodina: „Na škole mám aplikovanú ekonomiku, kde ma naučili, ako si založiť firmu a čo všetko to zahŕňa. Otec mi bol tiež veľkou oporou pri vybavovaní prvých papierovačiek.“

Značka Icon’s Jewellery

Značka Icon’s Jewellery začínala ako malý projekt v detskej izbe. S rastúcim dopytom bolo potrebné presunúť výrobu do manufaktúr. Šperky sú vyrábané z nehrdzavejúcej ocele a pozlátené 18-karátovým zlatom. „Môžete sa s nimi kúpať, sprchovať, športovať. Prežijú aj slanú či chlórovú vodu. Sú hypoalergénne a vhodné aj pre ľudí s citlivou pokožkou,“ vysvetľuje Terezka. Táto kvalita a odolnosť z nich robí ideálny doplnok na každodenné nosenie.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by VODE A POTU ODOLNÉ ŠPERKY (@icons.jewellery)

Ceny šperkov sa pohybujú od 9 do 18 eur, pričom marža je približne 80 %. „Vďaka tejto sume vieme poskytnúť sezónne zľavy, zaplatiť si marketing a náklady na tvorenie kontentu,“ hovorí zakladateľka. Kapitál na rozbeh podnikania získala z letnej brigády, kde zarobila 800 eur. Návratnosť investície prišla už po piatich mesiacoch, čo je pri malých podnikoch mimoriadne pozitívny výsledok.

Za úspechom Icon’s Jewellery stoja sociálne siete

Icon’s Jewellery vďačí za úspech najmä sociálnym sieťam. „Fakt, že naši zákazníci vidia do celého zákulisia, nám buduje dôveru. Máme viacero virálnych videí, napríklad baliace videá, kde ľudia presne vidia, ako sa balia ich objednávky,“ približuje Tereza. Značka spolupracuje s influencermi ako Nina Janová, Teri Pallová či Nelavalentina. Práve autentickosť a otvorenosť prináša značke lojalitu zákazníkov.

Ako každá firma, aj Icon’s Jewellery sa stretáva s negatívnymi recenziami či nespokojnými zákazníkmi. Tereza však už vie, ako na to: „Vždy sa snažím prísť na koreň problému, či je to kvalita produktu, služby alebo doručenia. Každopádne vždy sa snažíme vyhovieť zákazníkom, pomôcť či vyriešiť ich problém.“ Tento prístup sa odráža v spokojnosti zákazníkov, ktorí sa často vracajú.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by VODE A POTU ODOLNÉ ŠPERKY (@icons.jewellery)

Budúcnosť projektu

Tereza má so značkou veľké plány: „Úprimne verím a pracujem na tom, že Icon’s bude jedného dňa na úrovni Pandory či iných šperkových velikánov. Vidím ten potenciál, len musím prísť na to, ako ho ukázať celému svetu.“ Momentálne sa šperky predávajú v Česku a na Slovensku, no cieľom je rozšíriť značku do celej Európy.

„Uisti sa, že si dobrý v tom, čo robíš, a potom sa uisti, že je záujem o to, čo robíš. Keď si si istý, vybuduj si komunitu, v ktorej nájdeš oporu a verných zákazníkov. Zlá recenzia nie je koniec sveta, ale príležitosť na zlepšenie. Dobré veci trvajú čas, takže sa nevzdávaj a buď konzistentný. A to najhlavnejšie – bav sa! Nebude to vždy ľahké a ružové, ale nie je nič horšie, ako byť dlhodobo znudený zo svojej práce. Si svoj vlastný šéf, tak to využi,“ Tereza adresuje tým, ktorí sa snažia nabrať odvahu podnikať.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá