„Šanca na záchranu krízovej situácie je len jedna a času veľmi málo.“ Lucia radí, ako si zachovať chladnú hlavu pri šmyku
- Lucia Solomon zo školy šmyku radí, ako jazdiť na zimných cestách
- Slovenské autoškoly vodičov nepripravia na všetky situácie
- Lucia Solomon zo školy šmyku radí, ako jazdiť na zimných cestách
- Slovenské autoškoly vodičov nepripravia na všetky situácie
Šmyk na ceste. Situácia, ktorú si nikto z nás nechce predstaviť, no môže sa stať každému. Čo spravíš, keď sa ti zrazu auto začne kĺzať na mokrej vozovke? Panika? Chaotické točenie volantom? Alebo naopak, zvládneš situáciu s chladnou hlavou? To všetko závisí od toho, či máš takéto situácie natrénované.
„Šancu na záchranu krízovej situácie máme len jednu a času veľmi málo. Problémom takmer vždy je, že vodiči hekticky točia volantom a brzdia pri šmykoch a práve tieto manévre dopady šmyku často výrazne zhoršujú,“ tvrdí expertka.
Lucia Solomon zo SuperDRIVE je odborníčka na školy šmyku a vie, prečo by mal každý vodič venovať čas a energiu zlepšovaniu svojich zručností za volantom.
Lucia Solomon tvrdí, že klasické autoškoly jednoducho nemajú šancu pripraviť vodičov na to, čo môže na cestách naozaj nastať. „Ja poznám veľa dobrých inštruktorov v autoškolách, ktorí sa snažia odovzdať čo najviac žiakom, no aj napriek ich snahe si dovolím povedať, že žiaci vychádzajú z autoškôl veľmi slabo pripravení na nečakané situácie. Jázd je málo a netrénujú sa žiadne krízové scenáre.“
V dnešnom rozhovore nám prezradila, ako môže školenie v krízových situáciách pomôcť ochrániť nielen tvoje auto, ale aj zdravie či dokonca život. Zistíš, aké chyby robíme za volantom najčastejšie aj reálne odporúčania na zimné jazdy.
- Prečo sú vodiči z autoškôl slabo pripravení na krízové situácie
- Aké sú najčastejšie chyby slovenských vodičov
- Aké pravidlo platí pre zimné pneumatiky
- Čo sú dva základné druhy šmyku
- Ako správne reagovať pri šmyku
- Čo skontrolovať na aute pred zimnou cestou
Aké sú najčastejšie chyby, ktoré Slováci za volantom robia?
Slovenskí vodiči nepoznajú vlastné autá, nevedia, koľko metrov ich auto potrebuje na úplné zastavenie, nevedia, aké rýchlosti a odstredivé sily ich auto v zákrute ešte zvládne a aké už nie, nevedia, aký minimálny odstup pri rôznych rýchlostiach potrebujú, aby stihli zastaviť za iným vozidlom.
A keď k tomuto pripočítame častý zlozvyk – mobil za volantom –, tak to je priam smrtiaci kokteil, ktorý takmer každý deň na cestách zabíja.
Ja som naozaj nešťastná z toho, že ľudia vnímajú jazdu na aute a premávku tak, že nehody sa jednoducho dejú, je to neoddeliteľný jav od jazdy na aute a nič sa s tým nedá urobiť. V roku 2023 sa na Slovensku stalo 11 671 dopravných nehôd.
A pritom takmer polovica z týchto nehôd bola kvôli rozptýleniu (mobil za volantom), bolo to približne 5 600 nehôd z dôvodu rozptýlenia – a tieto nehody sa naozaj nemuseli stať. V minulom roku na našich cestách zomrelo 267 osôb. Keď si predstavíme, že približne polovica z týchto ľudí zomrela kvôli tomu, že niekto neodolal mobilu za volantom, tak to je desivé.
Ktoré nesprávne návyky majú vodiči pri jazde v zime a prečo sú také nebezpečné?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa správne pripraviť na dlhú zimnú cestu
- Prečo nešoférovať v zimnej bunde
- Ako správne používať svetlá v zime
- Ako nastaviť teplotu v aute v zime
- Čo všetko sa učí v škole šmyku
- Ako prebieha deň v škole šmyku
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity