Seat predstavuje novú vlajkovú loď a konkurenta pre Kodiaq, SUV Tarraco
- SEAT podľa očakávaní predstavil svoje veľké SUV, ktoré bude konkurenciou pre koncernového brata z Mladej Boleslavi, SUV s názvom Tarraco
- SEAT podľa očakávaní predstavil svoje veľké SUV, ktoré bude konkurenciou pre koncernového brata z Mladej Boleslavi, SUV s názvom Tarraco
Prečo práve Tarraco? Model bol pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona, historickom a kultúrnom centre s inšpirujúcou historickou architektúrou. No na pomenovaní nového veľkého SUV zo Španielska sa podieľali obyčaní ľudia: v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName hlasovalo vyše 140 000 fanúšikov značky.
Najnovší model, navrhnutý a vyvinutý v centrále značky SEAT Martorell (Barcelona) a vyrábaný v koncernovom závode v nemeckom Wolfsburgu, je tretím prídavkom v rámci ofenzívy modelov SUV španielskej značky: doplní menších bratov Atecu a Aronu. Zároveň ukazuje cestu, akou sa bude uberať dizajn budúcich modelov značky.
Rozmery a dizajn
Tarraco je postavené na modulárnej platforme koncernu Volkswagen s priečne uloženým motorom, ktorá je známa pod skratkou MQB-A. Podvozok bude voliteľne vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s prepínateľnými režimami. Na dĺžku má španielske SUV 4735 mm (Kodiaq pre porovnanie 4697 mm) a na výšku 1658 mm (Kodiaq 1655 mm).
Vpredu je možné vidieť dizajnovú evolúciu automobilky: pomerne úzke a hranaté predné svetlomety ukrývajú LED technológiu a typickú trojuholníkovú grafiku denných svetiel. Seat tvrdí, že Tarraco bude mať 100 % technológiu LED pri obidvoch verziách výbavy Xcellence a Style.
Zadnú časť zvýrazňuje nízka nakladacia hrana dverí, ale najmä spojené zadné svetlá, ktoré sú spájané najmä s drahším koncernovým súrodencom so štyrmi krúžkami v znaku. Zadné svetlá budú taktiež vybavené dynamickými smerovkami.
Tarraco bude k dispozícii v ôsmich farbách: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey.
Motory a technológie
Čo bude pod kapotou? Žiadne prekvapenie sa nekoná, Tarraco dostane dva benzínové a dva naftové štvorvalce. Benzínovým základom bude štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) v štandarde so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Sekunduje mu benzínový dvojliter produkujúci 140 kW (190 k). Ten v základe dostane 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohonu všetkých kolies 4Drive. Na vlas rovnaké výkony majú aj dve dvojlitrové dieselové verzie. SEAT však sľubuje, že Tarraco neskôr dostane alternatívne pohonné agregáty.
Samozrejme, do voliteľnej výbavy dostane Tarraco najmodernejšie asistenčné systémy, ktoré dnes koncern Volkswagen ponúka. Menovite to bude napríklad Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov, ktoré budú v základnej výbave, či doplnkové systémy ako monitorovanie mŕtvych uhlov Blind Spot Detection, rozoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, adaptívny radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent diaľkových svetiel Light Assist a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist.
Zaujímavosťami sú systémy ako automatické núdzové volanie pri nehode eCall, bezpečnostný systém Pre-crash Assist a asistenčný systém pri prevrátení Rollover Detection.
Seat plánuje uviesť Tarraco do predaja hneď začiatkom budúceho roka. Bude zaujímavé sledovať boj medzi Českom a Španielskom na trhu SUV.
Zdroj: Startstop.sk