PRIESKUM: Muži si kupujú letenky na poslednú chvíľu a častejšie si priplácajú za batožinu. Ženy cestu plánujú týždne
- Známy predajca leteniek Kiwi zozbieral dáta, ktoré ukazujú súčasné trendy v cestovaní
- Ukázalo sa, že čoraz viac ľudí preferuje nákup leteniek na poslednú chvíľu. V dôsledku pandémie COVID-19 sa stalo populárnym aj cestovné poistenie
- Zozbierané dáta zbúrali aj rodový stereotyp – ukázalo sa, že pri balení sú úspornejšie ženy, za batožinu si totižto častejšie priplácajú muži
- Známy predajca leteniek Kiwi zozbieral dáta, ktoré ukazujú súčasné trendy v cestovaní
- Ukázalo sa, že čoraz viac ľudí preferuje nákup leteniek na poslednú chvíľu. V dôsledku pandémie COVID-19 sa stalo populárnym aj cestovné poistenie
- Zozbierané dáta zbúrali aj rodový stereotyp – ukázalo sa, že pri balení sú úspornejšie ženy, za batožinu si totižto častejšie priplácajú muži
Slováci si aj vďaka vakcinácii mohli toto leto užívať aj v zahraničí. Ukázalo sa, že v dôsledku pandémie vzrástol počet rezervácií letov na poslednú chvíľu. Rovnako sa zvýšil aj záujem o cestovné poistenie.
Zdá sa, že toto leto bolo naozaj hektické aj pre ľudí, ktorí pracujú v sektore cestovného ruchu. Napríklad rezervácie spoločnosti Kiwi počas leta vzrástli v porovnaní s vlaňajškom celosvetovo o 127% percent, v rámci EÚ o 115%.
Na poslednú chvíľu, ženy majú letenky v predstihu
Dáta, ktoré zozbieral známy predajca leteniek Kiwi.com, ukázali aj to, že v dôsledku pandémie čoraz viac ľudí uprednostňuje rezerváciu krátko pred odletom. Priemerná doba rezervácia pred odletom sa skrátila na rekordne krátky čas.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že ženy sú v plánovaní letu dôkladnejšie, respektíve robia to vo väčšom časovom predstihu. „Aj napriek tomu majú ženy tendenciu rezervovať si letenky v predstihu, obvykle tri týždne až dva mesiace pred plánovanou cestou. Muži, obzvlášť tí vo veku 25 až 60 rokov, preferujú rezervácie leteniek „last-minute“ – niekedy len tri či menej dní pred odletom,“ objasňuje sa v tlačovej správe.
Alfou omegou je cestovné poistenie
Ukázalo sa, že čoraz viac ľudí si uvedomuje dôležitosť cestovného poistenie, predpokladá sa, že je to ovplyvnené pandémiou COVID-19. „Globálne dáta z roku 2021 ukazujú 117 % nárast poistných zmlúv v porovnaní s pred-pandemickým rokom 2019,“ uvádza sa v tlačovej správe.
Možnosť poistiť sa využívajú predovšetkým muži (57 %). Popularita cestovného poistenia je iná aj v rámci generácií – majú oň záujem najmä ľudia vo veku 25 až 39 rokov (45 % z nich), u staršej generácie nad 60 rokov využíva túto možnosť iba 6% ľudí.
„Cestovné poistenie uzatvárajú Američania, nasledujú Francúzi, Taliani, Briti a Česi,“ uvádza sa v tlačovej správe.
Prieskum Kiwi.com zbúral rodový stereotyp
Ukazuje sa, že za batožinu si priplácajú najmä mileniáli. „Podobná je situácia s batožinou, priplácajú si za ňu predovšetkým ľudia vo veku 25 až 39 rokov, naopak cestovatelia nad 60 rokov cestujú viac „naľahko“,“ píše sa v tlačovej správe ďalej. Najviac batožiny majú väčšinou Američania, Francúzi, Nemci, Briti a Taliani.
Paradoxom je, že i keď ženy bývajú vykreslené ako tie, ktoré si na dovolenky balia kopu oblečenia a nepotrebných vecí, z prieskumu vyplýva, že práve ony sú pri balení úspornejšie. Za batožinu si častejšie priplácajú muži (58 %).
„Naše dáta rúcajú mnohé zažité mýty. Hoci prevláda všeobecná predstava, že práve ženy cestujú s tisíckami kufrov, my sme sa presvedčili o opaku. Za extra batožinu si priplácajú hlavne muži. Tí tiež častejšie nakupujú dodatočné cestovné poistenie a ďalšie doplnkové služby,“ hovorí Eliška Řezníček Dočkalová, riaditeľka Customer Experience v Kiwi.com.
Mladší ľudia majú na cestovanie nižší rozpočet
Z prieskumu vyplýva, že mladšia generácia má na cestovanie menší rozpočet, a teda za letenku minie menej peňazí. „Nie je prekvapením, že nižší rozpočet na cestovanie majú mladí ľudia. V priemere minú ženy a muži vo veku 18 až 24 rokov za letenku 210 eur, zatiaľ čo ľudia vo veku 40 až 60 rokov majú k dispozícii rozpočet okolo 290 eur,“ objasňuje sa v tlačovej správe.
Najšetrnejší sú ale cestovatelia z Thajska, Južnej Afriky, Ukrajiny, Talianska a Grécka, práve oni míňajú na letenky najmenej.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroj: Kiwi