Potvrdené: Na Slovensku definitívne končí veľká zahraničná banka. Ponúkala najmä pôžičky
- Zo Slovenska definitívne odchádza veľká zahraničná banka
- Záväzky voči klientom, partnerom, regulátorovi a zamestnancom ale naplní

- Zo Slovenska definitívne odchádza veľká zahraničná banka
- Záväzky voči klientom, partnerom, regulátorovi a zamestnancom ale naplní
Pobočka francúzskej banky BNP Paribas, ktorá u nás pôsobí pod značkou Cetelem, na Slovensku definitívne končí. Túto informáciu priniesol portál tvnoviny.sk.
Podľa dostupných informácií má už banka svoj odchod aj interne komunikovať. BNP Paribas Personal Finance svoj odchod potvrdila portálu tvnoviny.sk už aj oficiálne.
„Na základe dôkladného zváženia, vyhodnotenia všetkých ekonomických ukazovateľov a situácie na trhu sa zriaďovateľ pobočky zahraničnej banky, BNP Paribas Personal Finance SA, rozhodol ukončiť svoje aktivity na Slovensku,“ uviedla pre tvnoviny.sk vedúca oddelenia marketingu pobočky Cetelem Andrea Trebuľová.
Záväzky banky
Odchod zahraničnej banky zo Slovenska bude postupný. „V prvej fáze bude zastavené poskytovanie nových úverov, pričom existujúce úvery našich klientov budeme naďalej spravovať,“ doplnila Trebuľová.
O odchode Cetelemu, pobočky BNB Paribas Personal Finance, ako prvá informovala už v marci redakcia spravodajského portálu Správy RTVS.
„Toto rozhodnutie je súčasťou reorganizácie, ktorá zahŕňa geografické prehodnotenie aktivít v jednotlivých krajinách, kde banka nedosahuje dostatočnú veľkosť, aby absorbovala vysoké investície potrebné pre zabezpečenie svojej konkurencieschopnosti,“ uviedla Trebuľová.
Na základe dostupných informácií sa však ľudia odchodu tejto banky obávať nemusia. BNP totiž prisľúbila, že všetky svoje záväzky voči klientom, partnerom, regulátorovi a zamestnancom naplní.
Poplatky za vedenie účtu
Čo sa týka Slovákov, tí si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ho považujú viac ako dve tretiny (68 %) klientov. Informovala o tom spoločnosť mBank na základe prieskumu agentúry Focus.
Tretina opýtaných na svojej banke oceňuje najmä to, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. Vyše štvrtiny (27 %) si najviac cení mobilnú aplikáciu, ktorá sa ľahko ovláda a má mnoho užitočných funkcionalít.
Ďalším rozhodujúcim kritériom, ktoré berú Slováci do úvahy pri výbere banky, je kvalitný internet banking. Je kľúčový pre 32 % klientov.
Pre klientov vzrástol význam výšky úrokovej miery. Tá je najdôležitejšia pre 26 % opýtaných, pričom v predchádzajúcom roku to bolo 22 %. Moderná mobilná aplikácia na správu svojich financií je rozhodujúca pre 24 % respondentov.
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 11 % respondentov a veľkosť banky berie do úvahy šesť percent oslovených.
Presný prehľad Slovákov
Pre viac ako dve tretiny (68 %) obyvateľov Slovenska by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky, tie by boli dôvodom na zmenu banky u 23 % respondentov, a 15 % opýtaných uviedlo ako dôvod nepríjemný či neochotný personál.
Ďalšími dôvodmi, pre ktoré by klienti začali uvažovať nad zmenou banky, sú neprehľadný a nespoľahlivý internet banking (14 %), negatívne informácie o banke (13 %) a chýbajúce služby či produkty (13 %).
Osem percent respondentov by mohla odradiť aj slabá mobilná aplikácia. Približne päť percent opýtaných by uvažovalo nad zmenou banky aj pre chýbajúce moderné platobné technológie, ako napríklad Apple Pay či Google Pay.
Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že takmer tri štvrtiny (73 %) Slovákov majú presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky.
V porovnaní s minulým rokom sa toto povedomie zvýšilo z pôvodných 69 %. Naopak, presný prehľad o službách a výške poplatkov vo svojej banke nemá viac ako štvrtina (27 %) klientov bánk.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: TVNoviny.sk, Správy RTVS, TASR