Od Dráčika sa dištancujú dve veľké mená v biznise. Istá firma si jeho bannery pochvaľuje
- LEGO a ALBI berú situáciu vážne
- SEVA označila správy Víglaského za vyjadrenie vlastného názoru
- LEGO a ALBI berú situáciu vážne
- SEVA označila správy Víglaského za vyjadrenie vlastného názoru
Na oficiálnej stránke hračkárskeho reťazca Dráčik sa už niekoľko mesiacov objavujú prinajmenšom kontroverzné správy, ktoré reagujú na rôzne aktuálne témy.
Bannery a správy, ktoré sa na oficiálnej stránke Dráčika objavujú, spočiatku rozoberali médiá, neskôr sa k nim pridala slovenská internetová verejnosť, ktorá reagovala výzvou. Tá sa nesie v hesle #bojkotujemdracik. Pomaly, ale isto sa začali pridávať aj dodávatelia tovaru pre tento reťazec.
Najskôr zareagoval známy výrobca originálnych stavebníc komentárom pod videom na Facebooku. Jeden z komentujúcich sa spoločnosti Lego opýtal: „Dobrý deň, dokedy bude Lego dodávať svoje produkty do Dráčika?“ Oficiálna facebooková stránka Lego mu poskytla odpoveď.
„Dobrý deň, Michal. Veríme, že každý je úžasný a mal by sa cítiť súčasťou tímu, spoločnosti. Boli sme sklamaní, keď sme videli komunikáciu na webe Dráčik, a pozastavili sme propagačnú inzerciu, zatiaľ čo situáciu preskúmame,“ uviedla spoločnosť LEGO v komentári.
V redakcii Startitup sme sa preto rozhodli kontaktovať ďalšie spoločnosti, ktoré distribuujú svoj tovar do hračkárskeho reťazca Dráčik.
Lego sa k správam, ktoré publikuje Dráčik na svojej oficiálnej stránke, vyjadrilo aj nám prostredníctvom e-mailu. V ňom uviedli, že situáciu stále preverujú v súlade s ich zásadami a postupmi.
„Naše hodnoty v skupine Lego sú pre nás veľmi dôležité a očakávame, že naši partneri a dodávatelia budú zdieľať podobné princípy,“ uviedli. V závere dodali, že celú situáciu a správu tohto druhu berú s veľkou vážnosťou.
ALBI: Dištancujeme sa
Albi, československá spoločnosť založená v roku 1991, ktorá Dráčiku dodáva zábavné a poučné hry, voňavé sviečky, plyšáky či iný darčekový a hračkársky tovar, sa k situácii vyjadrila nasledovne.
„S názormi pána Víglaského nesúhlasíme a dištancujeme sa od nich. Medzi naše firemné hodnoty patria okrem iných tolerancia a rovnoprávnosť. Chceme zabávať a spájať všetkých ľudí v spoločnosti. Zakladáme si na tom, že radosť je potrebné prinášať všetkým bez ohľadu na pohlavie, vek, sexuálnu orientáciu alebo politickú príslušnosť,“ pre redakciu Startitup povedala marketingová špecialistka ALBI Ivana Šulganová.
SEVA, ktorá na trh uvádza stavebnice SEVA, je verejnosti dostupná už od roku 1979. Variabilná polytechnická stavebnica umožňuje postaviť čokoľvek. Keďže aj táto spoločnosť dodáva Dráčiku svoj tovar, rovnako nás zaujímal ich postoj k situácii.
Obchodný zástupca Lukáš Sedláček mal na situáciu iný názor Povedal, že oficiálna stránka Dráčika je súkromná záležitosť, „takže si na ňu, pokiaľ stále žijeme v slobodnej spoločnosť, môže majiteľ stránky písať, čo chce“. Taktiež uviedol, že v textoch nič kontroverzné nenašiel.
„Autor len vyjadruje svoj názor a svoje videnie sveta, čo je v poriadku. S Dráčikom máme dobré obchodné vzťahy, ktoré hodláme ďalej rozvíjať,“ dodáva Sedláček.
Web O médiách dnes informoval o tom, že od slovenského Dráčika sa dištancoval český web a predajňa s hračkami Dráček. Okrem podobného názvu a zamerania však tieto firmy nemajú nič spoločné.
„Ak by sa naši súčasní aj potenciálni budúci zákazníci domnievali, že sme obchodní partneri, ohrozuje to naše dobré meno. Radi by sme týmto zdôraznili, že naše české rodinné hračkárstvo www.dracek.cz, ktoré je na trhu od roku 2004, nie je a nikdy nebolo s firmou Dráčik akokoľvek spojené. Ani názorovo, ani podnikateľsky. Sme dva rozdielne podnikateľské subjekty s podobnými menami,“ uvádza Dráček na svojej webstránke.
Klamú médiá?
Dušan Víglaský, ktorý sa v poslednom uverejnenom banneri na oficiálnej stránke Dráčika verejne priznal, že autorom všetkých textov je práve on, taktiež napísal, že médiá klamú.
Upozorňuje, že tvrdenia o tom, že poškodzuje partnerov a oni tak rušia zmluvy s Dráčikom sú „čistá lož s číslom 1“. Taktiež tvrdí, že obchodní partneri ho kontaktovali jedine z dôvodu podpory. V súvislosti s Legom opisuje majiteľ situáciu inak. „Ruší reklamu na webe, ktorá ani nikdy neexistovala,“ uvádza s tým, že to firma urobila ako jediná z viac ako 100 dodávateľov.
Formát banneru je už viacerým známy, keďže sa v tejto podobe párkrát do mesiaca zobrazujú najrôznejšie texty o aktuálnych témach. Tentokrát informuje, že klamstiev z druhej strany bolo viacero. Za ďalšiu lož označil obvinenie, že Legenda o dúhovom náčelníkovi uráža homosexuálov.
Uviedol aj, že inváziu nepodporuje. „Podporujem všemožne mier,“ odkazuje.
„Lož číslo 4. Šírenie ruskej propagandy, dezinformácií a nenávisti. Vážení, neuviedli ste ani jeden príklad,“ dodáva a ako posledné reagoval na tvrdenia o covide, pričom ho podľa vlastných slov ako chorobu nespochybňuje. Spochybňuje len vznik, spôsob šírenia a opatrenia, ktoré šíreniu, podľa jeho slov, napomáhali.
Ako sme už spomenuli, potvrdzuje aj autorstvo: „V jednom ste ale mali pravdu. Články píšem ja, Dušan Víglaský, a budem ich písať naďalej. Zdá sa, že vám to nejako nevyhovuje.“
Zdroj: Redakcia