Rastie slovenskému AeroMobilu vážna konkurencia? Do lietajúcich áut sa pustil už aj Airbus, či zakladateľ Googlu
- Známy slovenský projekt by sa mal poponáhľať, ak nechce, aby mu ušiel vlak. Tu sú jeho traja najväčší konkurenti.

- Známy slovenský projekt by sa mal poponáhľať, ak nechce, aby mu ušiel vlak. Tu sú jeho traja najväčší konkurenti.
Ťažko by sme hľadali Slováka, ktorý ešte nepočul o unikátnom projekte Štefana Kleina a Juraja Vaculíka. O lietajúcom aute AeroMobil už písali ako slovenské, tak aj významné svetové médiá.
Súčasný prototyp AeroMobil 3.0 je pravidelne testovaný v reálnych letových podmienkach už od októbra 2014. No vyzerá to tak, že teraz ho ku dokončeniu okrem túžby zmeniť svet bude čoraz viac tlačiť aj konkurencia.
foto: aeromobil.com
„Éra dostupných osobných lietajúcich zariadení – lietajúcich áut, inovatívnych lietadiel a dronov – je skutočne za dverami. V AeroMobile pozorne vnímame všetky aktivity nových aj zavedených hráčov na trhu a vítame každú novú iniciatívu, ktorá pomôže zrealizovať víziu presunu časti osobnej dopravy do vzdušného priestoru. Registrujeme približne pätnásť projektov podobných nášmu, v rôznych fázach vývoja. Väčšina z nich ešte na rozdiel od AeroMobilu nemá za sebou otestovaný lietajúci experimentálny prototyp a nemajú schopnosť jazdy po ceste,“ povedal pre Hospodárske Noviny vedúci komunikácie AeroMobilu Štefan Vadocz.
Airbus Pop.Up

Cieľom Airbusu je doslova vytvoriť Uber lietania. Jednotka, ktorú si privoláš aplikáciou, by bola autonómna a odviezla by ťa do zvolenej destinácie najkratšou možnou trasou. A tá môže zahŕňať aj let.
Pop.Up by mohol vyzdvihnúť napríklad unavených alebo zranených turistov z miest, kam by to klasickému autu trvalo príliš dlho.
Je to určite extrémne ambiciózny projekt, no ak naň vo svete lietania niekto má zdroje a skúsenosti, je to Airbus.
PAL-V LIBERTY

Holandská firma PAL-V začala ako prvá na svete predávať lietajúce auto. Stroj s príznačným názvom Liberty je od 2. februára je dostupný aj širokej verejnosti. Momentálne ide o limitovanú edíciu modelu Pioneer, ktorého je v ponuke 90 kusov. Polovica je určená pre Európu a zbytok poputuje do USA.
Tento pololetúň funguje na benzínový motor a jeho výkon na ceste je sto koní. Vo vzduchu je to až dvojnásobok. Objem nádrže je sto litrov, čo postačí na prejdenie vzdialenosti 1300 km po zemi alebo 400 kilometrov vo vzduchu.
Ak rozmýšľaš nad kúpou, Pioneer ťa bude stáť asi 499 000 eur bez dane. Plus 25 000 eur za rezerváciu a lekcie lietania.
Zee Aero
Zee Aero je tajnostkársky letecký startup zakladateľa Googlu Larryho Pagea. Ten ho založil v roku 2010 s cieľom priniesť revolúciu do sveta osobného lietania. Zo začiatku nebolo známe, že do spoločnosti investoval práve on. No Bloomberg Businessweek minulý rok odhalil, že do Zee Aero osobne nalial viac ako 100 miliónov dolárov.
Okrem asi 12 patentov a pár klebiet sa toho o Zee Aero veľa nevie. No niečo mi hovorí, že o nich ešte budeme počuť.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska