Príbeh firmy FARMOVE, ktorá zmenila spôsob nakupovania: „Začínali sme s pôžičkou od starých mám“
- Od polnočného rozvozu k úspechu
- Spoluzakladateľ FARMOVE Peter Kindel prezrádza, ako vybudovali biznis postavený na kvalite a lokálnych farmároch
- Od polnočného rozvozu k úspechu
- Spoluzakladateľ FARMOVE Peter Kindel prezrádza, ako vybudovali biznis postavený na kvalite a lokálnych farmároch
V dnešnej dobe si vieme objednať takmer čokoľvek pár klikmi na telefóne. Výnimkou nie je ani doručovanie čerstvých potravín priamo domov. Ovocie, zelenina či mliečne produkty bez zbytočných konzervantov, pestované a vyrábané s ohľadom na kvalitu, sú čoraz vyhľadávanejšie.
Tento trend spája pohodlie moderného nakupovania s podporou lokálnych farmárov a ekologickým prístupom.
Spoločnosť FARMOVE funguje na Slovensku už viac ako 12 rokov a spája farmárov so zákazníkmi prostredníctvom „debničkovania“. Ide o unikátny prístup, ktorý nielenže šetrí čas, ale zároveň podporuje lokálnych výrobcov a kladie dôraz na čerstvosť a udržateľnosť.
Ako vznikol tento projekt, s akými výzvami sa zakladatelia stretli na začiatku a čo ich motivuje neustále napredovať? Odpovede na tieto otázky a oveľa viac sa dozvieš v rozhovore so spoluzakladateľom FARMOVE Petrom Kindelom.
- Ako funguje koncept debničkovania na Slovensku?
- Aké boli začiatky firmy a prvé rozvážky debničiek?
- Ako pomohli staré mamy pri rozbehu podnikania?
Prečo ste sa pri svojom vzniku rozhodli práve pre koncept debničkovania?
Prišlo to impulzívne a zároveň to bola aj inšpirácia z ČR, kde sme vnímali tento trend ako ideálny spôsob doručovania lokálnych potravín priamo do domácností. Na Slovensku bolo v čase, keď sme začínali, pár podobných projektov, čiže sa to dá vnímať aj ako trend toho obdobia, v ktorom sme celý koncept rozbiehali.
Ako si spomínate na svoje začiatky a prvé predané debničky?
Skvelé obdobie, plné cestovania, keďže sme si po suroviny jazdili sami na farmy a vyzdvihovali ich, a následne nimi plnili naše debničky. Vďaka tomu sme budovali ba až rodinné vzťahy a niektoré z nich pretrvávajú dodnes. Celé sme to rozbiehali dvaja priatelia na Slovensku – ja a Andrej Nosál. Na začiatku sme si jasne zadefinovali, čo kto bude robiť, takže Andrej viacej cestoval a rozvážal objednávky. Mojou úlohou bolo nadväzovať nové a nové vzťahy s dodávateľmi, rozširovať ponuku o lokálne potraviny a zároveň komunikovať so zákazníkmi.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo je vo FARMOVE dôležité pri výbere farmárov na spoluprácu?
- Ako zabezpečujú čerstvosť a kvalitu produktov?
- Čo považujú za najväčší úspech za 12 rokov?
- Aké výhody má debničkovanie oproti bežnému nakupovaniu?
- Ako prebieha plánovanie pestovania s farmármi?
- Čo by poradili začínajúcim podnikateľom v oblasti farmárstva?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy