Reťazec Pepco zmenil svoje rozhodnutie a ustúpil zákazníkom. Prináša späť to, čo Slovákom najviac chýbalo
- Poľský gigant Pepco ustupuje požiadavkám zákazníkov
- Namiesto online predaja sa zatiaľ sústredí na vylepšovanie kamenných predajní
- Poľský gigant Pepco ustupuje požiadavkám zákazníkov
- Namiesto online predaja sa zatiaľ sústredí na vylepšovanie kamenných predajní
Známy obchodný reťazec sa po dvoch rokoch vracia k pôvodnému štýlu. Tvrdí, že to robí kvôli zákazníkom. Spoločnosť sa vyjadrila aj k otázke e-shopu.
Poľský reťazec Pepco zmenil svoje rozhodnutie spred dvoch rokov. Od roku 2022 postupne odstraňoval kabínky na skúšanie oblečenia zo svojich obchodov.
Táto zmena zasiahla aj Slovensko, kde sa tým zväčšila predajná plocha. Pribudli nové regály a samoobslužné pokladne.
Po týchto úpravách prišlo nečakané rozhodnutie. Koncom októbra začali Poliaci opäť inštalovať kabínky vo všetkých predajniach, pričom sa odvolávajú na želania zákazníkov.
„Keďže sú pre nás naši zákazníci na prvom mieste a vyjadrili želanie mať skúšobné kabínky v našich predajniach, obnovili sme ich. Od tohto roku môžu v našich predajniach bez problémov nakupovať a skúšať si svoje obľúbené kúsky,“ odpísala nám regionálna marketingová manažérka spoločnosti Barbara Berecz.
Zákazníci sa tiež čoraz viac zaujímajú o e-shop. Radi by si objednávali tovar online. Pepco síce nevylučuje možnosť online platformy, ale momentálne sa sústreďuje na kamenné predajne.
„Čo sa týka e-shopov, do budúcnosti hľadáme nové spôsoby, ako poskytovať dokonalejšie služby, ale teraz sa sústredíme na poskytovanie čo najlepšieho zážitku z nakupovania v našich kamenných predajniach,“ podotkla ďalej Berecz.
Materská spoločnosť skrachovala
Pred viac ako rokom sa objavili špekulácie o možnom odchode Pepca zo Slovenska po tom, čo jeho materská spoločnosť skrachovala. Firma však rýchlo tieto obavy rozptýlila a uistila, že takýto vývoj nehrozí.
„Skupina Pepco má informácie o oznámení spoločnosti Steinhoff International Holdings z 26. júla 2023 o jej vyradení z burzy. Aby sme sa vyhli pochybnostiam, radi by sme vás informovali, že to nebude mať vplyv na skupinu Pepco N.V. (Pepco), ktorá je už niekoľko rokov oddelená od spoločnosti Steinhoff,“ uviedla vtedy Jana Baluchová zo spoločnosti Pepco.
Pepco je známe svojou ponukou cenovo dostupného oblečenia, hračiek a potrieb pre domácnosť. Spoločnosť vznikla pred 25 rokmi v Poľsku a na Slovensku prevádzkuje približne 140 obchodov. Na trhu čelí konkurencii zo strany KiK a rýchlo rastúceho reťazca Action.
Konkurencia sa rozširuje
Konkurencia Pepca, holandský reťazec Action, plánuje posilniť svoju prítomnosť na juhu Slovenska. Podľa nedávno zverejnenej pracovnej ponuky hľadá manažment pre novú predajňu v Lučenci, kde zatiaľ nepôsobí. Portál Interez zisťoval, kedy by mohol Action túto predajňu otvoriť a aké má plány do blízkej budúcnosti.
V niektorých mestách už obchod Action s lacným tovarom posilnil svoju prítomnosť, no inde stále chýba. Zákazníci sa často pýtajú, kedy sa konečne objaví v Košiciach. Východoslovenská metropola na Action stále čaká, a na juhu Slovenska má reťazec zatiaľ len jednu predajňu v Rimavskej Sobote.
Situácia sa však mení. Po Rimavskej Sobote plánujú Holanďania otvoriť obchod aj v Lučenci. Táto informácia pochádza z pracovnej ponuky zverejnenej na portáli Profesia.sk. Hľadajú celý manažérsky tím, vrátane vedúceho (Store Manager) a štyroch zástupcov (Assistant Store Manager).
„Budete plánovať a organizovať prácu v predajni, pracovať s kolegami na ich rozvoji, zodpovedať za naplnenosť predajne a v kancelárii strávite len minimum času na vybavenie nevyhnutnej administratívy,“ uvádza sa v inzeráte. Ponúkaný plat začína na 1 350 eur, s možnosťou zvýšenia podľa skúseností a výkonu manažéra.
Zdroj: tvnoviny.sk