Pixel Federation pandémia posilnila. Hlásia 50 miliónové tržby a hľadajú nových zamestnancov
- Najväčšie slovenské herné štúdio Pixel Federation zaznamenalo aj v čase krízy ďalší rast
- Zdá sa, že herný biznis pandémia len posilnila a ľudia, ktorí sú už dlhé mesiace zatvorení doma, sa zabávajú aj hraním hier z dielne bratislavského vývojárskeho štúdia
- Najväčšie slovenské herné štúdio Pixel Federation zaznamenalo aj v čase krízy ďalší rast
- Zdá sa, že herný biznis pandémia len posilnila a ľudia, ktorí sú už dlhé mesiace zatvorení doma, sa zabávajú aj hraním hier z dielne bratislavského vývojárskeho štúdia
Pixel Federation v pandemickom roku 2020 zvýšila zisk o 252 % na 8,285 milióna eur a tržby jej narástli o 49 %. „V marci 2021 dosiahla spoločnosť za posledných 12 konzekutívnych mesiacov kumulatívny obrat viac ako 50 miliónov eur,“ konštatuje herné štúdio na svojom webe.
Ešte pred desiatimi rokmi vykazovala firma neporovnateľne nižšie tržby a to na úrovni 2,6 milióna eur so ziskom necelých 600-tisíc eur.
Dnes už multimiliónový hráč chce aj naďalej stavať na procesoch tvorby hier, ktoré sú vo firme už dobre zabehnuté. Štúdio je zároveň odhodlané priniesť inovácie, ktoré mu pomôžu získať nový herný hit, ktorý dosiahne tržby vo výške minimálne 20 miliónov eur.
Firma je však v novej situácii. Sú tomu len dva týždne, kedy po viac ako desiatich rokoch skončil na pozícii CEO Šimon Šicko. Z herného štúdia, ktoré spoluzakladal v roku 2007 ale celkom neodchádza. Po novom sa zameria na vedenie výskumného a vývojárskeho tímu, ktorého vytvorenie inicioval už koncom roka 2019.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Naspäť ku hrám
Po rokoch riadenia tímov a reprezentovania firmy navonok sa chce Šicko vrátiť späť k hrám, inovovať a zamerať sa na nové produktové príležitosti.
„Po toľkých rokoch sa cítim byť z role CEO ‚opotrebovaný’. Vnímam, že mi dochádza dych a už nenachádzam motiváciu riadiť existujúci proces. Potrebujem preskúmať nové príležitosti, mať možnosť vyhrnúť si rukávy a tvoriť. Aktuálne pracujem s tímom na novej hre typu ‚budovateľský tycoon’, ktorú budeme už čoskoro púšťať na trh,” popisuje Šimon Šicko.
Firme sa darí najmä vďaka jej overenému biznis modelu, dátam a silnému marketingu. Príležitosť sa zlepšovať jej tím vidí najmä v prvotných fázach tvorby projektov. Vylepšiť by chceli napríklad prieskum trhu, analýzu spotrebiteľského správania, či user experience.
Šimon Šicko taktiež naďalej zostáva aktívne pôsobiť ako šéf grafického tímu spoločnosti. Ako vyštudovaný architekt má k témam ako estetika a grafický výraz veľmi blízko a vníma dôležitosť posúvať Pixel Federation hry aj v tomto smere. Za jeho pôsobenia sa firma Pixel Federation prepracovala z malého herného štúdia na jedno z najväčších štúdií zameraných na vývoj mobilných free to play hier v strednej Európe.
Taktiež sa štúdiu za jeho vedenia podarilo splniť dlhodobý strategický cieľ, a teda zabezpečiť participáciu zamestnancov v akcionárskej štruktúre. S tým súvisiaca reorganizácia akcionárskej štruktúry v roku 2018 bola čiastočne financovaná komerčným úverom vo výške 10 miliónov eur, ktorý Pixel Federation predčasne splatila v roku 2020.
Nové vedenie firmy tvoria skúsení manažéri s vysokou motiváciou a ambíciou zlepšiť výkon firmy v horizonte niekoľkých rokov o dvojnásobok. Firma prechádza do nových rúk vo výbornej kondícii ako z hľadiska finančného výkonu, tak i z hľadiska firemnej kultúry.
„Teším sa na novú nepohodu, tak trochu na slobodu robiť rozhodnutia, ktoré majú vplyv na menšiu skupinu ľudí, na tvorivý proces. Nové vedenie firmy má moju plnú dôveru a teším sa na to, že budem môcť byť pridanou hodnotou tam, kde sa cítim najsilnejší,” dodáva Šicko.
Nerastú však len príjmy štúdia, ale aj tím. Dnes pre túto firmu pracuje viac ako 230 zamestnancov, no náborová kampaň je stále otvorená. Sprevádzaná je aj kreatívnym videom, v ktorom rozprávajú rodinní príslušníci zamestnancov o tom, aké je to pracovať v Pixel Federation.
Spoločnosť momentálne zacielila svoj hľadáčik na pozíciu 3D Artistov. Na tejto pozícii budeš vytvárať grafický obsah pre nové hry. Tvoju prácu uvidia milióny hráčov po celom svete. Základná zložka mzdy na tejto pozícii je 2 000 eur v hrubom.
Pátranie je vyhlásené aj po Marketingovom špecialistovi či špecialistke. Na tejto pozícii budeš spolu s marketingovým tímom súčasťou vytvárania a správy kampaní. Ideálny človek na túto pozíciu by mal byť marketér telom aj dušou, byť aspoň trošku kreatívny a nebáť sa tvorby online kampaní, čísel a dát. Základná zložka mzdy je 1200 – 1500 eur v hrubom.
Ako Idea Maker budeš zase vytvárať reklamný video obsah pre hry. Na túto pozíciu sa budeš hodiť, ak ti nebude robiť problém vymyslieť kreatívu celkom od nuly, od prvotnej idey, cez scenár, copywriting až po udržiavanie správneho smeru idey pri produkcii samotného videa. Tvoj plat bude začínať na 1 500 eurách v hrubom.
Pixel Federation má však záujem aj o 3D Animátora, ktorý má na starosti vytváranie 3D video reklamy. Tvojou úlohou bude kreovanie storyboardov a nových scén podľa zadefinovaného scenára, následne budeš riešiť exekúciu samotného 3D videa. Tvojou odmenou bude plat začínajúci na 1 800 eurách v hrubom. V prípade všetkých pozícii platí, že ide o trvalý pracovný pomer, v rámci ktorého môžeš rátať aj s bonusmi či 13. platom.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Finstat, Pixel Federation