Za zmeškaný let môžeš získať až 600 eur. Aerolinky ti to nepovedia, Oľga s tým pomáha Slovákom
- Oľga Mareková založila startup, ktorý pomáha cestujúcim v leteckej doprave
- Až 85 % ľudí nevie o svojich právach, ktoré im dokážu zarobiť
- Oľga Mareková založila startup, ktorý pomáha cestujúcim v leteckej doprave
- Až 85 % ľudí nevie o svojich právach, ktoré im dokážu zarobiť
Väčšina ľudí pri svojom prvom lete myslí najmä na hororové scenáre, ktoré sa môžu stať, ak lietadlo spadne. Oľga Mareková pri svojom prvom lete myslela na úplne iný horor. Bála sa, čo by sa stalo, keby jej let zrušili a ona sa nedostala ani do cieľa, ale ešte by prišla aj o peniaze.
Začala sa teda bližšie zaoberať právami cestujúcich a na konci z toho bol startup, ktorý dnes pomáha tisíckam zákazníkov. Väčšina ľudí totiž ani netuší, že ak má ich let meškanie, nemusia sa nechať odbiť bagetou a fľašou vody. V závislosti od dĺžky letu a meškania ti aerolinka preplatí ubytovanie a jedlo a ešte ti zaplatí niekoľko stoviek eur ako kompenzáciu. Dokonca si o ňu môžeš zažiadať celé roky po tom, ako sa meškanie odohralo.
Veľa Slovákov však netuší, v akých prípadoch majú na kompenzáciu nárok a tí, ktorí neovládajú angličtinu a nemajú chuť hľadať v útrobách webstránok príslušné formuláre, alebo sa dohadovať s helpdeskom, tí sú bez pomoci stratení úplne.
Slovenka Oľga Mareková takto našla dieru na trhu a rozhodla sa, že zúfalým pasažierom pomôže dostať z aeroliniek peniaze, ktoré im právom patria. Založila startup, ktorý to však robí trochu inak ako ostatní.
V hlave mala revolučný produkt, ktorý by pomohol leteckým pasažierom vyriešiť ich problémy v reálnom čase a následne si uplatniť prípadný nárok na kompenzáciu. A tak vznikol projekt s názvom Flywize.
„Službu sme oficiálne spustili v lete tohto roka a prvým zákazníkom sme ju poskytli úplne zadarmo. Získali sme užitočnú spätnú väzbu a ľudia nám ďakovali za to, ako sme im dokázali pomôcť. To nás nakoplo ísť ďalej.“
Z Londýna na Slovensko
Spoločnosť Flywize založila Oľga v Británii, kde študovala dlhé roky. Jej biznis začal vznikať od roku 2018 počas štúdia leteckého manažmentu na univerzite vo Veľkej Británii.
Od 24. augusta 2022 má pôsobisko aj na Slovensku. Všetci traja zakladatelia sú rodení Slováci, a preto majú o motiváciu navyše pomáhať cestujúcim, ktorí letia z niektorého z našich 6 medzinárodných letísk.
„Momentálne máme 80 % zákazníkov zo Slovenska, keďže zatiaľ vyvíjame marketingové aktivity iba tu. Ľudia k nám chodia vo veľkej miere aj vďaka osobnému odporúčaniu, čo ma teší ešte viac, pretože to potvrdzuje moju teóriu. Ak je produkt kvalitný a ľudia sú s ním spokojní, tak ho radi posunú svojim známym a kamarátom,“ tvrdí podnikateľka.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo je prínosom startupu Flywize
- Od čoho závisí výška kompenzácie zo strany aerolinky
- Aké inovácie prinesie Flywize už v blízkej budúcnosti
- Na čo by si mali dávať pasažieri najväčší pozor
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom