Prekvapenie z Číny: Gigantický e-shop s módou mieri na Slovensko

  • Za gigantickým e-shopom s módou stojí čínska Alibaba
  • Konkurovať má About You a Zalandu
Notebook na posteli plnej oblečenia.
Ilustračné foto Freepik/@freepik
  • Za gigantickým e-shopom s módou stojí čínska Alibaba
  • Konkurovať má About You a Zalandu

Slovenský trh sa čoskoro rozšíri o obrovský online obchod s odevmi, ktorý prináša čínsky gigant Alibaba. Tento nový hráč má ambíciu konkurovať známym e-shopom ako Zalando a About You.

„V prvom štvrťroku 2024 vstúpime na východoeurópsky trh. Začneme Rumunskom, Gréckom, Maďarskom a Českou republikou, a v nasledujúcom období budeme počet krajín v tomto regióne zvyšovať,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Trendyol Group Erdem Inan.

Ako informuje portál tvnoviny.sk, práve v ďalšej fáze expanzie príde na rad aj Slovensko.

„Po dosiahnutí určitej zrelosti našich aktivít v prioritných krajinách, vstúpime na poľský, slovenský a bulharský trh,“ dodal Inan. 

Spoločnosť si kladie za cieľ prilákať dva milióny aktívnych zákazníkov a dosiahnuť viac ako štyri milióny objednávok do konca roka 2024.

Online trhovisko

Portál Daily Sabah priniesol správu o tom, že Trendyol plánuje vstup do nových krajín.

„Najbližšie to má k Zalandu alebo About You. Trendyol sa rozhodol expandovať vertikálnym trhoviskom, ktoré sa zaoberá módou,“ uviedol pre český portál E15 Radek Klouda, šéf spoločnosti Base Linker, ktorá asistuje českým predajcom v pripájaní sa k zahraničným online trhoviskám.

To v praxi znamená, že tento módny reťazec bude fungovať ako online trhovisko, kde budú externí obchodníci predávať svoj tovar.

Za niekoľko rokov sa Trendyol rapídne rozrástol

Podnikateľka Demet Mutluová založila spoločnosť v roku 2010 a v súčasnosti v nej čínska skupina Alibaba drží väčšinový 86-percentný podiel.

online nakupovanie
zdroj: Unsplash/rupixen.com

Hoci Trendyol pôvodne začal ako internetové trhovisko, teraz ponúka oveľa viac. Okrem platformy na predaj tovaru od externých obchodníkov má aj vlastnú značku oblečenia, vlastnú prepravnú infraštruktúru a prevádzkuje aj internetový secondhand.

Úspech slovenskej značky

Slovenský výrobca zubných pást a bieliacich systémov expanduje za hranice Slovenska. Poctivá receptúra spod Tatier, spokojnosť zákazníkov a skvelé predaje. Aj vďaka tomu upútala jedinečná biela perla® pozornosť ďalšieho obchodného reťazca. Pod názvom pro perio® ju tak od decembra môžete kúpiť už aj v Maďarsku.

Zubné pasty od slovenskej značky biela perla® sú na trhu už viac ako 25 rokov. Výnimočnosť ich produktov spočíva v nízkom RDA, enzymatickej receptúre i vo využití netradičných príchutí, bylinných extraktov a overených aktívnych látok, ktoré držia zuby v dobrej kondícii a súčasne ich bezpečne bielia. Okruh spokojných zákazníkov sa úspešne rozrastá. S ním rastie aj portfólio bielej perly®, ktorej produkty vyvíja a vyrába malá rodinná firma v Kežmarku.

Sortiment značky v súčasnosti patrí medzi najobľúbenejšie produkty ústnej hygieny. Jej pozitívne výsledky na slovenskom a poľskom trhu preto zaujali aj firmu, ktorá zastrešuje distribúciu v Maďarsku. A tak sa objavila možnosť expandovať a úspešne rásť i na novom trhu.

„Bola to zhoda okolností, nakoľko sme práve dokončovali novú medzinárodnú značku pro perio®. Dlhšie sme sa pohrávali s myšlienkou vojsť na iné európske trhy. Kvôli jazykovej bariére sme tam však nechceli vstúpiť pod názvom biela perla®. Hľadali sme teda názov, ktorý bude ľahko medzinárodne použiteľný. Nakoniec sme sa rozhodli pre pro perio, čo v latinčine znamená ‚pre ďasná‘. Bielenie je síce naša špecialita, ale zdravie ústnej dutiny je pre nás rovnako dôležité. Zvolili sme preto názov, ktorý bude poukazovať na celkové zdravie ústnej dutiny. Okrem názvu sme nič iné nemenili. Produktové receptúry, dizajny a obaly zostávajú rovnaké ako pri bielej perle®,“ vysvetľuje Inés Peško, marketingová manažérka značky.

Zdroje: tvnoviny.sk, Daily Sabah, E15, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá