Prezidentská kampaň: Pellegrini minul na noviny viac ako 30 000 eur, Korčok stotisíc na billboardy
- Pellegrini a Korčok majú pri míňaní na kampaň odlišný prístup
- Pellegrini minul desiatky tisíc na noviny, Korčok stositíc na billboardy
- Harabin, zdá sa, šetrí
- Pellegrini a Korčok majú pri míňaní na kampaň odlišný prístup
- Pellegrini minul desiatky tisíc na noviny, Korčok stositíc na billboardy
- Harabin, zdá sa, šetrí
O prezidentské kreslo v prvom kole zabojuje 11 kandidátov už v sobotu 23. marca. V prieskumoch preferencií dlhodobo na prvých dvoch priečkach dominujú predseda Národnej rady SR Peter Pellegrini (Hlas-SD) a Ivan Korčok.
Obaja majú ku vedeniu kampane, najmä pokiaľ ide o míňanie peňazí, odlišný prístup. Pellegrini dal na produkciu, tlač a distribúciu volebných novín 6. marca 30 504 eur. Korčokov „rekord“ v minutej sume je 119 616 eur, a to na billboardy. Štefan Harabin , naopak, zdá sa šetrí.
Pellegrini sa spolieha na stranu, Korčok na ľudí
Podľa informácií Ministerstva vnútra SR k vedeniu volebnej kampane môže poskytnúť kandidátovi na prezidenta finančný dar aj politická strana. Nesmie však na darovanie použiť finančné prostriedky, ktoré získala zo štátneho rozpočtu na základe výsledkov volieb do Národnej rady SR.
Strana Hlas-SD darovala Petrovi Pellegirnimu 25. januára na kampaň 250 000 eur. Vo februári išli peniaze z transparentného účtu Pellegriniho najmä na sociálne siete. Časté sú príspevky vo výške 900 a 500 eur, a to na reklamy na Facebooku a Googli. Pellegrini má k 12. marcu na účte 146 268,77 eura.
Ivan Korčok začal so svojimi predvolebnými aktivitami ešte v auguste v roku 2023, keď zriadil svoj transparentný účet. Viac ako 10 000 eur dal v septembri minulého roka na konzultačné a kreatívne služby.
Rovnako tak urobil aj v novembri. Výroba propagačného materiálu stála Korčoka v októbri 2 575 eur. To, že sa Ivan Korčok snaží svojich voličov presvedčiť najmä prostredníctvom sociálnych sietí, dokazujú aj jeho transakcie na transparentnom účte. V novembri minulého roka dal na manažment sociálnych sietí za dva mesiace (za október a november) 5 000 eur.
V januári investoval podľa transparentného účtu na 337 billboardov, 13 bigboardov, 20 busboardov a 80 citylightov 81 120 eur. 1. marca tohto roka sa však navýšil počet týchto materiálov a tiež suma, ktorú minul, a to až na 119 616 eur.
Za 24 reklamných plôch dal Korčok na mesiace február a marec 15 240 eur. Na účte má k dnešnému dňu 118 140 eur. Agentúra SITA informovala minulý týždeň o tom, že Korčok transparentný účet zatvára, pretože dosiahol limit darov vo výške 500 000 eur.
Vyzbieral pritom 3 700 príspevkov od viac ako 3 300 darcov v priemernej výške 140 eur. Pellegrini pritom minul podľa Korčoka oveľa viac ako oficiálne priznal, a tak nepovažuje kampaň za férovú a ani transparentnú.
Harabin zatiaľ šetrí
Bývalý sudca Štefan Harabin spustli zbierku na prezidentskú kampaň ešte v júni v roku 2023. V súčasnosti má na účte 8 393 eur. Oproti sumám Korčoka a Pellegriniho sa však zdá, že Harabin šetrí. Najvyššia suma minutá v kampani je v jeho prípade vo výške 4 200 eur za mediálny priestor. Na druhom mieste sú tlačoviny, za ktoré minul 3 420 eur. Do logotypu na prezidentskú kampaň investoval Harabin 1 500 eur.
Sumy ako 350, 500 ale aj 2 000 eur svietia na transparentnom účte kandidáta Harabina ešte pri reklamách na Googli.
Zdroje: Transparentný účet Petra Pellegriniho, Transparentný účet Ivana Korčoka, Transparentný účet Štefana Harabina, SITA