PRÍBEH: Tenisky Nike predával z kufra auta a tak vybudoval značku, ktorú pozná každý
- „Just do it“ je dnes slávny slogan svetoznámej značky Nike
- Jej zakladatelia začali pôvodne s predajom japonskej obuvi
- Aký je príbeh vzniku jednej z najúspešnejších značiek na svete?
- „Just do it“ je dnes slávny slogan svetoznámej značky Nike
- Jej zakladatelia začali pôvodne s predajom japonskej obuvi
- Aký je príbeh vzniku jednej z najúspešnejších značiek na svete?
Nike je v súčasnosti jedna z najväčších a najpopulárnejších spoločností v oblasti športovej obuvi a oblečenia. Jej popularita každým dňom neustále rastie.
Celý príbeh spoločnosti Nike začal tým, že mladý vysokoškolský bežec hľadal pohodlnú obuv, ktorá mu zabezpečí kvalitné spojenie medzi dizajnom a rýchlosťou.
Bežec s hlavou obchodníka
Spoluzakladateľ spoločnosti Nike, Inc., je v súčasnosti považovaný za „najmocnejšiu osobu v športovej oblasti“, ako uvádza portál The Famous People.
Ako vysokoškolák bol Phil Knight veľmi zmätený ohľadom svojej budúcnosti a vyskúšal si prácu v rôznych oblastiach, až kým si uvedomil, čomu sa chce vlastne venovať.
Na univerzite v Oregone, kde študoval Knight žurnalistiku, bol jeho koníčkom beh na stredné trate. Práve tam sa zoznámil aj s budúcim spoluzakladateľom spoločnosti Nike Billom Bowermanom, ktorý bol v tej dobe jeho trénerom.
Keďže Knight nemal jasno, čomu sa chce venovať, po skončení univerzity sa prihlásil na stáž na univerzite Stanford, kde sa mu podarilo získať titul MBA, ktorý mu určil trajektóriu jeho budúcnosti.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako prišiel mladý študent k nápadu začať podnikať s bežeckou obuvou
- Prvé tenisky značky Nike: Ako vznikli?
- Čo znamená názov Nike, kto ho vymyslel a ako vlastne vznikol
- Logo značky Nike. Koľko zaň zaplatili?
- Ako vznikla legendárna gumená waflová podrážka a omnoho viac sa dozvieš po odomknutí článku
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy