Prvý superlacný reťazec spustí na Slovensku e-shop. Ľudia v ňom nakúpia aj za 2 eurá
- KiK sa rozhodol pre modernú zmenu
- Produkty z tohto reťazca už čoskoro nakúpiš online
- Slovenský trh sa rozrastá o množstvo diskontných hráčov
- KiK sa rozhodol pre modernú zmenu
- Produkty z tohto reťazca už čoskoro nakúpiš online
- Slovenský trh sa rozrastá o množstvo diskontných hráčov
Slovenský maloobchodný trh čaká veľká zmena v segmente diskontných predajcov. Zatiaľ čo doteraz boli zákazníci zvyknutí nakupovať v lacných reťazcoch výhradne v kamenných predajniach, čoskoro budú môcť využiť aj pohodlie online nakupovania. Prvým priekopníkom v tejto oblasti sa stane reťazec KiK.
„V Česku sme e-shop KiK spustili na jeseň tohto roka a už pracujeme na spustení slovenskej verzie. V tejto chvíli však nedokážeme s istotou povedať, či projekt dokončíme už v roku 2025 alebo neskôr,“ prezradil konateľ KiK v Česku a na Slovensku Martin Šatný pre TV Noviny.
KiK sa týmto krotom snaží získať konkurenčnú výhodu a osloviť zákazníkov, ktorí preferujú nakupovanie z pohodlia domova. Predsa len, komu sa dnes už len chce stáť v dlhých radoch pri pokladniach?
Pridajú sa aj konkurenti?
Segment lacných reťazcov na Slovensku v súčasnosti ovláda trojica silných hráčov – Pepco, TEDi a KiK. Ich obchodný model je postavený na širokej ponuke cenovo dostupného tovaru – od oblečenia cez bytové doplnky po domáce potreby.
Z finančných výsledkov za minulý rok vyplýva jasná dominancia Pepca, ktoré dosiahlo zisk 16,25 milióna eur. Na druhom mieste sa umiestnilo TEDi so ziskom 10,31 milióna eur, zatiaľ čo KiK uzavrel rok so ziskom 5 miliónov eur. Ak sa KiKu podarí s e-shopom uspieť, je možné, že sa k nemu pridajú aj obdobné firmy.
Dynamika trhu sa totiž naďalej zrýchľuje. Po úspešnom vstupe reťazca Action, ktorý už prevádzkuje takmer 30 predajní po celom Slovensku, sa v roku 2024 chystajú na trh vstúpiť ďalší dvaja významní hráči. Woolworth a Dealz už oznámili svoje plány na expanziu.
Na trh prichádzajú nové mená
Ako sme ťa informovali v máji, na Slovensko sa chystá reťažec Dealz, ktorý patrí pod Pepco Group. Jeho prípravy na vstup na slovenský trh potvrdzuje aj výskyt slovenských popisov na produktoch v poľských predajniach Dealz. Tento reťazec je už teraz mimoriadne úspešný v Poľsku, kde prevádzkuje približne 100 predajní.
Dealz ponúka široké spektrum produktov za konkurencieschopné ceny. Zákazníci v ňom nakúpia všetko – od potravín a nápojov cez kozmetiku až po domáce potreby a sezónny tovar.
Špecifikom reťazca je aj ponuka britských špecialít, keďže v Spojenom kráľovstve funguje pod značkou Poundland. Zákazníci môžu očakávať najmä výhodné ceny v kategóriách ako drogéria a potraviny.
Slovensko sa stáva rajom diskontov
Okrem spomínaných diskontov na slovenský trh mieri aj poľský maloobchodný reťazec Biedronka. Ten plánoval vstup na slovenský trh ešte do konca tohto roka, no nedávno oddialil svoj pôvodný zámer.
Napriek pôvodným očakávaniam spoločnosť predpokladá otvorenie prvých obchodov až v prvom štvrťroku 2025. Vstup na nový trh predstavuje pre zahraničný reťazec logisticky a administratívne náročný proces.
Ten zahŕňa prípravu predajných priestorov, uzatvorenie obchodných vzťahov s lokálnymi dodávateľmi, nastavenie distribučných a zásobovacích reťazcov, splnenie legislatívnych požiadaviek a personálne obsadenie prevádzok.
„S cieľom zabezpečiť všetky formality súvisiace s procesom otvorenia vrátane potrebných licencií a aby sme sa riadne pripravili na začiatok prevádzky, predpokladáme otvorenie prvých predajní v prvom štvrťroku 2025,“ uviedla spoločnosť Biedronka pre portál. Časový sklz môže byť dôsledkom komplikácií v niektorej z týchto oblastí.
Spoločnosť v auguste komunikovala, že svoje prvé predajne otvorí v mestách Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen. K nim sa pridal aj Miloslavov (okr. Senec).
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroje: TV Noviny, Redakcia Startitup, SITA