REBRÍČEK spoľahlivosti zánovných áut v roku 2025: Tento model porazil prémiové značky
- Kto je kráľom spoľahlivosti a ktoré autá by si si mal rozmyslieť kúpiť?
- Nemecká sieť TÜV prináša najnovší rebríček spoľahlivosti zánovných áut
- Kto je kráľom spoľahlivosti a ktoré autá by si si mal rozmyslieť kúpiť?
- Nemecká sieť TÜV prináša najnovší rebríček spoľahlivosti zánovných áut
V rebríčku spoľahlivosti vedú tieto modely
Nový rebríček TÜV 2025 prináša jasné výsledky. Honda Jazz sa stala absolútnym víťazom v kategórii dvojročných až trojročných áut. Len 2,4 percenta testovaných vozidiel malo závažné poruchy. Vo všetkých starších kategóriách dominuje športové Porsche 911 Carrera.
K najspoľahlivejším autám sa radia aj ďalšie osvedčené modely. Medzi nimi nájdeme VW Golf Sportsvan, Audi Q2, VW T-Roc, Mazda CX-3, Mazda2, oba Mercedesy triedy A aj B a Mitsubishi ASX. Všetky tieto vozidlá prešli náročnými testami s výbornými výsledkami.
Najmenej spoľahlivé autá
Medzi dvojročnými až trojročnými autami zaznamenali najvyššiu poruchovosť tri modely. Tesla Model 3 zlyhala v 14,3 percentách prípadov, Ford Mondeo v 13,2 percentách a Škoda Scala v 11,8 percentách kontrol.
V kategórii desaťročných až jedenásťročných áut dominujú rumunské a francúzske značky. Dacia Logan vykazuje poruchy až v 39,6 percentách prípadov, Dacia Duster v 34,1 percentách a Renault Twingo v 33 percentách kontrol. Medzi problémové značky sa zaradili aj BMW, Volkswagen a Renault.
Prísnejšie kontroly elektromobilov
Nemecké združenie TÜV upozorňuje na potrebu modernizácie technických kontrol. Súčasný systém už nestačí na kontrolu moderných áut s elektrickým pohonom a digitálnymi systémami. Preto navrhuje rozšíriť počet testovacích bodov, najmä pre vysokonapäťové batérie elektromobilov.
Problém predstavuje aj chýbajúca štandardizácia údajov o stave batérie. Každý výrobca používa vlastný systém merania, čo komplikuje objektívne hodnotenie. TÜV preto požaduje zavedenie jednotných noriem na určovanie stavu batérií.
Pre trh ojazdených elektromobilov by malo platiť nové pravidlo. Nezávislá tretia strana by mala testovať stav pohonnej batérie. Len tak získajú kupujúci spoľahlivé informácie o skutočnom stave vozidla.