Po večeri otvor notebook a pokračuj v práci. 3 nekompromisné rady od zakladateľa LinkedInu

  • Spoluzakladateľ LinkedInu odhaľuje svoju filozofiu úspechu
  • Tvrdí, že rovnováha medzi prácou a súkromím nepatrí do startupovej hry
Reid Hoffman
Ilustračné foto YouTube/@ColumbiaBusiness
  • Spoluzakladateľ LinkedInu odhaľuje svoju filozofiu úspechu
  • Tvrdí, že rovnováha medzi prácou a súkromím nepatrí do startupovej hry

Reid Hoffman, spoluzakladateľ LinkedInu a jedna z najvýraznejších postáv technologického sveta, reprezentuje prístup k podnikaniu, ktorý kombinuje strategické myslenie s nekompromisnou pracovnou disciplínou.

Brilantný nápad nestačí. Podľa Hoffmana rozhoduje vytrvalosť a ochota vystúpiť z komfortnej zóny. Podnikanie vníma ako mentálny ultramaratón, kde napreduje ten, kto sa nebojí neznámeho. Kto pridá, keď ostatní poľavujú. A kto si namiesto prestávky pýta ďalšiu výzvu.

Reid Hoffman o ceste k úspechu

Počas rozhovoru v podcaste Diary of a CEO (2024) podrobne opísal pracovnú filozofiu, ktorá formovala DNA jednej z najvýznamnejších technologických spoločností. „Keď sme založili LinkedIn, začínali sme s ľuďmi, ktorí mali rodiny. Tak sme im povedali: jasné, choď domov, navečeraj sa s rodinou. A potom, po večeri, otvor notebook a pokračuj v práci,“ cituje Hoffmana portál MSN.

Za základ úspechu považuje extrémne nasadenie, psychickú odolnosť a vedomé rozhodnutie dostať sa ďalej než ostatní. Ako raz zdôraznil pri prednáške na Stanforde: „Keď počujem zakladateľa hovoriť: ‚Takto si udržiavam vyvážený život‘ – viem, že nie je skutočne odhodlaný vyhrať.“

Aj keď sa počas pandémie intenzívne diskutovalo o rovnováhe medzi pracovným a súkromným životom, Reid Hoffman svoj postoj nezmenil. Naopak, opätovne zdôraznil, že „rovnováha medzi prácou a súkromím nepatrí do startupovej hry.“ Buď zakladateľ udrží tempo, alebo stratí strategickú výhodu.

Hoffman pohotovo reaguje aj na kritiku: „Ľudia, ktorí to považujú za toxické, nerozumejú startupovej hre a jednoducho sa mýlia.“ Jeho argumentácia vychádza z hlbokého pochopenia inovačného cyklu a dynamiky zakladania firiem. „Mimochodom, ak do toho nedáš všetko, skôr či neskôr budeš bez práce,“ dodáva Hoffman.

Dlhodobé výsledky jeho prístupu hovoria samy za seba. Keď Microsoft v roku 2016 odkúpil spoločnosť za 26,2 miliardy dolárov, viac než 100 zamestnancov z ranej fázy projektu dosiahlo finančnú nezávislosť. Hoffman poznamenáva, že práve tí, ktorí prijali vysoké pracovné tempo, „už nemusia nikdy pracovať“.

3 vlastnosti úspešného lídra

Reid Hoffman dlhodobo zdôrazňuje význam mentálnych schopností, ktoré presahujú technické zručnosti a obchodné know-how. Hovorí, že úspešného lídra formujú 3 základné vlastnosti a jednou z nich je „šialene silná ambícia“. V podcaste The Diary Of A CEO otvorene povedal, že líder má mať mentalitu typu „ak uspejem, zmením celé odvetvie“.

Druhou základnou črtou, ktorú Reid Hoffman zdôrazňuje, je odolnosť. Ide o schopnosť ustáť tlak, nenechať sa odradiť prvotným neúspechom a prispôsobiť sa nečakaným zmenám. Na základe vlastnej skúsenosti upozorňuje, že takmer každý startup prechádza fázou existenčného pochybovania.

Tento moment osobne zažil počas budovania LinkedInu, ale aj ako súčasť tímov v PayPale či Airbnb. „To je ten bod, keď si položíš otázku: ‚Prečo som si myslel, že to bol dobrý nápad?‘“ cituje portál CNBC. V týchto okamihoch práve odolnosť umožňuje udržať strategické smerovanie a nestratiť víziu.

Tretiu vlastnosť predstavuje uvedomelosť, čo je v súčasnosti mimoriadne vyhľadávaná mäkká zručnosť. Pri investovaní do startupov venuje pozornosť nielen inovácii alebo technickému riešeniu, ale aj schopnosti lídrov myslieť v súvislostiach, ktoré presahujú ich produkt.

Uisťuje sa, že „vedenie má povedomie o dobrom pláne, ako by mohlo transformovať svoje odvetvie“. Zároveň pripomína, že podnikanie nikdy nefunguje ako sólo výstup. „Podnikanie je tímový šport, nie individuálny.“

Reid Hoffman tak opakovane upozorňuje, že úspech v startupovom prostredí nestojí len na technickom majstrovstve. Kľúčovú úlohu zohráva mentálna pripravenosť, schopnosť viesť ľudí a odolnosť pri zvládaní nevyhnutných kríz.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: MSN, CNBC

Najnovšie videá

Trendové videá