Pritiahni si do firmy tých najlepších ľudí: Mnohí podnikatelia robia chybu na samom začiatku
- Základom pre každý potenciálny úspešný pracovný pomer je kvalitný pracovný inzerát
- Odborníčka a HR manažérka Petra Bobeková radí, ako má vyzerať
- Základom pre každý potenciálny úspešný pracovný pomer je kvalitný pracovný inzerát
- Odborníčka a HR manažérka Petra Bobeková radí, ako má vyzerať
Benefity sú stále populárne. „Mileniáli a generácia Z (digitálni nomádi) vyhodnocujú benefity inak ako generácia X. Ak spoločnosti pochopia zásadne rozdiely medzi nimi a prispôsobia tomu svoju ponuku, dosiahnu konkurenčnú výhodu. Spoločnosť by mala sledovať vekovú štruktúru svojich zamestnancov, zaujímať sa o ich názory, pýtať si spätné väzby a následne implementovať aspoň čiastočne niektoré požiadavky,“ radí expertka.
Generácia Z sa totiž podľa nej nebojí pýtať, poznajú hodnotu ich voľného času, požadujú flexibilitu, sústredia sa na rozvoj, preferujú moderné prostredie, digitálne vychytávky a starajú sa o duševné zdravie a chcú poznať angažovanosť firmy v rámci udržateľnosti.
„Nezabudnime uvádzať stručne popis výberového konania. Ak plánujeme 2 kolá výberového konania, môžeme to uviesť. Keď potrebujeme poznať portfólio prác kandidáta, požiadajme o jeho zaslanie. Pokiaľ vieme, že z kapacitných dôvodov nebudeme môcť odpovedať všetkým záujemcov, upozornime na to v inzercii a nastavme si aspoň automatickú odpoveď. Je lepšia ako žiadna,“ radí Petra Bobeková.
Čo by v inzeráte byť rozhodne nemalo
Pracovný inzerát by mal byť podľa odborníčky „uprataný“. Ak nemá hlavu a pätu, je nekonzistentný, môže kandidáta odradiť. Nemal by mať gramatické chyby. Kontrola štyroch očí nezaškodí.
„Ako uvádzam vyššie, keď je inzerát príliš obsiahly a dlhý, nemusí ho kandidát dočítať do konca. Nemal by rozhodne pôsobiť vulgárne. Z času na čas sa objaví inzerát, ktorý je pomerne odvážny. Cieli na skupinu ľudí, ktorých takto napísaný inzerát zaujme, ale zatiaľ som sa nestretla s veľkým ohlasom na podobné inzeráty. Skôr naopak,“ uviedla.
„Pýtať si v inzeráte fotografiu alebo spomínanú video-vizitku môžete, ale skôr len ako možnosť, určite nie povinnosť. Zároveň si treba dávať pozor na uvádzanie rodu pri názve pozície. Príklad: Asistent/Asistentka. Účtovník/Účtovníčka. Administrátor/-ka. Office manager (m/ž),“ dodala na záver HR manažérka.