PREHĽAD: Zmeny v registrácii vozidiel sú za rohom. Potešia sa najmä majitelia „zelených“
- Na Slovensku budú od júla platiť zmeny pri registrácii vozidiel
- Politici sľubujú, že na nich ušetríme takmer všetci
- Mení sa toho veľa, prinášame ti prehľad
- Na Slovensku budú od júla platiť zmeny pri registrácii vozidiel
- Politici sľubujú, že na nich ušetríme takmer všetci
- Mení sa toho veľa, prinášame ti prehľad
Medzi najnižším a najvyšším poplatkom bol v pôvodnom návrhu až 118-násobný rozdiel, pričom rozdiel vo vylučovaných emisiách pri daných typoch vozidiel bol len 4-násobný, podotýkal advokát Jakub Berthoty.
Viskupič teda navrhol, aby maximálny poplatok za registráciu vozidla neprekročil 1 000 eur. Okrem toho maximálny registračný poplatok na nové autá klesne z 3 900 na 400 eur, informovali sme. Podľa predsedu SASKY Richarda Sulíka registračný poplatok klesne v prípade viac ako 95 percent prepisov.
Okrem toho sa zruší použitie znaleckého posudku na určenie zostatkovej hodnoty vozidla. Registračný poplatok sa totiž nevypočítava na základe hodnoty vozidla, ale na základe príslušnej normy Euro, dodáva portál Podnikajte.
V prípade vozidiel s výlučne elektrickým pohonom sa výška poplatkov nemení, registračný poplatok ostáva na úrovni 33 eur.
Podľa pôvodného návrhu novely sa mal správny poplatok pri prepise majiteľa motorového vozidla kategórie M1 a N1, ak sa nemení jeho evidenčné číslo, znížiť o 70 percent. Poslanci však predložili ďalšie návrhy a následne prešiel Viskupičov návrh. Hodnoty v ňom sa však od vyššie uvedených tabuliek výrazne líšili a za registráciu by si Slováci priplácali.
Čo sa teda mení v praxi? Výpočet poplatkov, vysvetlenie a porovnanie s prvotným návrhom nájdeš na ďalšej strane>>>
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.