Rebríček najlepších dieselových áut pre rok 2024: Ak uvažuješ o novom vozidle, vyberaj z týchto
- Ešte stále si môžeš kúpiť kvalitné „spaľováky“
- Ak si nie si istý, ktorý vybrať, tento rebríček ti pomôže
- Ešte stále si môžeš kúpiť kvalitné „spaľováky“
- Ak si nie si istý, ktorý vybrať, tento rebríček ti pomôže
V posledných rokoch predaj vozidiel s naftovým motorom klesal, čo viedlo niektorých výrobcov k vylúčeniu týchto motorov z konkrétnych modelových radov. Napriek tomu je pozoruhodné, že súčasné dieselové vozidlá sú ekologickejšie ako ich predchodcovia. Je síce pravda, že „diesel“ prispieva k znečisťovaniu životného prostredia, ale najnovšie modely sú podstatne čistejšie a využívajú pokročilé technológie na zmiernenie emisií škodlivých plynov.
Napriek poklesu zohráva diesel naďalej kľúčovú úlohu na európskom trhu s automobilmi. Jeho výrazné výhody v oblasti úspory paliva a nižších emisií CO2 v porovnaní s benzínovými motormi z neho robia praktickú voľbu pre kupujúcich väčších vozidiel, najmä tých, ktorí často prekonávajú dlhšie vzdialenosti a nechcú elektromobily.
Vzhľadom na tieto faktory ti prinášame zoznam najlepších dieselových „spaľovákov“, ktoré si môžeš kúpiť v roku 2024.
Škoda Karoq 2.0 TDI 150
Výborná voľba, ak potrebuješ rodinné autíčko. Vyniká tu hlavne variant s motorom 2,0 l TDI s výkonom 148 k, ktorý je optimálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú dostatočný výkon na predbiehacie manévre. Pri vyšších rýchlostiach nevykazuje žiadne obmedzenia, čím sa odlišuje od základného benzínového motora s objemom 1,0 litra a turbodieselu TDI s výkonom 116 k, ktoré v takýchto podmienkach odhaľujú svoje slabiny.
Motor 2,0 l TDI 150 je obzvlášť vhodný pre osoby, ktoré chcú ťahať príves alebo karavan, pretože môže byť vybavený pohonom všetkých kolies. Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 l/100 km.
Mercedes C 220 d
Mercedes triedy C prešiel komplexným vývojom a v súčasnosti patrí medzi najlepšie kompaktné manažérske sedany na trhu. Jeho elegantný vzhľad dopĺňa interiér, ktorý vyžaruje triedu a je vybavený najmodernejšími technológiami, čím zatieňuje modely s vyššou cenovkou. Trieda C ponúka počas jazdy bezkonkurenčnú úroveň komfortu.
Medzi naftové varianty patrí C 220 d s výkonom 197 k a C 300 d s výkonom 261 k. Pre väčšinu kupujúcich sa prvá z nich ukáže ako viac než dostatočná, najmä preto, že sa dodáva s rovnakou deväťstupňovou automatickou prevodovkou ako drahší model. Spotreba sa podľa portálu Autobild po týždni zastavila na 4,7 litroch na 100 kilometrov.
BMW 320d
BMW tvrdí, že je to prvé vozidlo vo svojej triede – a určite s takýmto výkonom – ktoré kleslo pod hranicu pre 100 % odpis v prvom roku. Jeho emisie CO2 sú 109 g/km.
Aj keď to neznie nijako zvlášť pôsobivo, prešiel prísnejšími testami WLTP, takže tieto hodnoty by mali byť dosiahnuteľné aj v reálnom svete. Rad 3 sa teraz môže pochváliť aj hybridnou technológiou, ktorá z nádrže vyžmýka o niečo viac. Autobild pri modeli Sportline udáva spotrebu do 5,8 l/100km pre verziu bez EfficientDynamics.
Ďalšie modely nájdeš na novej strane >>>
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.