Po prvýkrát môžeš nahliadnuť do kuchyne Porsche: Unikátne modely, ktoré nikto predtým nevidel
- Boli vytvorené v rokoch v rozmedzí rokov 2005-2019 a doteraz ich nik nevidel
- Nastal však čas, kedy sa Porsche rozhodla ukázať ich svetu
- Prezri si prototypy, koncepty a dizajnové štúdie z garáže Porsche

- Boli vytvorené v rokoch v rozmedzí rokov 2005-2019 a doteraz ich nik nevidel
- Nastal však čas, kedy sa Porsche rozhodla ukázať ich svetu
- Prezri si prototypy, koncepty a dizajnové štúdie z garáže Porsche
Porsche vo svojej novej publikácii nazvanej „Porsche Unseen“ vôbec prvýkrát zverejnilo návrhárske štúdie z rokov 2005 až 2019. Tie značka až doposiaľ poctivo schovávala pod zámkom.
Porsche v doposiaľ nevídanej publikácii prezentuje vízie celkom 15 rôznych vozidiel zo štyroch kategórií: „Spin-offs“ (Vedľajšie produkty), „Little rebels“ (Malí rebeli), „Hyper cars“ (Hypervozidlá) a „What ‚s next?“ (Čo bude nasledovať?).
Porsche ti touto cestou umožňuje nahliadnuť do návrhárskych procesov značky, a to od prvej skice až po hotový model pripravený na sériovú výrobu.
Dizajnový jazyk budúcich modelov sa odvíja od dlhodobej vízie Porsche. Cieľom je vždy skombinovanie dizajnérskej DNA značky s tými najmodernejšími technológiami. Tu je niekoľko príkladov:
Porsche 919 Street
Toto vozidlo bolo vyvinuté na základe technických riešení použitých v Porsche 919 Hybrid. Ak by sa takéto vozidlo dostalo na cesty, dalo by to amatérskym vodičom príležitosť zažiť vzrušujúci jazdný zážitok zo závodného stroja LMP1.
Pod vonkajšou škrupinou je karbónový monokok a silný hybridný pohon s výkonom 900 koní , ktorý pomohol Porsche 919 Hybrid dosiahnuť početné víťazstvá v Le Mans.
Porsche Vision Spyder
Kompaktné Porsche Vision Spyder svojim sparťanským, puristickým kokpitom, výraznými mriežkami chladiča nad motorom uprostred, červenou grafikou a štylizovanými „plutvami“ v zadnej časti jasne pripomína Porsche 550-1500 RS 1954 Spyder.
Cieľom tejto štúdie bolo zároveň ďalej rozvíjať dizajnovú identitu Porsche a poskytnúť súbor nápadov pre ďalšie podrobnosti. Príklad – ultramoderný ochranný rám.
Porsche Renndienst
Vízia„Renndienst“ je interpretáciou „konceptu vhodného pre rodinu“ a to pre maximálne šesť osôb. Tím dizajnérov navrhol futuristický „raketoplán“ s mimoriadnymi proporciami.
Štúdia ukazuje, ako by sa DNA dizajnu značky Porsche mohla uplatniť v segmente neznámom pre športovú značku. Na cestujúcich čaká pohodlná modulárna kabína. Vodič sedí na netypicky centrálne umiestnenom sedadle a keďže je elektrický pohon integrovaný do podvozka, je v ňom mimoriadne veľa miesta pre cestujúcich.
Krok za krokom
Proces návrhu každého Porsche začína skicou. Tá sa v ďalšom kroku vizualizuje do podoby 3D modelu. Keď nastane čas nápad rozvinúť, vyrobia sa malé modely v mierke 1:3, po ktorých nasledujú takzvané tvrdé modely v mierke 1:1.
„Prvým krokom je virtuálny svet. Ale aby sme pochopili, či je auto malé, veľké alebo či má prekvapivé proporcie, neobvyklé modely treba vidieť v skutočnosti,“ priblížil proces návrhu Michael Mauer, viceprezident spoločnosti Style Porsche.
Koncepty, na ktorých tím Porsche pracuje, nie sú o tom, aby každé auto dostali na cestu. Podľa Mauera ide skôr o vytvorenie kreatívneho priestoru a vzťahu s budúcnosťou.
„Z pohľadu značky existujú dve možnosti ďalšieho vývoja: buď vylepšujete svoje výrobky od súčasného stavu – teda krok za krokom. Je však ťažké byť v tomto procese skutočne inovatívny. A je tu aj druhá možnosť: necháte svojej kreativitu voľný priebeh. Ide o to, nechať svoje myšlienky preskočiť na pozajtra a potom sa odtiaľ vrátiť späť do zajtra,“ dodal.
Čítajte viac z kategórie: Auto
Zdroj: Porsche