Ručne vyrábaná čokoláda z Komárna kvalitou dostala aj svetových odborníkov. Získala gastronomického Oscara

  • Čokolády Chocomaze vsadili na kvalitu a inovatívny prístup.
collage
FB/CHOCOMAZE
  • Čokolády Chocomaze vsadili na kvalitu a inovatívny prístup.

Katalin Papp Varghová sa rozhodla na Slovensku preraziť kvalitnou, ručne vyrábanou čokoládou. A aby sa odlíšila od konkurencie, ktorú na slovenskom trhu s vysokokvalitnou čokoládou má, pridala medzi svoje produkty aj možnosť navrhnúť si z dostupných ingrediencií vlastnú originálnu príchuť.

“Čokolády vyrábame z vysoko kvalitných surovín, ktoré pochádzajú z celej Európy od Slovenska po Francúzsko. Kvalitu našich výrobkov kontrolujeme dennodenne, aby každý zákazník dostal do rúk presne tú čokoládu, ktorú si vo svojich snoch vymyslel. Číslo možných kombinácii siaha na niekoľko miliónov a hranicu vašej kreativity obmedzujú len rozmery krabice,” tvrdí Chocomaze na svojej stránke.

V Chocomaze Návrhárovi si môžeš vybrať zo štyroch základov – od bielej, cez mliečnu a horkú, až po čiernu s 80,1% obsahom kakaa. Na ne si potom môžeš nakombinovať rôzne posýpky, ako sušené ovocie, lieskovce, korenie, alebo dokonca aj mak, haribo cukríky či soľ.

Dizajnovo slabý obal dokáže zlomiť väzy aj tomu najlepšiemu produktu a Chocomaze si to uvedomuje. Rovnako ako na kvalite samotnej čokolády si dávajú záležať aj na kvalitnej prezentácii svojich výrobkov.

„Chcela som už od začiatku, aby sme nero­bili len chutné čoko­lády, ale uká­zali, že aj na Slo­ven­sku sa dajú robiť nadš­tan­dardné pro­dukty, ktoré sa vedia umiest­niť aj na zahra­nič­nom trhu. A k tomu je potrebný nie­len dobrý pro­dukt, ale aj dobrý dizajn. Nás dizajn pre­šiel cez via­ceré zmeny počas uply­nu­lých rokov, našli sme nášho „dvor­ného dizaj­néra“, kto­rým je Róbert Szabó. Každý máme svoj vlastný nápad, on nie­kedy extrém­nej­šie, ale vždy si náj­deme kom­pro­mis, ktorý bude v pros­pech čoko­lády a značky.“ povedala Katalin pre Startitup.

Posledný rok bol pre Chocomaze zásadný. Rozhodli sa pozmeniť filozofiu a v mene rastu sa okrem individuálnych zákazok zamerať aj na predaj do reťazcov. Dnes ich teda nájdeš na čerpacích staniciach Slovnaft a Shell, v Martinuse či v potravinách Yeme.

„Naša značka z roka na rok rastie. Minulý rok sa nám podaril fantasticky, dotiahli sme k realizácii viacero spoluprác, hoci som sa trochu musela vzdať svojej filozofie, že do sietí nepôjdeme. Bez podpory stabilných partnerov by šiel rast oveľa pomalšie, a takto si dokážeme udržať aj viac stálych kolegov, čo nám uľahčuje prácu. Máme po celý rok koho zásobovať,“ povedala Katalin pre Forbes.

Okrem rozšírenia biznisu do nových vôd, priniesol tento rok aj významný úspech na medzinárodnej scéne. Za tmavú čokoládu Peru získali zlatú hviezdičku v prestížnej súťaži Great Taste 2017, ktorá sa považuje za gastronomického Oscara. Je to už druhý krát, čo produkt Chocomaze v tejto súťaži zabodoval. Naposledy to bola v roku 2015 čokoláda Pinot Noir.

Chocomaze svojou kvalitou a úspechmi potvrdzuje, že aj na Slovensku je záujem o kvalitné produkty a zákazníci sa neboja za ne priplatiť. Ich čokolády asi nie sú záležitosťou na každodenný dezert ku káve, no raz za čas určite stoja za to. :)

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá