Populárna a lacná automobilka Dacia má nové logo. Ako sa ti páči?
- Nové logo prináša novú identitu
- V showroomoch, na webe a vo všetkých promo materiáloch ho nájdeš už dnes, na autách až od roku 2022
- Dacia si stále zachová nízku cenu, má však priniesť odvážnejší dizajn cielený na mladých
- Nové logo prináša novú identitu
- V showroomoch, na webe a vo všetkých promo materiáloch ho nájdeš už dnes, na autách až od roku 2022
- Dacia si stále zachová nízku cenu, má však priniesť odvážnejší dizajn cielený na mladých
Značka Dacia je na Slovensku extrémne populárna. Hoci celkové čísla za rok 2020 ju v predajoch u nás odsúvajú až na 7. miesto za Škodu, Hyundai, Volkswagen a ďalších, napríklad Dusterov sa u nás predalo až 1 563 kusov – viac než Škodoviek Superb alebo Kodiaq, ako píše Pravda.
Rok 2021 má byť ešte silnejší, na cesty totiž pribudli nové generácie a facelifty modelov Logan či Sandero.
Aj to je určite dôvod, prečo teraz automobilka pracuje na zmene svojej identity. Stále však plánuje mieriť hlavne na cenu, vďaka čomu nemá vždy najlepší imidž a kritici jej vyčítajú „málo muziky za málo peňazí“. Všetko štartuje novým logom, ktoré už nájdeš aj na weboch slovenských dealerov.
Hranaté písmená Dacia prichádzajú zo zeleno-hnedou khaki farbou, ktorá však neznamená žiadny presun k odolnejšej armádnej technike. Vizuálna robusnosť však k SUV-čkam a crossoverom rozhodne sedí. CEO značky Denis le Volt vysvetľuje: „Pozícia značky je veľmi jednoduchá. Chceme prezentovať základy automobilového priemyslu. Klientom stále ponúkame lepší balans medzi obsahom produktu a jeho cenou. Sme najlepšia hodnota hodnota za peniaze na trhu. Ak chcete, sme jednoduchá a úprimná značka.“
Zmena však prináša aj niektoré novinky, šéf hovorí, že Dacia chce vsúpiť na nové segmenty. Konkrétne do segmentu C-SUV, teda triedy, kde si to dnes rozdáva Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan alebo Škoda Karoq či Toyota RAV4.
Doteraz bala zástupcu len o segment nižšie, vďaka menšiemu Dusteru (porovnateľnému s VW T-Roc, Citroënom C3 Aircross či Hyundaiom Kona).
Le Volt však sľubuje, že „základy“ nebudú znamenať nudu a „skvelý dizajn“ neprinesie zvýšenú cenu – očistené o PR omáčky, Dacia bude zrejme chcieť cieliť najmä na zákazníkov, ktorí doteraz žiadne auto nevlastnili, alebo o ňom dokonca ani neuvažovali.
Vidno to už na novom Logane. Pútavejší dizajn má upútať najmä mladých ľudí, pre ktorých sú viac než čísla popisujúce výkon a krútiaci moment v technickom preukaze dôležitejšie multimediálne technológie na palube a pútavé vonkajšie tvary. Ak si nikdy auto nemal a nemáš s čím porovnávať, v interiéri možno prehliadneš aj lacnejšie plasty alebo menej ergonomické riešenia.
Nové logo na autách čakaj až v roku 2022
Nové logo a celkovo osvieženú firemnú identitu už teraz nájdeš na všetkých dokumentoch a vizuáloch. Na autá však pribudne až v roku 2022.
Značka ho zatiaľ ukázala len na 7-miestnom koncepte Bigster, ktorý by mohol byť predzvesťou spomínaného SUV-čka, ktoré sa chystá do segmentu C-SUV. Uvidíme, či budú jeho tvary naozaj takto futuristické. Pochybujeme najmä o svietiacej prednej maske, ako inak, kvôli cene.
Škrtanie nákladov zrejme znamená aj prechod na podvozkovú platformu CMF-B, ktorú si od Dacie a materského Renaultu požičiava aj ruská Lada. Tá by otvorila možnosti hybridných alebo mild-hybridných pohonov pre nový Duster, no podľa všetkého by zlomila väz všetkým lesníkom a majiteľom chát na horších cestách. Je totiž prakticky jasné, že nie je kompatibilná z pohonom 4×4.
Platí teda vyššie spomenuté – budúcnosť Dacie je skôr v lákavom vizuále, ako v samotnej technike.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Pravda.sk