Poznáme najobľúbenejšie značky Slovákov za rok 2022. Prvenstvo obhájil slovenský lovebrand
- Zverejnili zoznam 50 najobľúbenejších značiek na Slovensku
- Prvé tri miesta ťa možno prekvapia
- Zverejnili zoznam 50 najobľúbenejších značiek na Slovensku
- Prvé tri miesta ťa možno prekvapia
Spoločnosť KPMG uskutočnila prieskum, ktorý odhalil tie najobľúbenejšie značky Slovákov. Podľa portálu tvnoviny.sk zostáva na prvej pozícii aj naďalej kníhkupectvo Martinus.
V zozname sa nachádza celkom 50 najobľúbenejších značiek z celkovo desiatich sektorov za rok 2022. Zisti, ktoré značky sa umiestnili v top 10.
TOP 10 značiek
Ako sme už spomenuli vyššie, vedúcu pozíciu si z predošlého roka udržalo kníhkupectvo Martinus. Na druhé miesto sa tentokrát vyšvihla lekáreň Dr. Max, ktorá si tak medziročne prilepšila až o osem miest.
Tretia priečka v zozname patrí dm drogerie markt. Výraznejší posun smerom vpred zaznamenal Spotify, ktorý sa nachádza na 4. mieste. Táto digitálna hudobná služba si polepšila v zozname až o desať miest.
Top 5 uzatvára známy predajca s nábytkom IKEA. Na 6. mieste sa umiestnil obchod so športovým tovarom Decathlon. Po ňom nasleduje streamovací gigant Netflix.
Maloobchod, ktorý obsadil 8. miesto, môže mnohých prekvapiť. Ide o Dráčik, ktorý sa počas posledných mesiacov dostal pod hľadáčik verejnosti.
Ako sme ťa informovali, na svojom webe totiž tento maloobchodný reťazec uverejňuje prinajmenšom kontroverzné správy, ktoré reagujú na rôzne aktuálne témy. Vďaka tomu sa dostal aj na zoznam dezinformačných webov.
V poradí 9. miesto obsadila Packeta. Do top 10 obľúbených značiek to dotiahol aj známy reťazec lekární Pilulka.sk.
Problematické online obchody
Čo sa týka zoznamov, nedávno sme ťa informovali aj o problematických online obchodoch. Priniesli sme ti zoznam tých, v ktorých by si mal nákupy najskôr veľmi dobre zvážiť. Ich názvy a domény totiž pripomínajú známe značky, no v skutočnosti nejde o autorizovaných predajcov.
Na viacero podozrivých e-shopov upozorňuje aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ktorá zverejnila zoznam obchodov, v ktorých si vraj treba nákup dvakrát rozmyslieť.
„Uvedené e-shopy SOI považuje za rizikové z dôvodu nedodržiavania niektorých zákonných povinností, ale aj problematického vymáhania spotrebiteľských práv a individuálnych nárokov,“ ozrejmuje inšpekcia.
Zoznam je podľa SOI však iba odporúčaním pre spotrebiteľov, aby nákup na vybraných stránkach dôkladne zvážili. Zdôrazňujú však, že nejde o úplný zoznam rizikových e-shopov. Tých môže totiž byť niekoľkonásobne viac.
Podľa SOI niektoré rizikové e-shopy zneužívajú populárne značky a imitujú ich originálne e-shopy. Majú rovnakú ponuku a dokonca aj vzhľad stránky. Obchodná inšpekcia však varuje, že nejde o originálne obchody.
V zozname sa objavili napríklad tieto e-shopy: suprisimo.sk, bonky.sk, boohoo.sk, gigastore.sk, fashiononline.sk a iné. Celý zoznam problematických online obchodov nájdeš tu.
Problémové bezplatné vrátenie tovaru
Záujem o online nakupovanie stúpol najmä počas pandémie Covid-19. Niektorí si na tento štandard tak zvykli, že sa pre nich z toho stala doslova závislosť, ktorú poháňal čiastočne aj fakt, že väčšinu z nakúpených položiek mohli bez akýchkoľvek problémov bezplatne vrátiť.
Ako uvádza portál CBC, tieto bezplatné online vrátenia tovaru boli kedysi používané hlavne na prilákanie zákazníkov z kamenných obchodov. Avšak v súčasnosti sa stali pre mnohých maloobchodníkov doslova devastačnými a dnes hľadajú spôsoby, ako sa nadobro tohto zvyku kupujúcich zbaviť.
K ľuďom, ktorých naplno zasiahla vlna online nakupovania a bezplatného online vrátenia tovaru, patrí aj Julia Harrisonová, ktorej každodennou rutinou je kontrola niekoľkých internetových obchodov, ako napríklad H&M, Zara alebo Nordstrom.
„Je to začarovaný kruh nákupu všetkého v košíku, vrátenia troch štvrtín z toho a nákupu všetkého znova. Akoby to nikdy nekončilo,“ hovorí Harrisonová.
Zdroje: tvnoviny.sk, SIU, CBC