Riskoval život a pomohol zachrániť svetový obchod. Hrdinského bagristu zo Suezu ešte za nadčasy nevyplatili

  • Bagrista Abdalláh Abdalgavád bol jednou z hlavných postáv, ktoré pomohli k vyslobodeniu kontajnerovej lode Ever Given
  • Loď uviazla v Suezskom prieplave, kde blokovala celú lodnú premávku a svetový obchod kvôli nej prichádzal o miliardy
  • Bagrista opísal svoje snahy vyslobodiť kontajnerovú loď. Práca to bola nebezpečná, dokonca sa bál o život
  • Za svoju snahu sa ocenenia nedočkal. Doteraz mu neboli vyplatené ani nadčasy za oslobodzovanie lode
bager
TASR/AP, Suez Canal Authority
  • Bagrista Abdalláh Abdalgavád bol jednou z hlavných postáv, ktoré pomohli k vyslobodeniu kontajnerovej lode Ever Given
  • Loď uviazla v Suezskom prieplave, kde blokovala celú lodnú premávku a svetový obchod kvôli nej prichádzal o miliardy
  • Bagrista opísal svoje snahy vyslobodiť kontajnerovú loď. Práca to bola nebezpečná, dokonca sa bál o život
  • Za svoju snahu sa ocenenia nedočkal. Doteraz mu neboli vyplatené ani nadčasy za oslobodzovanie lode

Hrdinský bagrista Abdalláh Abdalgavád bol jednou z hlavných postáv, ktoré pomohli k vyslobodeniu kontajnerovej lode Ever Given. Loď uviazla v Suezskom prieplave, kde blokovala celú lodnú premávku a svetový obchod kvôli nej prichádzal o miliardy. Bagrista Abdalgavád pre portál Business Insider opísal ako päť dní a päť nocí vyslobodzoval uviaznutú loď.

Pôvodne mal mať voľno

Bagrista mal mať pôvodne deň voľna, keď dostal hlásenie, že je potrebná jeho pomoc. „Potrebujeme, aby ste nasadli do auta a prišli práve teraz, pretože ste jediným vodičom bagra, ktorý je dostatočne blízko,“ spomína na telefonát 28-ročný mladík pre portál. Nasledujúce dni pracoval 21 hodín denne, takmer nespal, pretože na odpočinok mal len 3 hodiny. V jeden deň spal len 1 hodinu, odpočívať chodil do kasárni používaných príslušníkmi pohraničnej stráže.

zdroj: TASR/Suez Canal Authority via AP

Abdalgavád tvrdí, že stále nebol vyplatený za nadčasy, ktoré odpracoval aj napriek tomu, že svetovému obchodu pomohol zachrániť miliardy dolárov.

Oslobodzovanie lode bolo medzinárodným úsilím, ku ktorého konečnému uvoľneniu prispeli aj navijaky, bagre a remorkéry. Mladík tvrdí, že akonáhle sa dostal do bagra, neostalo mu nič iné, ako začať kopať. Podľa jeho odhadov loď bola 6 metrov odtiaľ, kde sa mala pôvodne plaviť.

Bál sa o život 

Aby sa priblížil k základni plavidla, postavil z vykopaných sutín provizórny „most“, ktorý mu umožnil priblížiť sa. Aj keď situácia na fotografiách vyzerala vtipne ako zápas medzi Davidom a Goliášom, bagrista tvrdí, že išlo o veľmi nebezpečenú situáciu. Pod hroziacimi bokmi lode sa obával, že sa loď destabilizuje a prevráti.

„Ide o to, že som sa zľakol, že by loď mohla padnúť príliš ďaleko na jednu alebo druhú stranu,“ povedal. „Pretože, ak by ten bok spadol na mňa, tak je to zbohom ja a zbohom bager.“ O niekoľko dní prišli ku lodi aj ďalšie bagre, ale ich vodiči sa mali báť robiť to, čo Abdalgavád. „Ak vidíš veľkosť lode a veľkosť bagra, je to úplne desivé.“

zdroj: TASR/AP, Maxar Technologies

 

Mladík svoj bager šoféroval vo svojich žabkách. Keď sociálne siete zaplavili fotky jeho bagra, z ktorých sa stali memes, bagrista sa nahneval a mal pocit, že si z neho celý svet uťahuje. „A práve to ma urobilo takým odhodlaným,“ pokračoval. „Bol som rád, vieš, robíš si zo mňa srandu. Takže ti ukážem, že to dokážem.“

Uznania sa nedočkal

Keď sa konečne podarilo loď vyslobodiť, on a jeho kolegovia boli „polomŕtvi“ únavou. Poďakovania za svoje úsilie sa však doteraz nedočkal. Zúčastnil sa jedine malého obradu, ktorý zorganizovali miestne noviny. „Takže Úrad Suezského prieplavu sa potľapkal po pleci a povedal si, akú skvelú prácu odviedli,“ uviedol. „Ale nakoniec … bez bagra by loď nikam nešla. Možno by tam stále viazla,“ dodal.

https://www.startitup.sk/zosnuly-miliardar-kellner-je-obetou-sialenych-konspiracii-qanonu-hnutie-je-ako-droga-chapadla-roztahuje-aj-na-slovensku/

Kontajnerová loď Ever Given spoločnosti Evergreen Marine Coproration uviazla v Suezskom prieplave 23. marca. Záliv blokovala až do 29. marca, každý deň svetový obchod prichádzal o milióny dolárov. Egyptský kanál skracuje lodiam cestu na prepravu tovaru z Afriky a Ázie do Európy. Zaseknutá loď sa stala aj terčom konšpirácií QAnonu, ktorý tvrdil, že ide o loď, na ktorej boli prepravované obete satanisticko-pedofilnej sekty, ktorú má viesť Hillary Clinton.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Business Insider 

Najnovšie videá

Trendové videá