Rebelka Greta Thunberg sa vzoprela Muskovi. V najnovšej reklame sa snaží vtipkovať o planéte Mars
- Klimatická aktivista Greta Thunberg si v novej reklame robí žarty z misií na Mars
- „Mars, nepoškvrnená planéta, nový svet, v ktorom môžeme začať odznova. Mars ponúka najvyššiu slobodu“
- Klimatická aktivista Greta Thunberg si v novej reklame robí žarty z misií na Mars
- „Mars, nepoškvrnená planéta, nový svet, v ktorom môžeme začať odznova. Mars ponúka najvyššiu slobodu“
Známa aktivista Greta Thunberg sa v novej satirickej reklame, ktorá je vytvorená kampaňou Fridays for Future (FFF) vysmieva misiám na Mars. Témou je provokatívna myšlienka, kde Greta kritizuje 1 % ľudí, ktorí chcú opustiť planétu, ktorá sa nachádza v zúfalej situácii a potrebuje okamžitú pomoc.
Reklama adresovaná najbohatšiemu mužovi planéty?
Preukázateľne sa tam vykresľuje ružovejší obraz jednosmernej cesty na Mars. Nebála by som sa ani len tvrdiť, že ide o provokáciu samotného Elona Muska, ktorý sa snaží vniesť planéte Mars život.
Namiesto opodstatnení pre pomoc v oblasti klimatických zmien sa sústredí hlavne na provokatívne vízie do budúcnosti, ktoré sú doposiaľ „len víziami“.
Video bolo zverejnené s očakávaním, že vo štvrtok sa NASA s najnovším roverom Perseverance pokúsi o pristátie na červenej planéte. „Po viac ako 5 miliónoch rokov ľudskej existencie na Zemi je čas na zmenu,“ uvádza sa vo videu. „Mars, 56 miliónov štvorcových míľ nedotknutej krajiny, úchvatná krajina a neskutočné výhľady,“ dopĺňa.
Mars vykreslila ako „najlepšiu“ možnosť
„Mars, nepoškvrnená planéta, nový svet, v ktorom môžeme začať odznova. Mars ponúka najvyššiu slobodu,“ hovorí. Správa na konci videa však znie: „A pre tých 99 percent, ktorí zostanú na Zemi – mali by sme niečo spraviť so zmenou podnebia.“
Ide o efektívne turistickú reklamu na Mars, no mätúce je to, o čo sa skutočne pokúšali tvorcovia videa. „Chceli sme zdôrazniť čistý nezmysel,“ povedal hovorca FFF pre Euronews.
„Vládne vesmírne programy a najbohatšie 1 % sveta sú laserovo zamerané na Mars, samotný NASA Perseverance Rover stál 2,7 miliárd dolárov za vývoj, spustenie, prevádzku a analýzu, a napriek tomu väčšina ľudí nikdy nedostane príležitosť navštíviť alebo žiť na Marse.“
Je to pozoruhodná reklama, ale jej správy sú podané zmätene. Predaj s myšlienkou cestovať na vzdialenú planétu pre nový začiatok nemusí byť tým najefektívnejším spôsobom, ako zvýšiť povedomie o katastrofickom nešťastí.
Napríklad poukázať na rozpočet NASA na preskúmanie marťanského povrchu je trochu nemiestne. Vláda Spojených štátov vyčlenila v roku 2019 na ministerstvo obrany iba bezmála 700 miliárd dolárov, a len 21,5 miliárd dolárov bolo vyčlenených na programy vedy a výskumu NASA.
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko
Zdroj: futurism.com