Populárny e-shop sa topí v problémoch. Firma bojuje o prežitie aj na slovenskom trhu
- Kedysi obrovský hráč v online nakupovaní sa teraz trápi s finančnými problémami
- Čo to znamená pre budúcnosť online nakupovania na Slovensku?
- Kedysi obrovský hráč v online nakupovaní sa teraz trápi s finančnými problémami
- Čo to znamená pre budúcnosť online nakupovania na Slovensku?
Ak si už niekedy nakupoval online, určite si sa stretol so značkou Mall. Ako uvádza Forbes, pred štyrmi rokmi značka patrila medzi troch najväčších online predajcov na Slovensku, no za posledné obdobie je skupina stratová. A to aj napriek tomu, že je medzi Slovákmi stále obľúbená.
1 500 výdajných miest a pôsobenie v zahraničí
Objem predaného tovaru prudko klesá a je v červených číslach. Spoločnosť Internet Mall Slovakia s.r.o. aj napriek tomu zvýšila svoj zisk o 27 percent na 1,387 mil. eur. No jej tržby klesli o 10 percent.
Na slovenskom trhu pôsobia od roku 2005 ako MALL.SK a od roku 2016 boli súčasťou najväčšej e-commerce skupiny v strednej a východnej Európe Mall Group. Na stránke nájdeš už takmer 700 e-shopov na jednom mieste s vyše miliónom produktov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Ak si niečo objednáš cez Mall.sk, vyzdvihnúť si to môžeš až na 1 500 výdajných miestach. Mall však nefunguje len na Slovensku, ale aj v zahraničí. Konkrétne v Česku, Chorvátsku, Maďarsku a Slovinsku.
Pandémia im síce pomohla, ale nezachránila ich
„Víziou a cieľom skupiny je stať sa nákupnou destináciou číslo jeden pre e-nakupujúcich, čo znamená, že pre väčšinu ľudí bude miestom číslo jedna, kam vyrazia za online nákupmi,“ píše sa na stránke. Od roku 2022 je MALL súčasťou e-commerce skupiny Allegro Group, ktorá každým rokom rastie.
A práve zlé hospodárske výsledky netešia poľské Allegro, ktoré odkúpilo Mall Group za 881 miliónov eur pred troma rokmi. Za posledné štyri roky bol Mall Group v dobrých číslach iba raz, stalo sa tak v roku 2021. Výrazne im pomohla pandémia, keďže práve vtedy sa začalo viac nakupovať online. No ani tá nevedela spoločnosť udržať nad vodou.
K pádu im „pomohol“ aj Shein a Temu
Prišli o státisíce zákazníkov a prepadli sa do červených čísel. To však Poliakov nezastavuje a snažia sa tento stav zlepšiť. Produkty s nízkou maržou, ktoré vykazovali stratu, nebudú mať takú výraznú marketingovú podporu.
Návrat spotrebiteľov do kamenných obchodov po ústupe celosvetovej pandémie výrazne ovplyvnil investíciu Poliakov. A nielen to. Nepomohla im ani expanzia čínskych e-shopov ako Shein a Temu na globálne trhy.
We’ve renewed our commitment to advancing our supply chain with an additional US$55 million investment in our suppliers, totaling US$70m. Read more: https://t.co/T24n8tk5VK pic.twitter.com/NAk6B9XWWe
— SHEIN News (@SHEIN_News) May 5, 2023
Za druhý kvartál roku 2023 predal Mall Group tovar v približnej hodnote 161 miliónov eur, kým za rovnaké obdobie tohto roka na tom boli výrazne horšie. Zo 161 miliónov sa stalo 103 miliónov eur.
V posledných mesiacoch sa na verejnosť dostali informácie o tom, že zamestnanci pracujúci pre Mall dostali nemilý darček. A to výpoveď. Týkalo sa to však najmä zamestnancov z Česka. O prácu malo prísť približne 120 ľudí a týkalo sa to časti tých, ktorí pracovali na českom e-shope Mall.cz.
Zdroje: Forbes, Finstat, Mall.sk