Poznáme najobľúbenejšie farby pre nové autá: Do TOP 3 sa dostal „nezvyčajný“ odtieň (REBRÍČEK)

  • Mnohí si povedia, že na farbe auta nezáleží, iní sa pri kúpe pozerajú len na ňu
  • Aké sú nové trendy vo farbe áut?
  • Do TOP 3 sa dostala nezvyčajná farba
obľúbené farby áut
Obľúbené farby áut Canva/Bilanol, Canva/RossHelen
  • Mnohí si povedia, že na farbe auta nezáleží, iní sa pri kúpe pozerajú len na ňu
  • Aké sú nové trendy vo farbe áut?
  • Do TOP 3 sa dostala nezvyčajná farba

Pri kúpe nového auta si dnes zákazníci môžu vybrať z takmer neobmedzenej palety farieb, pričom výrobcovia ponúkajú široké možnosti personalizácie. Zatiaľ čo mnohí stále preferujú klasické farby ako biela, čierna alebo sivá, iní dávajú prednosť tmavším odtieňom, ktoré pôsobia elegantne a nadčasovo.

Na druhej strane, stále viac ľudí siaha po odvážnych a netradičných farbách, ako sú žiarivé žlté, zelené či modré odtiene, aby svoje vozidlo odlíšili od ostatných. Možnosť nakonfigurovať si auto presne podľa svojich predstáv pridáva k nákupu ďalší rozmer individuality a radosti z výberu.

Portál pa.media pracoval na prieskume, pri ktorom odhalil najobľúbenejšie farby pre nové autá. Možno by si to nečakal, no v prvej trojke sa ocitla netradičná farba.

TOP 3 s netradičnou farbou

Modrá farba sa prvýkrát od roku 2010 zaradila medzi tri najobľúbenejšie farby pre nové autá. Podľa údajov Spoločnosti výrobcov a predajcov motorových vozidiel (SMMT) bolo minulý rok zaregistrovaných 291 928 nových vozidiel v modrej farbe (v Anglicku), čo predstavuje nárast o 1,6 % oproti predchádzajúcemu roku a podiel na trhu vo výške 14,9 %.

Biela farba klesla z tretieho na štvrté miesto s počtom 291 629 registrácií, čo predstavuje pokles o 7,2 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Sivá zostala najpopulárnejšou farbou s trhovým podielom 27,8 %, zatiaľ čo čierna sa stále drží na druhom mieste s podielom 21,7 %.

Registrácie vozidiel v zelenej farbe, odrážajúc rastúci dopyt po nízkoemisných a bezemisných autách, dosiahli 68 230, čo predstavuje výrazný medziročný nárast o 27,7 %.

tabuľka
zdroj: pa.media

Mike Hawes, generálny riaditeľ SMMT, poznamenal: „Rok 2024 zaznamenal nárast počtu kupujúcich nových áut, ktorí sa rozhodli pre ekologickejšie možnosti, pričom na cesty sa dostalo rekordné množstvo elektrických vozidiel. Napriek tomu však trh zostáva verný tradičným farbám, pričom sivá a čierna si stále udržiavajú pevné postavenie,“ uvádza pa.media.

Hawes ďalej zdôraznil, že napriek širokej ponuke farieb a možnostiam personalizácie, britskí zákazníci naďalej preferujú prevažne monochromatické farebné varianty.

Výroba vozidiel na Slovensku poklesla

Podľa predbežných výsledkov sa v minulom roku na Slovensku vyrobilo 993 000 vozidiel, čo predstavuje pokles o takmer 87 000 kusov v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Prognózy na rok 2025 sú však optimistické, očakáva sa nárast výroby na približne 1,15 milióna vozidiel, píše TASR.

Slovensko si pritom naďalej udržiava postavenie svetového lídra vo výrobe áut na obyvateľa, uviedol prezident Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR Alexander Matušek na výročnej tlačovej konferencii.

Zástupcovia ZAP poukázali na viaceré výzvy, ktorým automobilový priemysel čelí na Slovensku aj v celej Európe. Medzi hlavné problémy patria pokles výroby a registrácií spôsobený klesajúcim dopytom, riziko zavedenia ciel zo strany USA a Číny, ako aj nedostatočná nabíjacia infraštruktúra.

„Všetky tieto faktory negatívne ovplyvňujú aj konkurencieschopnosť a rozvoj nášho priemyslu, vrátane automobilového. O to viac potrebujeme konštruktívny dialóg s vládou a riešenie našich požiadaviek,“ apeluje Matušek.

Podľa ZAP je kľúčové vytvoriť štátom stabilné podmienky pre investorov na podporu transformácie na elektromobilitu. Ďalšou prioritou je zabrániť nárastu výrobných nákladov. Matušek dodal, že väčšina požiadaviek zväzu na podporu sektora v minulom roku ostala zo strany vlády nevypočutá.

„Potrebujeme naštartovať dialóg s vládou a začať veľmi vážne hľadať riešenia v rámci priorít automobilového priemyslu, keďže vo všetkých spomínaných oblastiach sme v porovnaní so susednými krajinami najmenej atraktívni,“ skonštatoval.

Slovensko navyše výrazne zaostáva v rozvoji elektromobility. Elektrické vozidlá sa tu predávajú len minimálne, pričom vláda podľa ZAP neposkytuje dostatočnú podporu. Prostriedky z fondov určených na rozvoj elektromobility sú navyše ťažko dostupné.

„Pre krajinu, ktorá je na prvom mieste v počte vyrobených áut, je posledné miesto v registráciách automobilov s najnovšími technológiami nedôstojné,“ uzavrel Matušek.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: pa.media, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá