Rebríček najlepších dieselových áut pre rok 2024: Ak uvažuješ o novom vozidle, vyberaj z týchto

  • Ešte stále si môžeš kúpiť kvalitné „spaľováky“
  • Ak si nie si istý, ktorý vybrať, tento rebríček ti pomôže
Spaľovacie motory
Blackrent, Freepik/fxquadro
  • Ešte stále si môžeš kúpiť kvalitné „spaľováky“
  • Ak si nie si istý, ktorý vybrať, tento rebríček ti pomôže

V posledných rokoch predaj vozidiel s naftovým motorom klesal, čo viedlo niektorých výrobcov k vylúčeniu týchto motorov z konkrétnych modelových radov. Napriek tomu je pozoruhodné, že súčasné dieselové vozidlá sú ekologickejšie ako ich predchodcovia. Je síce pravda, že „diesel“ prispieva k znečisťovaniu životného prostredia, ale najnovšie modely sú podstatne čistejšie a využívajú pokročilé technológie na zmiernenie emisií škodlivých plynov.

Napriek poklesu zohráva diesel naďalej kľúčovú úlohu na európskom trhu s automobilmi. Jeho výrazné výhody v oblasti úspory paliva a nižších emisií CO2 v porovnaní s benzínovými motormi z neho robia praktickú voľbu pre kupujúcich väčších vozidiel, najmä tých, ktorí často prekonávajú dlhšie vzdialenosti a nechcú elektromobily.

Vzhľadom na tieto faktory ti prinášame zoznam najlepších dieselových „spaľovákov“, ktoré si môžeš kúpiť v roku 2024. 

Škoda Karoq 2.0 TDI 150 

Výborná voľba, ak potrebuješ rodinné autíčko. Vyniká tu hlavne variant s motorom 2,0 l TDI s výkonom 148 k, ktorý je optimálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú dostatočný výkon na predbiehacie manévre. Pri vyšších rýchlostiach nevykazuje žiadne obmedzenia, čím sa odlišuje od základného benzínového motora s objemom 1,0 litra a turbodieselu TDI s výkonom 116 k, ktoré v takýchto podmienkach odhaľujú svoje slabiny.

Motor 2,0 l TDI 150 je obzvlášť vhodný pre osoby, ktoré chcú ťahať príves alebo karavan, pretože môže byť vybavený pohonom všetkých kolies. Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 l/100 km.

Skoda Karoq 2.0 TDI 150
zdroj: Mototechna

Mercedes C 220 d 

Mercedes triedy C prešiel komplexným vývojom a v súčasnosti patrí medzi najlepšie kompaktné manažérske sedany na trhu. Jeho elegantný vzhľad dopĺňa interiér, ktorý vyžaruje triedu a je vybavený najmodernejšími technológiami, čím zatieňuje modely s vyššou cenovkou. Trieda C ponúka počas jazdy bezkonkurenčnú úroveň komfortu.

Medzi naftové varianty patrí C 220 d s výkonom 197 k a C 300 d s výkonom 261 k. Pre väčšinu kupujúcich sa prvá z nich ukáže ako viac než dostatočná, najmä preto, že sa dodáva s rovnakou deväťstupňovou automatickou prevodovkou ako drahší model. Spotreba sa podľa portálu Autobild po týždni zastavila na 4,7 litroch na 100 kilometrov.

Mercedes C
zdroj: Blackrent.sk

BMW 320d 

BMW tvrdí, že je to prvé vozidlo vo svojej triede – a určite s takýmto výkonom – ktoré kleslo pod hranicu pre 100 % odpis v prvom roku. Jeho emisie CO2 sú 109 g/km.

Aj keď to neznie nijako zvlášť pôsobivo, prešiel prísnejšími testami WLTP, takže tieto hodnoty by mali byť dosiahnuteľné aj v reálnom svete. Rad 3 sa teraz môže pochváliť aj hybridnou technológiou, ktorá z nádrže vyžmýka o niečo viac. Autobild pri modeli Sportline udáva spotrebu do 5,8 l/100km pre verziu bez EfficientDynamics.

BMW 320d 
zdroj: Autobild

Ďalšie modely nájdeš na novej strane >>>

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Zdroje: Autoexpress, Cinch, Autobild

Najnovšie videá

Trendové videá