Pritiahni si do firmy tých najlepších ľudí: Mnohí podnikatelia robia chybu na samom začiatku
- Základom pre každý potenciálny úspešný pracovný pomer je kvalitný pracovný inzerát
- Odborníčka a HR manažérka Petra Bobeková radí, ako má vyzerať
- Základom pre každý potenciálny úspešný pracovný pomer je kvalitný pracovný inzerát
- Odborníčka a HR manažérka Petra Bobeková radí, ako má vyzerať
Takmer každý podnikateľ dnes hovorí, že sa mu nedarí zohnať tých pravých zamestnancov, s ktorými by bol spokojný. Treba si však uvedomiť, že naozaj kvalitného človeka treba zaujať. Napríklad aj kvalitným pracovným inzerátom.
Ten stojí na úplnom začiatku každého náborového procesu a často rozhoduje o tom, či potenciálny zamestnanec vôbec prejaví záujem pracovať u teba. Mnohé firmy však často urobia chybu už tu. Inzerát napíšu akoby len z povinnosti a o viac sa nestarajú.
Základ budúceho pracovného pomeru
Najdôležitejšie, čo stojí na začiatku akéhokoľvek potenciálneho pracovného vzťahu, je inzerát. Rozhodne by teda mal byť pútavý, pretože to je dôležitý nástroj na zaujatie a oslovenie možných uchádzačov o pracovné miesto. Zaujímavý pracovný inzerát je schopný vzbudiť ich zvedavosť o pozíciu a firmu.
Inzerát môže poskytnúť uchádzačom lepšiu predstavu o kultúre a hodnotách firmy. Zaujímavým a dobre napísaným inzerátom možno preniesť na uchádzača cez obrazovku pozitívny imidž firmy.
Vďaka naozaj dobre spracovanému inzerátu, ktorý obsahuje príťažlivé a relevantné informácie, vedia spoločnosti prilákať kandidátov na pozíciu a presvedčiť ich o tom, že je pre nich tá pravá. Firmy ním taktiež dokážu filtrovať uchádzačov, ktorí sú naozaj motivovaní a zaujatí danou pracovnou ponukou, čo pomáha ušetriť čas a úsilie pri výberovom procese.
Čo by mal teda ideálne skoncipovaný pracovný inzerát obsahovať? Na túto otázku nám odpovedala expertka na pracovné prostredie, HR manažérka Petra Bobeková.
Čo nesmie v inzeráte chýbať
Podľa odborníčky treba prispôsobiť danej pozícii „jazyk“ inzerátu. „To znamená, že keď hľadáme daňového špecialistu, odporúčam nepoužívať tykanie v inzeráte a byť viac formálny. Ale ak hľadáme content špecialistu pre sociálne siete, môžeme si ísť freestyle, a tu platí, čím kreatívnejšie, tým lepšie,“ vysvetlila Petra Bobeková.
„Firmy sa dnes pretekajú o to, ako zaujať inzerátom. Populárnymi sa stali videá, ktoré niekedy povedia viac ako slová. Firmy začínajú požadovať pri kandidátoch video-vizitky (dobrovoľne), takže celkovo videoformát sa do prostredia HR dostáva čoraz častejšie,“ povedala.
HR manažérka hovorí, že v inzeráte treba uvádzať miesto výkonu práce, formu spolupráce alebo druh pracovného pomeru (part-time, TPP, živnosť…), preferovaný termín nástupu a mzdové podmienky/odmenu.
„Podľa zákonníka práce majú zamestnávatelia povinnosť uvádzať pri pracovných ponukách základnú zložku mzdy. V pracovnej zmluve nemôže byť dohodnutá nižšia odmena, než aká bola v inzercii. Ak bude budúci spolupracovník vystupovať ako dodávateľ služieb, a teda bude fakturovať – spoločnosť v tomto prípade nemá povinnosť uvádzať sumu v inzercii,“ informovala.
Popis práce by mal byť podľa Petry Bobekovej jasný a výstižný, ideálne doplnený o popis kompetencií. Mal by hlavne odrážať realitu pracovnej náplne.
„Môžeme popísať pozíciu kvetnato a kandidát nadobudne pocit, že ide o kreatívnu prácu s rôznymi kompetenciami, a po nástupe zistí, že úlohy sú skôr administratívne, podporné pre tím, postačujúce sú minimálne skúsenosti, stredoškolské vzdelanie a cudzí jazyk ani nevyužíva,“ upozornila.
Ako sa odborníčka pozerá na benefity uvedené v inzerátoch, sa dočítaš na druhej strane >>>
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.