Po 17 rokoch som zmenil prácu aj odvetvie a priniesol tak do svojho života potrebný reštart
- Roland Štadler je Chief Operating Officer (COO) poprednej globálnej agentúry PLATFORM, ktorá bola už dva roky po sebe menovaná spoločnosťou Clutch za globálneho lídra v oblasti digitálneho dizajnu a marketingu
- Po takmer 17 rokoch prešiel z bankovníctva do sveta digitálneho dizajnu a produktovej stratégie
- Roland Štadler je Chief Operating Officer (COO) poprednej globálnej agentúry PLATFORM, ktorá bola už dva roky po sebe menovaná spoločnosťou Clutch za globálneho lídra v oblasti digitálneho dizajnu a marketingu
- Po takmer 17 rokoch prešiel z bankovníctva do sveta digitálneho dizajnu a produktovej stratégie
Často sa hovorí, že človek by mal robiť to, čo ho naozaj baví. Roland mal to šťastie a venoval krásnych 17 rokov práci, ktorú mal naozaj rád. Nevedel si vtedy predstaviť , že by mohlo existovať niečo iné, čo by ho dokázalo napĺňať viac. V živote však prídu momenty, ktoré s nami zatrasú a príde čas na zmeny. Je len na nás, či sa chopíme príležitosti a zmenu začneme vnímať z toho správneho, pozitívneho konca.
Kde si pôsobil celé tie roky?
Ako dieťa som rád pracoval s číslami a z nejakého dôvodu ma fascinovalo bankovníctvo. Veľakrát som sa zamýšľal nad tým, prečo to tak bolo no na nič zaujímavé som neprišiel (smiech).
Počas štúdia na vysokej škole sa mi podarilo dostať do jednej z popredných bánk na Slovensku a tu začala moja dlhá púť vo finančnom sektore. Počas týchto 17-tich rokov som si splnil viacero cieľov a dokonca aj snov. Za tieto roky som naozaj vďačný a som rád, že som túto cestu mohol absolvovať. Koniec koncov, bola to taká moja kariérna “kolíska” a vynikajúca škola.
Od apríla 2017 pracuješ ako vrcholový manažér v jednej z popredných svetových dizajnových agentúr PLATFORM. Ako došlo k tejto zmene resp. prečo si sa rozhodol odísť z finančného sektoru, ktorý si mal tak rád?
Nebola to myšlienka, ktorá by sa objavila len tak. Veľakrát som rozmýšľal nad tým, čo by som chcel robiť, ak by bankovníctvo už nebolo ďalšou voľbou. Uvedomil som si, že skúsenosti, ktoré mám sú mojou hlavnou devízou a majú naozaj široké využitie naprieč všetkými odvetviami. To bolo pre mňa hlavným impulzom pre prípadnú zmenu.
Zobraziť celú galériu (9)zdroj: Archív platform housePrečo práve PLATFORM, resp. agentúra, ktorá sa zaoberá digitálnym dizajnom?
Práca pre kreatívnu agentúru vôbec nebola na liste mojich alternatív. (smiech). Išlo však o akýsi progres. S Lukášom (CEO PLATFORM) sme začali spolupracovať na jednom startup projekte, ktorý sa nám podarilo len prednedávnom spustiť. Komunikovali sme spolu veľmi intenzívne a dobre sme si rozumeli. Následne sme sa začali rozprávať o tom, ako by som vedel pomôcť v rámci rozvoja firmy. Rozhodnutie o zmene nieslo samozrejme aj svoje riziká, no zmena bez správnej miery rizika vás nikam neposunie.
Aké skúsenosti môže bývalý bankár, ak ťa tak teda môžem nazvať, ponúknuť digitálnej agentúre?
Kládol som si podobnú otázku, no trošku z iného pohľadu. Ako môže využiť potenciál a skúsenosti “bankára” úspešná spoločnosť, akou je PLATFORM? Narážam aj nato, že vo väčšine prípadov, keď manažér hľadá niekoho do svojho tímu, tak “otvára” dvere predovšetkým ľuďom z rovnakého odvetvia. A to nemusí byť vždy správnym krokom. Treba sa len zamerať na tie správne kritériá. PLATFORM je svetlá výnimka a som naozaj rád, že sme sa s Lukášom stretli.
Ak však mám zodpovedať tvoju otázku, tak nejde iba o konkrétnu schopnosť alebo znalosť, ale najmä o zmenu v spôsobe myslenia. Dovolím si tvrdiť, že všetko ostatné sa dá naučiť.
Prechod z korporácie do uvoľneného kreatívneho prostredia môže byť pre “kravaťáka”, ťažkým orieškom. Ako si sa s tým popasoval ty?
Páčilo sa mi byť “kravaťákom” (smiech). Nové prostredie však prinieslo aj nové výhody, na ktoré som si začal naozaj rád zvykať. Všetci boli veľmi ústretoví a výrazne mi pomáhali v tomto mojom prerode, za čo im veľmi pekne ďakujem. Chvíľu to trvalo, no myslím , že dnes už som silnou súčasťou firmy a jej identity. Bol to veľký reštart, ktorý som sám potreboval a odporúčam ho každému. Je to naozaj oslobodzujúci pocit. Mimochodom, kravatu si stále rád oblečiem (smiech).
Čo je presne tvojou náplňou práce?
V PLATFORM sa venujem mnohým oblastiam riadenia, globálnym obchodným aktivitám a poradenstvu v digitálnej sfére. Keďže klienti spoločnosti pochádzajú z rôznych krajín sveta, je to aj o spoznávaní rôznych kultúr, čo je pre mňa veľmi fascinujúce a v mnohých prípadoch aj motivačné. Zobral som si na plecia aj niektoré marketingové aktivity, procesné riadenie a časť financií. Je to široký záber, no zároveň životodarný priestor pre získavanie skúseností a zlepšovanie sa. Veď koniec koncov, učíme sa celý život.
Môžeš to trošku viac priblížiť?
Predstavte si, že vás osloví startup zo Silicon Valley, svetoznáma korporácia či popredná slovenská firma, ktorá potrebuje pretaviť svoju myšlienku do reality. Moja úloha je v tomto procese napomôcť s nastavením biznisovej a produktovej stratégie produktu. Je to proces, kde ešte pred samotným spustením dizajnových prác prinášame klientovi pridanú hodnotu vo forme konzultácii a vylepšenia celkovej stratégie. Zvyšujeme šancu, že produkt na trhu uspeje. Nejde iba o vylepšenie dizajnu. Je to úžasná práca, pri ktorej spolupracujete s ľuďmi z celého sveta a spoločne vytvárate riešenia s globálnym zásahom.
Je ťažké manažovať ľudí v kreatíve?
Je to iné, ako robiť s ľuďmi, ktorí sú z biznisu. Tým, že som sa s takýmito spoločnosťami stretol aj z tej druhej strany (ako zákazník), dokážem im v mnohých veciach poradiť a vnímam hlavne tú obchodnú stránku projektu.
Čo ťa v pozícii manažéra najviac napĺňa?
Pre mňa bolo a aj vždy bude dôležité napomáhať ľuďom v ich profesijnom raste. Nie je to iba o plnení ich cieľov. Keď vidím, ako sa im stále viac a viac darí, sú úspešní a dokážu zvládať nové výzvy, som veľmi spokojný.
Ako hodnotíš svoje rozhodnutie s odstupom času?
Keď sa pozriem na posledné mesiace, musím povedať, že veľmi pozitívne. Podarilo sa dosiahnuť viacero úspechov, stali sme sa z globálneho hľadiska už druhý rok po sebe TOP agentúrou na základe hodnotenia našich zahraničných zákazníkov a pred pár mesiacmi sme otvorili aj unikátny co-working PLATFORM House v Bratislave, na čo sme veľmi hrdí.
Okrem toho som sa naučil naozaj veľa o tom, ako digitálny svet funguje a ako priniesť riešenie, ktoré má svoje opodstatnenie a prináša používateľom aj potrebnú hodnotu. Žijeme vo svete, ktorý je ovplyvnený online technológiami. Inak v ňom fungujú tínedžeri a inak tridsiatnici, prípadne ďalšie generácie. Porozumieť týmto rozdielom a vedieť ich implementovať je dnes veľkou devízou.
Spomínal si, že pracuješ aj na svojom Startupe. Môžeš nám o tom povedať trošku viac?
Som jedným z co-founderov digitálneho životopisu CapaCV, ktorý umožnuje kandidátom odprezentovať sa budúcemu zamestnávateľovi formou, ktorá výrazným spôsobom zvyšuje šance zaujať v predvýberovom procese. Vieme, že klasický životopis už neplní svoju primárnu úlohu a vo svete digitálnych technológií je potrebné prinášať riešenia, ktoré pomáhajú kandidátom získať vysnívanú prácu a zároveň spoločnostiam odhaliť talent. Rok 2019 bude v tomto prelomový, pretože CapaCV prinesie dlho očakávanú zmenu v HR svete.
Ako to všetko stíhaš?
Niekedy tomu sám nerozumiem, no som už raz taký. Mám rád výzvy. Je však potrebné, aby všetky tieto aktivity nezatienili súkromný život, pretože nežijeme preto, aby sme pracovali, ale pracujeme preto, aby sme žili a život si užívali.
Čo by si odkázal čitateľom, ktorí možno tiež premýšľajú nad zmenou?
Nevytvárajte si okolo seba hranice. Popremýšľajte nad tým, ktorá aktivita vás v práci baví a nájdite si paralelu v inom odvetví, ktoré vám napadne ako prvé. Tým sa vám otvorí veľké množstvo príležitostí. Zároveň sa nebojte podstúpiť pri prijímaní rozhodnutia určitú mieru rizika.
Verte tomu, že každá zmena má síce svoju cenu, ale aj veľký zmysel. Mám jedno obľúbené motto, ktorého sa držím: “Osoba, ktorá nikdy neurobila chybu, nikdy nevyskúšala nič nové.” Albert Einstein.
Článok bol vytvorený v spolupráci s Platform House.
Čítajte viac z kategórie: Rozhovory