Populárna sieť predajní elektroniky na konci so silami: Finančné problémy pretrvávajú, definitívny koniec je blízko
- Populárna sieť predajní elektroniky má stále problémy
- Dodávatelia už nie sú ochotní to akceptovať
- Hrozí im definitívny koniec
- Populárna sieť predajní elektroniky má stále problémy
- Dodávatelia už nie sú ochotní to akceptovať
- Hrozí im definitívny koniec
Je toto ich definitívny koniec? O finančných problémoch spoločnosti Okay sme ti priniesli už celú sériu článkov. Firma, ktorá predáva elektroniku, sa z komplikácií stále nevie vyhrabať a zakaždým, keď to vyzerá, že už majú na mále, podarí sa im situáciu zachrániť. Podľa najnovších informácií im však prišla do cesty ďalšia prekážka.
Portál Aktuality píše, že zatvorenie tretiny pobočiek nestačilo. Kríza značky sa má prehlbovať aj preto, lebo dodávateľom postupne dochádza trpezlivosť. Na pláne je zatvorenie ďalších predajní a definitívny počet nepoznajú ani zamestnanci.
Prepúšťanie a zatváranie pobočiek
Už koncom minulého roka sme ťa informovali o tom, že Okay sa topí v problémoch. České Hospodárske noviny vtedy totiž napísali, že je spoločnosť na predaj. Uvádzali, že v roku 2021 dosiahli tržby spoločnosti 4,8 miliardy korún, čo je približne 194 miliónov eur. Ide o 13,6 milióna eur nižší údaj, než sa im podarilo dosiahnuť rok predtým.
Okay sa ocitol v strate 2,7 milióna eur. V čase publikovania článku v HN nemali k dispozícii novšie údaje, no predpokladali, že k dvojcifernému poklesu tržieb mohlo dôjsť aj v roku 2023.
Znovu sme ťa o ich peripetiách informovali v júni tohto roka. Vtedy začali zatvárať pobočky a množstvo ľudí tak prišlo o prácu. Problémy s úhradou záväzkov voči dodávateľom a obmedzenia zo strany poisťovní týkajúce sa objemu objednávaného tovaru neboli jedinými ťažkosťami, ktorým musela spoločnosť čeliť, uviedli Aktuality v lete.
Začiatok roka priniesol výrazný, až 20-percentný prepad tržieb. Situácia sa ďalej zhoršovala. Po neúspešnej snahe získať v apríli nového investora či dokonca predať celú spoločnosť, muselo vedenie pristúpiť k radikálnym krokom. Museli pristúpiť k nevyhnutnému prepúšťaniu zamestnancov a rušeniu pobočiek. Na slovenskom trhu spoločnosť vtedy vykázala stratu takmer 1,74 milióna eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje dramatický nárast o 143 percent.
Šikovný marketingový ťah
Napriek tomu, ako to všetko vyzeralo na prvý pohľad hrozivo a ľudia sa s predajňou elektroniky lúčili, ukázalo sa, že Okay svojich priaznivcov tak trochu natiahol. Napriek dramaticky znejúcim oznámením o zatváraní predajní sa zdá, že realita je menej dramatická. Ako zistil Mediaklik, išlo len o zatvorenie niekoľkých vybraných prevádzok.
Zamestnanec jednej z predajní dokonca naznačil, že ide skôr o marketingový ťah. Pochybnosti vyvolával aj avizovaný výpredaj so sľubovanými výraznými zľavami. Pri bližšom pohľade na ponuku bolo zrejmé, že nejde o skutočný rozpredaj skladových zásob – ceny väčšiny produktov sa pohybovali na úrovni bežnej konkurencie. Podľa portálu Živé pritom nešlo o prvý prípad, kedy sa spoločnosť Okay pokúsila prilákať zákazníkov podobnou taktikou.
Táto skutočnosť sa neskôr potvrdila, svoje pobočky mali zatvorené dokonca len jeden deň. Potom, keď šialenstvo prepuklo, znovu predajne otvorili.
Situácia spoločnosti je napriek tomu vážna. Na slovenskom trhu zaznamenala stratu takmer 1,74 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 143 percent. Neúspešné boli aj snahy o získanie nového investora či predaj celej spoločnosti v apríli tohto roka. Problémy sa začali kumulovať už začiatkom roka, keď firma zaznamenala 20-percentný pokles tržieb. K tomu sa pridali ťažkosti s úhradou záväzkov voči dodávateľom a obmedzenia zo strany poisťovní pri objednávaní tovaru.
Je to teraz naozaj?
Najnovší článok Aktualít ale poukazuje na to, že situácia sa asi skutočne skomplikovala. Teraz to už nezdá byť marketingový ťah. Kým koncom júna firma prevádzkovala 33 predajní, v súčasnosti ich počet klesol na 21, píše portál. V priebehu krátkeho času tak ukončila činnosť približne tretina prevádzok.
Podobný scenár prebieha aj v Česku, kde spoločnosti zostalo 59 pobočiek. Koncom mesiaca čaká rovnaký osud aj predajne v Liptovskom Mikuláši, Ružomberku a Spišskej Novej Vsi. Na rozdiel od minulosti, keď zákazníci často spochybňovali podobné oznámenia ako marketingový trik, tentokrát predajne zdôrazňujú definitívnosť svojho konca.
„Bohužiaľ, nemáte pravdu. Okay predajňa Spišská Nová Ves končí,“ reagovala jedna z prevádzok na sociálnej sieti na pochybnosti zákazníkov. Podobné vyjadrenia sa objavujú aj pri ostatných zatváraných predajniach.
Problémy spoločnosti potvrdzujú aj finančné výsledky. Na slovenskom trhu zaznamenala stratu vo výške takmer 1,74 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 143 percent. Neúspešné boli aj snahy o získanie nového investora či predaj celej spoločnosti v apríli tohto roka. Ťažkosti sa začali kumulovať už začiatkom roka 20-percentným poklesom tržieb, problémami s úhradou záväzkov voči dodávateľom a obmedzeniami zo strany poisťovní pri objednávaní tovaru.
Zdroje: Aktuality, Hosdpodářské noviny, Archív Startitup, Archív Startitup, Aktuality, Mediaklik, Živé