Prvá pivná značka na Slovensku končí s PET fľašami, ušetrí tak 28 ton plastu ročne
- Radlery od Zlatého Bažanta si už viac v plastových fľašiach nekúpiš
- Značka tak zabráni vzniku 28 ton plastu
- Radlery od Zlatého Bažanta si už viac v plastových fľašiach nekúpiš
- Značka tak zabráni vzniku 28 ton plastu
Zlatý Bažant, ktorý patrí do portfólia spoločnosti Heineken, dnes oznámil koniec plnenia radlerov do PET fliaš. Stáva sa tak prvou pivnou značkou na Slovensku, ktorá sa zbavila plastov. Týmto krokom chce prispieť k podpore trvalej udržateľnosti.
Stiahnutím plastových fliaš z predaja tak môže v priebehu budúceho roka ušetriť takmer 28 ton plastu, ktoré predstavovali nielen samotné fľaše, ale aj uzávery a plastové fólie.
„Uvedomujeme si dôležitosť ochrany životného prostredia a v súlade s tým sme sa rozhodli podniknúť aktívne kroky. Veríme, že každý z nás by mal v ochrane životného prostredia pre ďalšie generácie začať najprv sám od seba. Toto je náš prvý krok. Úpravou predajných obalov radlerov Zlatý Bažant tak ročne zabránime vzniku 28 ton plastu,“ informuje Matúš Benža, Senior Brand Manager značky Zlatý Bažant Radler.
Viac čítaj TU>>Pivná značka sa zbavuje plastu. Ušetrí tak 400 ton odpadu ročne
Ruka v ruke s obmedzením používania PET fliaš ide Heineken aj s iniciatívou „Načapujme si lepší svet”. Jej cieľom je aktívne dosahovať zmeny v trvalej udržateľnosti, podporovať celoeurópske iniciatívy v oblasti znižovania emisií uhlíka, využívania obnoviteľných zdrojov energie, zvyšovania recyklácie a spomínaného znižovania odpadu z obalov.
Ako Heineken píše vo svojej tlačovej správe, od roku 2016 spoločnosť znížila na Slovensku spotrebu vody na výrobu 1l piva o 2 %, čo predstavuje úsporu 1 hl vody na výrobu 3,8 hl piva. Zároveň sa znížili emisie CO2 v rámci distribúcie o 24 %.
Plastom dávajú stopku aj potravinárske reťazce
Na trend ekologického zmýšľania vo svete reagujú aj slovenské reťazce. Ešte v máji Kaufland oznámil, že na Slovensku končí s jednorazovými produktami z plastu. Viac čítaj TU.
Stopku plastom dáva postupne aj Lidl, ktorý nedávno oznámil, že v rámci svojej stratégie v rámci svojho sortimentu ušetrí ročne ďalších 30 ton plastu.
Viac čítaj TU>>Lidl sa pustil do odbremeňovania Slovenska od plastov. Tieto produkty sa zmenia
Zdroj: TS
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy