Radikálne škrty. Známy e-shop na Slovensku ruší všetky kamenné obchody
- Mall ruší všetky svoje kamenné pobočky
- Takzvané „Mall Shopy“ budú fungovať už iba do konca januára
- Mall ruší všetky svoje kamenné pobočky
- Takzvané „Mall Shopy“ budú fungovať už iba do konca januára
Známy internetový obchod Mall.sk by Allegro úplne ruší všetky svoje kamenné predajné pobočky, ktorým hovorí Mall Shopy. Ako informuje portál Živé.sk, k tomuto kroku pristúpila firma už skôr v niekoľkých mestách.
„Meníme sieť výdajní vo vašom okolí. Nahrádzame vlastné predajne širokou sieťou 5 000 výdajných miest. Vrátiť alebo reklamovať tovar môžete zdarma na pobočkách Packety,“ cituje portál stanovisko e-shopu.
Koniec kamenných pobočiek
Na Slovensku sa tento krok dotkne celkom troch Mall Shopov. Jeden z nich sa nachádza v Malackách a ďalšie dva nájdeš v Bratislave. Pobočky budú fungovať do konca januára a svoje brány zatvoria dňa 1. februára.
Svoje posledné pobočky zruší firma aj v Česku k rovnakému dátumu. Ako uvádza portál Seznam Správy, o pôvodné pracovné miesto príde kvôli tomuto kroku až sedem desiatok zamestnancov.
„Rozhodnutie uzavrieť naše kamenné pobočky nebolo jednoduché, ale posledné mesiace spojené s našou integráciou so skupinou Allegro nás utvrdili v tom, že potrebujeme našu transformáciu urýchliť a prehĺbiť,“ informovala tlačová hovorkyňa Mall Group Pavla Hobíková pre SZ Biznis.
„Na základe našich analýz vieme, že k zákazníkom dokážeme ich objednávky vďaka zapojeniu hustej siete výdajných miest a samoobslužných boxov doručovať efektívnejšie a rýchlejšie,“ dodala Hobíková.
Obľúbené výdajné miesta
Ako Hobíková dodala, význam takzvaných Mall Shopov v rámci celkového objemu nákupov na Mall.sk neustále klesal.
Podľa dostupných údajov na FinStat.sk zažila spoločnosť Internet Mall Slovakia s.r.o. v roku 2021 rapídne zníženie zisku o 13 %. Celkové výnosy spoločnosti v súčasnosti predstavujú viac ako 106 miliónov eur.
„Obľuba ,picku-up pointov‘ a samoobslužných boxov, ktoré sú prístupné 24/7, naopak neustále rastie,“ objasnila Hobíková.
Zamestnancom, ktorí prídu v Česku o prácu, chce spoločnosť pomôcť. „So siedmimi desiatkami zamestnancov, ktorých sa tieto zmeny dotknú, rokujeme a sme pripravení im byť pri týchto zmenách nápomocní,“ dodáva hovorkyňa.
Medzinárodná expanzia
Aj napriek uzavretiu vlastných kamenných predajní stúpa počet miest, kde si môžu zákazníci svoj tovar vyzdvihnúť a reklamovať. „Nahrádzame vlastné predajne (MALL Shopy) širokou sieťou 5 000 výdajných miest,“ uvádza sa na webovej stránke Mall.sk.
Ako sme už spomenuli vyššie, Mall Group kúpila v apríli minulého roka najväčšia poľská internetová obchodná platforma Allegro, ktorá zaplatila celkom 867 miliónov eur.
Cieľom spojenia firiem je pokračujúca medzinárodná expanzia skupiny. Obchodníkom z celého regiónu i mimo neho chce spoločnosť pomôcť ťažiť z toho, že iba vďaka jedinému zalistovaniu môžu svoje výrobky predávať naprieč viacerými krajinami vo svete.
Skupine Allegro sa iba v minulom roku podarilo zvýšiť prevádzkový zisk o 14 % na viac ako 114 miliónov eur. Výsledky internetového obchodu však zostávajú naďalej v strate, rovnako ako v predchádzajúcich štvrťrokoch.
Podľa finančného riaditeľa podniku Jona Easticka sa Allegro teraz pripravuje na útlm v oblasti spotrebiteľských výdavkov. „V novembri sme začali registrovať spomaľovanie rastu. Rastieme, ale nie tak rýchlo ako predtým,“ uviedol Eastick.
Zdroje: Zive.sk, Seznam Správy, FinStat.sk, Mall.sk