S bezobalovým prístupom prichádzajú veľké reťazce. Tu ušetríš peniaze aj prírodu

  • Malé bezobalové obchody rozbehli nový spôsob nazerania na nakupovanie a balenie potravín
  • V Kauflande si už môžeš aj ty zvoliť jednu z troch možností
BeFunky-collage (4)
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Malé bezobalové obchody rozbehli nový spôsob nazerania na nakupovanie a balenie potravín
  • V Kauflande si už môžeš aj ty zvoliť jednu z troch možností

Veľké potravinové reťazce reagujú na potreby zákazníkov. Čím viac sa po Slovensku šíri idea zero-waste nakupovania, tým rýchlejšie treba naskočiť na rozbehnutý vlak. Po vzore malých bezobalových obchodíkov sa touto cestou ubral aj Kaufland.

3 možnosti balenia, resp. nebalenia

„Bez obalu“ je prvou možnosťou. Je na tebe či si prinesieš vlastný sáčok, tašku alebo pohár. Ovocie, zeleninu či pečivo si takýmto spôsobom môžeš hneď po odvážení vložiť priamo do tašky.

https://www.facebook.com/tinkinerecepty/photos/a.301714823364383/1171219583080565/?type=3&theater

Ďalej si môžeš vybrať ekologickú sieťku a treťou, nie až tak veľmi želanou možnosťou je mikroténové vrecko. Na zmenu reagujú zákazníci veľmi pozitívne.

Mnohých však od nákupov nebaleného tovaru vo veľkých predajných sieťach, ktorý musel byť pri kúpe uskladnený v plastovom vrecku, odrádzala práve neekologický a koniec-koncov aj neekonomický prístup. Dnes je tomu inak a zvykajú si tak predajcovia ako aj zákazníci.

Stalo sa už takým nepísaným pravidlom, že ekologicky zmýšľajúci ľudia nakupujú vo veľkých reťazcoch len zriedkakedy, pretože sa na plastový odpad pozerať jednoducho nechcú. Zároveň odmietajú prispievať k jeho tvoreniu nákupom igelitových vreciek či iných produktov balených v zbytočných fóliách či vreckách.

Vlajkovou loďou je tak na Slovensku Kaufland, ktorý by mohol byť inšpiráciou pre ostatné obchody imúnne voči ochrane životného prostredia.

Plasty -20 percent

Známym cieľom spoločnosti Kaufland je do roku 2025 zníženie celkovej spotreby plastov o 20 %. Ich znahou je tiež predávať výrobky pod vlastnou značkou v 100-percentne recyklovateľnom obale.

„Od júna ponúkame svojim zákazníkom ekosieťky z biobavlny s certifikátom GOTS na ovocie a zeleninu ako alternatívu k mikroténových vreckám.  Zákazník si pri vážení ovocia a zeleniny na našich predajniach môže vybrať z troch alternatív –  v ekosieťke, v mikroténovom vrecku alebo bez obalu,“ potvrdila pre StartitUp Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

Ako prvý z obchodných reťazcovv roku 2017 úplne vyradili z predaja najviac predávanú tenkú igelitovú tašku a momentálne dopredávajú posledné jednorazové igelitové tašky. Viac o tomto počine si môžeš prečítať TU.

V októbri prišli s novými ekologickejšími obalmi produktov privátnych značiek pod označením „Balené zodpovedne“. Už teraz ich môžeš nájsť v predajniach.

Prvými lastovičkami sú produkty K-Classic – nemrznúca zmes do ostrekovačov K-Classic, slnečnicový kuchynský olej a K-ToGo káva.

Bez mikroplastov v kozmetike

V prospech ochrany životného prostredia, najmä morí a oceánov, robí táto sieť viaceré rázne opatrenia. Ak si si myslel, že kozmetiku pod nemeckou značkou tohto reťazca nie je bezpečné používať, asi ťa prekvapíme.

Od roku 2013 sa podľa slov hovorkyne spoločnosti Kaufland Lucie Langovej, nepoužívajú pevných častíc mikroplastov vo vlastných kozmetických prípravkoch a čistiacich prostriedkoch.

Mnoho reakcií na to, ako sa ekologickejší prístup k prírode vypláca, zaznieva bežne na sociálnych sieťach. Tie sú najväčším nositeľom informácií.

Preto je skvelé, keď predajcovia aj vďaka neutíchajúcemu nátlaku spotrebiteľa, reagujú na dôležité ekologické problémy promptne a funkčne.

Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti

Najnovšie videá

Trendové videá