PREHĽAD: Slováci oddnes zaplatia za rožky, mlieko či ryžu menej. Reťazce zverejnili zoznam
- Niektoré reťazce poslali 30 položiek, iné až 100
- Zastropovanie platí od dnešného dňa a jeho cieľom je snaha o tlmenie inflácie
- Niektoré reťazce poslali 30 položiek, iné až 100
- Zastropovanie platí od dnešného dňa a jeho cieľom je snaha o tlmenie inflácie
Dnes nastal deň, na ktorý mnohí Slováci čakali už niekoľko dní. 17. marca totiž Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR prijalo iniciatívu ôsmich obchodných reťazcov o zastropovaní cien 400 najmä slovenských potravín na najbližšie tri mesiace. Zastropovanie platí od dnešného dňa a jeho cieľom je snaha o tlmenie inflácie.
Poverený minister Samuel Vlčan informoval, že niektoré reťazce poslali 30 položiek, iné až 100. Obchodné reťazce budú označené platným logom „Protiinflačná garancia“. Týmto logom budú postupne označené aj samotné produkty.
Prvým reťazcom, ktorý zverejnil zoznam potravín so zastropovanými cenami je Billa. V zozname nechýbajú viaceré potraviny, na ktorých ceny Slováci v posledných mesiacoch nadávali. Dobrou správou je, že 50-gramový rožok bude po novom stáť 14 centov a liter polotučného mlieka 85 centov.
Zmena sa týka aj produktov, ako je napríklad smotana, káva, banány alebo mäsové výrobky. Liter slnečnicového oleja bude po novom stáť 2,49 eura. Všetky produkty, ktoré sú súčasťou zoznamu, si môžeš pozrieť na tejto stránke.
Základné potraviny budú lacnejšie
Ako ďalej informujú Webnoviny, Lidl sa rozhodol predávať za 1,99 eura svoje maslo, pričom produkt za túto sumu nájdeš vo všetkých 160 predajniach na Slovensku. Konateľ spoločnosti Martin Nagy uviedol, že hoci sa inflácia týka aj spoločnosti a jej dodávateľov, aj tak sa rozhodli výrazne a dlhodobo znížiť ceny obľúbených produktov.
Okrem masla reťazec plánuje zastropovať ceny desiatkam výrobkov, pričom ich cena sa zníži minimálne o 10 %. V zozname reťazca Lidl nebude chýbať šunka, párky, slnečnicový a repkový olej, syr alebo smotany.
Do zoznamu reťazcov, ktoré sa snažia pomôcť Slovákov, patrí aj COOP Jednota Slovensko. Tá ide do zastropovania cien originálne, sústrediť sa totiž plánuje na vlastné značky. Hovorkyňa COOP Jednoty Slovensko Jana Kuklová uviedla, že „pri vlastných značkách COOP Jednota spolupracuje s viac ako 90 dodávateľmi a až 85 percent produktov vlastnej značky pochádza od slovenských dodávateľov“.
Hovorkyňa dodala, že s partnermi a dodávateľmi sa reťazec snaží vykomunikovať čo najférovejšie obchodné podmienky.
„Vďaka tomu, že máme viac ako dvetisíc predajní po celom Slovensku, poskytujeme svojim dodávateľom záruku stáleho odbytu vo veľkých objemoch. Preto dokážeme s dodávateľmi dohodnúť zaujímavé a výhodné ceny produktov vlastných značiek, čo zákazníci v súčasnosti ešte viac oceňujú,“ uzatvára hovorkyňa COOP Jednoty Slovensko
Rozdiely postrehneš aj v iných reťazcoch
Mlieko, ryžu, maslo, olej alebo cestoviny od dnešného dňa nakúpiš lacnejšie aj v Kauflande.
„Kaufland si uvedomuje, že prudký nárast cien znamená aj zásadný zásah do rodinného rozpočtu mnohých slovenských domácností. Preto sme sa rozhodli, že od 20. marca 2023 v našom obchodnom reťazci zlacnie viac ako sto potravín bežnej spotreby, ktoré zákazníci nakupujú najčastejšie. Ide o dlhodobé zníženie cien, ktoré sa týka tovaru zo sortimentu čerstvých potravín ako chlieb, mlieko či zemiaky a tiež trvanlivých potravín,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu v spoločnosti Kaufland Slovensko.
Zlacnené však nebudú iba produkty bežnej spotreby, ale aj tie, o ktoré spotrebitelia prejavujú záujem v súvislosti s Veľkou nocou, ktorá je za rohom. Všetky tieto produkty budú riadne označené pečaťou „Protiinflačná garancia“. Bendík tiež uvádza, že verí, že zníženie cien zákazníci ocenia.
„Chceme, aby si aj napriek vysokej miere inflácie, ktorá zasiahla verejné aj rodinné financie, mohli dopriať kvalitné a čerstvé výrobky, ktoré Kaufland v predajniach ponúka.“
Výrobcovia: Robia si z nás srandu
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.