Pracuješ na diaľku? Vďaka týmto tipom sa vyhneš prokrastinácii i vyhoreniu
- Práca z domu na diaľku má obrovské množstvo výhod, no nesie so sebou aj riziká
- Tými najväčšími sú prokrastinácia a vyhorenie
- Práca z domu na diaľku má obrovské množstvo výhod, no nesie so sebou aj riziká
- Tými najväčšími sú prokrastinácia a vyhorenie
Práca z domu na diaľku rozdeľuje ľudí na dve skupiny. Zatiaľ čo jedna ju nenávidí, druhá ju miluje a nevymenila by ju za nič na svete.
Dnes tu pre teba máme článok plný užitočných tipov, ako sa vyhnúť vyhoreniu či prokrastinácii a udržať si motiváciu pri práci na diaľku. Z pohodlia domova totiž pracuje čoraz viac ľudí, a je preto dôležité naučiť sa to správne uchopiť.
Tu je teda 10 tipov, ktoré ti pomôžu vyhnúť sa prokrastinácii i vyhoreniu, ak pracuješ z home officu.
1. Stanov si jasné ciele
Kľúčovým krokom k úspechu je stanovenie jasných cieľov. Nech už ide o malú alebo veľkú úlohu, jasne definovaný cieľ ti pomôže zostaviť plán a udržať si motiváciu. Predstav si, že si kapitán plavby a ciele sú tvoje mapy. Bez nich by si plával v mori neistoty.
2. Vypracuj si rutinu
Pravidelná rutina je základom úspešnej práce na diaľku. Bez nej sa ľahko ocitneme v pokušení prokrastinácie. Skús si naplánovať deň tak, aby si mal čas na odpočinok, zábavu a, samozrejme, aj prácu.
3. Oddeľ si pracovný čas od osobného
Práca z domu môže viesť k tomu, že sa nám hranice medzi pracovným a súkromným životom začnú stierať. Veľmi dôležité je vedieť sa od práce včas odtrhnúť. Urči si pracovný čas a dodržiavaj ho. A rovnako sa snaž rešpektovať aj čas určený na relax.
4. Urob si pravidelné prestávky
Pravidelné prestávky sú rovnako dôležité ako samotná práca. Pomáhajú načerpať novú energiu, uvoľniť myseľ a zlepšujú našu produktivitu. Nezabúdaj na ne, tvoja myseľ sa ti za to odvďačí.
5. Vytváraj si zdravé návyky
Práca na diaľku nám môže umožniť viac času na cvičenie, zdravé stravovanie alebo meditáciu. Tieto návyky nám pomáhajú zvládať stres a udržať si motiváciu na vysokých otáčkach.
6. Komunikuj s okolím
Pravidelná komunikácia s kolegami aj nadriadenými je dôležitá. Pomáha nám cítiť sa súčasťou tímu a udržiava nás v obraze o tom, čo sa deje v práci. Každý z nás občas potrebuje „svätý pokoj“, no priveľa ho môže skôr škodiť.
7. Vytváraj si cool pracovné prostredie
Aj keď pracuješ z domu, vytvor si priestor, kde sa budeš cítiť ako v kancelárii. Tento krok ti pomôže oddeliť prácu od relaxu a sústrediť sa na úlohy. Pri „dizajnovaní“ dbaj na to, aby si sa v tomto priestore naozaj cítil dobre.
8. Odmeňuj sa za dosiahnuté výsledky
Každý úspech, aj ten najmenší, si zaslúži odmenu. Takto si vytváraš pozitívne asociácie s dokončenými úlohami a budeš mať väčšiu motiváciu sa tohto zvyku držať.
9. Snaž sa učiť nové veci
Neustále učenie a rozširovanie obzorov je skvelý spôsob, ako si udržať motiváciu. Môžeš napríklad využiť online kurzy alebo webináre súvisiace s tvojou prácou. Keď budeš vidieť, ako ťa to posúva vpred, bude to pre teba silná hnacia sila.
10. Venuj sa aj iným aktivitám
Práca by nemala znamenať celý tvoj život. Nájdi si koníčky a záujmy, ktoré ťa bavia. Či už je to šport, čítanie alebo pozeranie filmov, je dôležité mať aj iné zdroje radosti a relaxu.
A to je všetko! Dúfame, že ti tieto tipy pomôžu udržať si motiváciu a zvládnuť výzvy práce na diaľku. Pamätaj, že každý sme iný, a čo funguje niekomu, nemusí nutne fungovať tebe. Najdôležitejšie je experimentovať a nájsť to, čo ti vyhovuje najlepšie. Veľa šťastia!
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: LifeHack, Acadium