Politici otvorene prehovorili o Véghovi a Alagič: „Bola to ich voľba…“
- Známi influenceri prišli z politických dôvodov o spolupráce
- Michal Truban, Samuel Migaľ, Irena Bigariová, Roman Michelko a ďalší reagujú
- Známi influenceri prišli z politických dôvodov o spolupráce
- Michal Truban, Samuel Migaľ, Irena Bigariová, Roman Michelko a ďalší reagujú
Počas minulého týždňa prišli zápasník a influencer Attila Végh a moderátorka Jasmina Alagič o komerčné spolupráce. S hviezdou MMA rozviazala spoluprácu svetoznáma automobilová značka Renault, manželke rapera Rytmusa zase zrušila dohodu o spolupráci spoločnosť Rauch.
Dôvodom bola ich podpora prezidentského kandidáta Petra Pellegriniho pred voľbami. Značky uviedli, že ambasádori, s ktorými spolupracujú, musia byť apolitickí. Viac sme o tom písali v tomto článku.
Startitup na aktuálnej 12. schôdzi parlamentu zisťoval názory koaličných aj opozičných politikov na situáciu.
Truban: Je to úplne ok, a keď sa to nepáči ich sponzorom, je to tiež ok
„Toto je na rozhodnutí jednotlivých spoločností, ktoré si vyberajú svojich ambasádorov. Z mediálneho priestoru vieme, že ak si vyberajú tých ambasádorov, nemali by byť politicky nejakým spôsobom prifarbení,“ hovorí pre Startitup líder SaS Branislav Gröhling.
„Takže je to rozhodnutie týchto spoločností,“ dodáva politik.
„Ja si myslím, že každý môže podporiť koho chce, aj z toho druhého tábora je to úplne legitímne, ale musia si potom znášať aj nejaké následky, že sa to ich sponzorom nepáči. Je to úplne normálna vec, nemyslím si, že je to zle, že podporili iného kandidáta, je to úplne ok, a keď sa to nepáči ich sponzorom, je to tiež ok,“ tvrdí poslanec Michal Truban (PS).
„Sme slobodná krajina, každý si môže rozprávať a rozhodovať sa, ako chce,“ pripomína podpredseda Progresívneho Slovenska.
Iný názor na vec má poslanec Hlasu-SD Michal Bartek. „Znamená to, že keď robia dvaja to isté, nie je to vždy to isté. A ja by som sa naozaj chcel pozrieť, že či aj tí influenceri na druhej strane brehu, tí, ktorí napríklad podporovali pána Korčoka, taktiež prišli o spolupráce či partnerstvá,“ tvrdí poslanec.
„Zatiaľ viem len o tých influenceroch, ktorí podporovali pána Pellegrniho. Čiže tento dvojaký meter by som si aj ja rád prezrel a aj sa na to chystám pozrieť, resp. informovať. Teda dobre, ak chceme dodržiavať nejaké pravidlá, ale prečo jedni môžu a druhí nie?“ myslí si Bartek.
Migaľ: Podľa tohto kľúča by asi mali prísť o spoluprácu aj influenceri, ktorí podporili Korčoka
„Nič dobré si o tom nemyslím. Samozrejme, všetko závisí od toho, ako mali nastavené zmluvy. Ale keď si postavíme otázku, či by aj influenceri z druhej strany pre podporu Ivana Korčoka mali tiež prísť o spoluprácu, tak asi áno, podľa tohto kľúča,“ zamýšľa sa poslanec a exmoderátor Samuel Migaľ (Hlas-SD).
„Myslím si, že by sme nemali ľudí na Slovensku trestať za názor, či už politický alebo svetonázor, alebo náboženský názor. Takže si myslím, že tým spoločnostiam, s ktorými mali spoluprácu, by to mohlo skôr uškodiť, ako pomôcť.“
Ako sa na vec díva poslankyňa Irena Bihariová (PS)? „Akokoľvek ma to môže ľudsky mrzieť, je to prirodzená daň za to, ak sa niekto dobrovoľne rozhodne podporiť nejakého politika či političku. Z pozície bývalej mimovládkarky viem povedať, že častokrát sme ani nevyjadrovali podporu, ani sme nestáli za konkrétnym politikom či političkou, a tak či tak sme znášali tú istú daň,“ hovorí podpredsedníčka Progresívneho Slovenska.
Podľa političky „je to mrzuté, ale v tomto prípade konkrétnych influencerov, ktorí sa rozhodli podporiť politických kandidátov, tak to bola ich voľba a je to následok“.
Michelko: Niektoré komerčné spoločnosti by nemali robiť politiku
„Niektoré komerčné spoločnosti by nemali robiť politiku, ale ak si zoberú influencera, ktorý má nejaký výtlak a dokáže osloviť nejakých ľudí, tak by mali byť radi, že to tak je. Je to, samozrejme, na vedení tých spoločností a akcionárov, či majú byť aktivistickí a kádrovať celebrity alebo nie. Asi im to potom skôr poškodí, táto negatívna publicita. Asi tým značkám nepomohla,“ uzatvára poslanec Roman Michelko (nominant SNS).
Zdroj: Archív Startitup