Slovákov čaká odstávka obľúbenej banky. Nevyberieš si peniaze a nezistíš zostatok svojho účtu

  • Slovenská sporiteľňa plánuje odstávku svojich služieb
  • Odstávka bude počas soboty (22.3.)
Bankomat
Ilustračné foto: Freepik/Jcomp
  • Slovenská sporiteľňa plánuje odstávku svojich služieb
  • Odstávka bude počas soboty (22.3.)

Slovenská sporiteľňa, jedna z najväčších bánk na Slovensku, oznámila plánovanú odstávku väčšiny svojich služieb počas soboty (22.3.). Ako uvádza Slovenská sporiteľňa na svojej webovej stránke, táto odstávka je súčasťou jej snahy o vylepšenie a modernizáciu svojich bankových služieb s cieľom poskytnúť klientom ešte pohodlnejšie a efektívnejšie bankovníctvo. 

Technická prestávka ovplyvní tieto služby

V čase 4.00 – 21.30 nebude možné vyberať peniaze mobilom a nebude dostupné ani vkladanie peňazí cez vkladomaty. Preto sa klientom odporúča zabezpečiť si dostatočnú hotovosť vopred, aby predišli možným komplikáciám. 

Čo sa týka služby Sporopay, medzi  4.00 – 10.00 ju nebude možné používať. Najviac sa to dotkne služieb Internetbanking George, mobilnej aplikácia George, Databanking, Business24, Business24 mobilnej aplikácie, MultiCash, SMS služieb a API rozhrania pre tretie strany.

V čase 10.00 – 23.00 sa fungovanie služieb obnoví, avšak ich používanie bude obmedzené. Napríklad zadané platby do iných bánk a zahraničné platby budú v obratoch (mobilná apka) alebo v histórii (webová verzia) zobrazené ako spracovávané (platby nie je potrebné opätovne zadávať, budú zúčtované automaticky po ukončení obmedzení po 23.00).

Splatenie kreditnej karty bude viditeľné iba na účte, z ktorého sa platba realizovala, nebudú zobrazené aktuálne zostatky na účtoch, nebude možné nastavenie trvalých príkazov a inkás, nastavenie notifikácií, zriaďovanie, zmena produktov a služieb cez eBanku.

Od 4:00 do 10:00 nebude možné podpisovanie transakcií cez mToken. Výpadok zasiahne aj Partner Portal, ktorý bude mimo prevádzky v čase od 4:00 do 21:30. Počas tohto obdobia nebudú mať klienti možnosť zriaďovať ani upravovať svoje bankové produkty a služby cez oficiálnu webovú stránku banky ani prostredníctvom eBanky v Georgeovi. 

V čase od 4:00 do 10:00 nepôjdu push, SMS a e-mailové notifikácie o obratoch, platbách kreditnými a debetnými kartami. Slovenská sporiteľňa zároveň upozorňuje, že elektronické výpisy za 21. marec 2025 budú doručené neskôr, než je obvyklé. 

Slovenská sporiteľňa zavádza veľkú novinku pri platbách

Ako nedávno informoval portál Fontech, Slovenská sporiteľňa zavádza nový spôsob overovania platieb s názvom George ID, ktorý nahradí doterajší mToken. Táto novinka prinesie jednoduchšie a bezpečnejšie prihlasovanie do internetového bankovníctva a potvrdzovanie transakcií.

George ID umožní klientom vykonávať všetky operácie výhradne prostredníctvom mobilnej aplikácie George. Používatelia si budú môcť vybrať medzi dvoma metódami overovania – PIN kódom alebo biometrickými údajmi, ako je odtlačok prsta či rozpoznanie tváre. O tejto zmene informovala banka na svojom oficiálnom webe.

Podľa Slovenskej sporiteľne bude proces aktivácie George ID rýchly a jednoduchý. Po prijatí výzvy na aktiváciu v aplikácii by celý proces nemal trvať viac než niekoľko minút. Po úspešnej aktivácii sa všetky úkony, vrátane prihlasovania a potvrdzovania platieb, budú vykonávať výhradne v mobilnej aplikácii.

Prihlasovanie do webovej verzie Georgea zostáva nezmenené, no mení sa spôsob potvrdzovania platieb a ďalších operácií. Po aktivácii George ID bude potrebné všetky transakcie overovať výlučne cez mobilnú aplikáciu George.

Zavedením George ID sa definitívne končí éra mTokenu. Banka upozorňuje, že klienti už nebudú potrebovať samostatnú aplikáciu na overovanie transakcií – všetko vybavia pohodlne v rámci jednej aplikácie George.

Slovenská sporiteľňa zároveň vyzýva klientov na zvýšenú ostražitosť pri prechode na nový systém a upozorňuje na možné podvody. Banka zdôrazňuje, že aplikáciu George Slovensko je nutné sťahovať výhradne z oficiálnych zdrojov, ako sú Google Play a Apple App Store.

„Nikdy nezdieľajte svoje prihlasovacie údaje prostredníctvom e-mailov, SMS správ alebo telefonátov,“ varuje banka a upozorňuje na pokusy podvodníkov nalákať klientov na stiahnutie falošných aplikácií.

Podobné technologické zmeny v susednom Česku sprevádzali viaceré pokusy o kybernetické podvody. Preto Slovenská sporiteľňa kladie mimoriadny dôraz na bezpečnosť a informovanie klientov. Sťahuj aplikáciu len z overených zdrojov, nikdy neposkytuj svoje prihlasovacie údaje a v prípade podozrenia na podvod okamžite kontaktuj banku.

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Slovenská sporiteľňa, Fontech

Najnovšie videá

Trendové videá