Pilotka Sandra za svoj sen zaplatila viac ako 60-tisíc eur: Počas pristávania sa nám raz nevysunuli klapky
- Vďaka lietaniu si našla prácu snov a aj lásku
- Počas náročného výcviku pilota musela stíhať aj prácu
- Pasažieri sa občas správajú absurdne
- Vďaka lietaniu si našla prácu snov a aj lásku
- Počas náročného výcviku pilota musela stíhať aj prácu
- Pasažieri sa občas správajú absurdne
Sandra Sandtnerová si užíva život v oblakoch. Keď nastúpila do práce ako letuška, uvedomila si, že jej snom je byť pilotkou. Hoci to nie je zvyčajné povolanie pre ženu, išla si za svojím cieľom a splnila si ho.
Keď si myslíš, že štúdium dáš ľavou zadnou, mýliš sa. Je to náročný výcvik, ktorý stojí aj nemalé peniaze. Sandra ho absolvovala počas práce letušky a sama uznala, že to bolo náročné obdobie, ale stálo to za to.
V mužskom svete sa Sandra cíti naozaj dobre a hoci si občas vypočula aj poznámky, že to nie je povolanie pre ženu, stále tvrdí, že je to práca snov, dokonca vďaka nej našla aj lásku.
Pilotka Sandra nám v rozhovore prezradila, ako vyzeral náročný letecký výcvik, koľko si naň musela našetriť, do akých krízových situácií sa dostala v lietadle, a aj to, aké bizarnosti zažíva s pasažiermi.
- Aká bola cesta k práci snov?
- Ako vyzeralo štúdium?
- Ako zapadla do mužského kolektívu?
- Aké spomienky má na prvý let?
Kedy a prečo si sa rozhodla, že budeš pilotka?
Bolo to vtedy, keď som ako 18-ročná začala s výcvikom letušky. Ten pozostával z teoretickej a praktickej časti. Počas praktickej časti som absolvovala návštevu kokpitu dopravného lietadla a vtedy som si uvedomila, že ja chcem byť pilotkou. To bol ten moment, keď som sa rozhodla ísť za svojím cieľom.
Ako vyzeralo štúdium, ktorým si prešla, kým si sa stala pilotkou?
Štúdium je veľmi komplexné. Nazýva sa to pilotský výcvik. Absolvovala som modulový výcvik. Prvá časť pilotnej licencie bola licencia športového pilota. Čo sa týka trvania modulov, je to veľmi individuálne a závisí to od času a hlavne od peňazí, koľko na to človek má. Ja som to absolvovala za 3 mesiace.
Potom nasleduje time building, keď musíš nalietať hodiny a zároveň spraviť 14 predmetov na dopravnom úrade. Je to zhruba 16-tisíc otázok a je to veľmi náročná časť výcviku.
Keď som sa pripravovala na tento modul, úplne som sa odstrihla od reality, od kamarátov a veľa som sa učila. Trvalo mi to približne 18 mesiacov intenzívneho štúdia. A to som robila popri práci letušky.
Potom som sa začala učiť lietať podľa prístrojov, tzv. instrument rating výcvik. Ďalej nasledoval multi-engine, kedy som prešla z jednomotorového na viacmotorové lietadlo. Ku koncu výcviku nasledovala komerčná licencia pilota, ktorá zavŕšila moje štúdium.
Tým, že som chcela robiť pilotku pre aerolinky, musela som absolvovať ešte modul MCC (multi crew cooperation). Celý výcvik som lietala sama ako jeden člen v lietadle, ale pre aerolinky lietajú vždy dvaja piloti, a preto je dôležitá kooperácia medzi nimi. Popritom som robila zdravotné aj jazykové testy.
Ak to nie je tajomstvo, koľko ťa stálo celé štúdium?
V dobe, keď som absolvovala štúdium ja, teda pred ôsmimi rokmi, ma to vyšlo zhruba 45-tisíc eur. Plus ešte typový výcvik ďalších 20-tisíc. Je to finančne náročné a celé mi to zabralo 4 roky. V dnešnej dobe musí byť štúdium ešte drahšie.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako prebieha výcvik pilota?
- Aké poznámky počula od mužov v práci?
- Aké absurdné situácie zažíva s pasažiermi v lietadle?
- Akú ťažkú situáciu zažila počas pristávania?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom