Prácu v banke zavesila na klinec a začala podnikať. Jej lodičky nosí aj prezidentka
- Katke Sásikovej na trhu chýbala lokálna značka lodičiek
- Navrhla teda vlastný koncept
- Lodičky jej značky nosí prezidentka aj ženy v zahraničí
- Katke Sásikovej na trhu chýbala lokálna značka lodičiek
- Navrhla teda vlastný koncept
- Lodičky jej značky nosí prezidentka aj ženy v zahraničí
Katarína pracovala niekoľko rokov v oblasti bankovníctva, kde platil jasný a elegantný dresscode. Po 15 rokoch nosenia lodičiek sa rozhodla vytvoriť si vlastnú značku Catherine Mulier. Takú, ktorá by spájala pohodlie aj nadčasový dizajn.
Na tvorbe konceptu sa podieľalo niekoľko ľudí
Nápad podľa Katkiných slov prichádzal postupne. Zaujímala sa o lokálnu tvorbu a uvedomila si, že väčšina dizajnérov sa špecializuje najmä na oblečenie: „Všetci pracujú len s odevom alebo doplnkami. Ale dámy by k nim mali byť aj krásne a pohodlne obuté, však? A keďže osobne som milovníčkou lodičiek, produkt bol jasný. Celkový proces od nápadu až po prvý predaj cez e-shop trval približne tri a pol roka,“ hovorí nám Katka.
Uvádza tiež, že výroba prvého prototypu jej zabrala niekoľko mesiacov, nakoľko nevedela nájsť slovenského obuvníka, ktorý by mal skúsenosti s podpätkami. Nakoniec našla španielsku fabriku, ktorá sa na podobný druh obuvi špecializuje.
Na tvorbe konceptu sa podieľalo niekoľko ľudí, vrátane Katkiných rodičov. Nakoľko otec pracoval ako lekár a mama, ako Katka uvádza, bola topánkovým nadšencom, prišli s nápadom zapracovanej ortopedickej vložky priamo v lodičke.
Výnimočný je aj spôsob, akým predaj obuvi realizuje. Topánky totiž predáva po jednom kuse. S týmto nápadom zas prišla Katkina mama a koncept tak poskytuje možnosť ženám, ktoré sa trápia s problémom dysbalancie chodidiel. Zákazníčka si tak môže jednu z topánok pokojne objednať o pol čísla menšiu, či väčšiu.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
V rozpočte bola nekompromisná
Katka uvádza, že od samého začiatku chcela, aby bol názov odrazom jej značky: „Priznám sa, že vymyslenie výstižného mena značky mi zabralo asi tri mesiace, pretože som so svojim rozhodnutím chcela byť na 100% spokojná. Názvom som chcela podporiť ideu značky a latinské slovo mulier – v preklade žena alebo ženstvo, bolo tým ideálnym.“
Nie len názov značky bol prvkom, ktorý mala vopred jasne premyslený. Rovnako pristupovala aj ku stanoveniu počiatočného rozpočtu. Tvrdí, že si ho určila pevne a v súvislosti s ním bola nekompromisná. Chcela, aby jej pokryl úvodné náklady a prvotné objednávky tovaru. Časť rozpočtu vraj išla aj na skladové zásoby, aby boli lodičky hneď pripravené pre potenciálne zákazníčky.
Podnikanie už vo fáze počiatočných úvah konzultovala s Borisom Hanečkom. Práve o ňom tvrdí, že jej bol nápomocným v posilnení povedomia o jej značke. Keď Katke prišli prvé páry z výroby, s Borisom sa dohodla, že ich ponúknu pani prezidentke. Páčili sa jej a dnes už má v botníku hneď niekoľko párov tejto značky. „Pre mňa je veľkou cťou, že ich nosí takmer denne a podporuje tak lokálnu tvorbu,“ povedala nám nadšene Katka.
Jedným dychom však dodáva, že ju vpred posúva aj to, že môže motivovať ostatné ženy v podnikaní. Často ju oslovujú prostredníctvom sociálnych sietí a aktuálne pôsobí ako mentorka v rôznych projektoch. „Som rada, že tým inšpirujem ďalšie dámy, ktoré takto naberú odvahu začať podnikať,“ tvrdí zakladateľka značky.
Vrecúška šijú v chránenej dielni
Niektoré komponenty si dáva dovážať až z Talianska. Ostatné detaily, ktoré v súvislosti so značkou potrebuje, sa snaží nakupovať na Slovensku. Vrecúška, v ktorých si zákazníčky lodičky nájdu, sa šijú v chránenej dielni v Liptovskom Hrádku.
Okrem toho nezamestnáva žiadnych iných ľudí, nakoľko sa o objednávky aj komunikáciu so zákazníkmi a dodávateľmi stará sama. „Jednotlivé drobné úkony z úvodu, ktoré som si sama nevedela nastaviť, som outsorcovala. Bolo to napríklad zostavenie eshopu, nastavenie komunikácie na sociálnych sieťach, či vizuálna identita značky,“ hovorí Katka.
Dodáva tiež, že základný princíp – koľko energie do projektu dáš, toľko sa ti vráti, pri nej platil do bodky. Jej lodičky sa totiž dostali aj za hranice Slovenska. Pýšia sa nimi ženy v Londýne, Dubaji či v Belgicku. V súvislosti so zahraničným predajom vysvetľuje: „Toto je výhodou sociálnych sietí. Nakupovať môžu aj Slovenky žijúce a pracujúce v zahraničí.“
Pomáha ženám ustáť ich rozhodnutia
Okrem obuvi značka ponúka aj minimalistické listové kabelky, ktoré detailne zodpovedajú farbe topánok. Spomínaný doplnok si kúpiš za 160 €. Za lodičky si zaplatíš 220 €. Tie značka ponúka v základnej bielej a čiernej farbe. Ďalšie 4 sú rozdelené podľa farieb ženskej pokožky a tak žene opticky predĺžia nohu. Katarína uvádza, že nad zložitejšími vzormi neuvažovala.
Tvrdí tiež, že nie všetky ženy mali podobné šťastie, ako ona. Sú také, ktoré riešia omnoho zložitejšiu situáciu, než predstavuje rozhodovanie nad správnym párom lodičiek. Práve z tohto dôvodu od začiatku predaja prispieva z predania každej lodičky na azylový dom pre týrané ženy Brána do života v Bratislave.
Na záver nám povedala: „Súčasťou idey Catherine Mulier je ponúkať dámske lodičky, ktoré budú dosť pohodlné na to, aby pomohli ženám ustáť ich rozhodnutia.“
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroj: Catherine Mulier