Šéf ZSSK hlási veľké novinky: Chystajú moderný systém na kúpu lístkov a mnoho ďalšieho
- ZSSK modernizuje svoje služby
- Do vlakov pribudne USB-C, chystá sa aj nová aplikácia s množstvom možností
- ZSSK modernizuje svoje služby
- Do vlakov pribudne USB-C, chystá sa aj nová aplikácia s množstvom možností
Železničná spoločnosť Slovensko plánuje vynoviť svoje vlaky aj aplikáciu. Podľa jej generálneho riaditeľa Petra Helexu nie je vylúčené ani to, že by národný dopravca vytvoril úplne novú aplikáciu. Túžia po tom, aby sa čoraz viac lístkov kupovalo cez internet a nie na pokladniach.
Ako informuje portál Živé v rozhovore s Petrom Helexom, po novom by už cestujúci, ktorí majú vlaky zdarma, nemali potrebovať papierový preukaz. Prichádza totiž digitalizácia a možno i systém „check-in“/„check-out. V budúcnosti by mohol vzniknúť aj zábavný portál ZSSK.
Helexa považuje aplikáciu za kľúčový kanál pre budúcnosť. Nejaké novinky by v nej mali pribudnúť ešte tento rok. Práve systém check-in/check-out by mohol poriadne zjednodušiť cestovanie. A to tým, že si už v podstate nebude treba kupovať lístok. Cestujúci sa jednoducho prihlási do vlaku, keď nastúpi, a odhlási sa, keď vystúpi. Zaúčtujú sa mu následne prejdené kilometre či čas strávený vo vlaku. Funguje to tak už vo viacerých európskych krajinách.
Zatiaľ ešte nie je jasné, či súčasná aplikácia IDeme vlakom dostane masívne vylepšenie alebo vznikne celkom nová „appka“. Šéf ZSSK však hovorí, že ide o veľkú tému v spoločnosti.
Helexa tiež pre Živé prehovoril o ambícii zdigitalizovať študentské preukazy, a to už do začiatku budúceho školského roka. Študenti by sa teda nemuseli chodiť registrovať s kartičkami a fotkami aj potvrdenie o návšteve školy by stačilo stiahnuť z databázy.
Online lístky a informácie o meškaní
V súčasnosti sa cez internet predáva asi 44 % lístkov, hlási Helexa s tým, že ZSSK chce toto číslo zvýšiť. Spoločnosť by bola „veľmi rada“, keby sa jej ho podarilo zdvojnásobiť.
Okrem aplikácie plánuje vynoviť aj systém zakúpenia si lístka cez SMS, čo by mohli uvítať napríklad seniori registrovaní so 100-percentnou zľavou. Najdôležitejším prvkom obnovy ZSSK však zostane aplikácia.
„Modernejšie vlaky znamenajú menej meškaní, ale keď už meškáme, tak to povedzme cestujúcim férovo a čo najpresnejšie, aby sa na situáciu stihli pripraviť,“ uviedol Helexa pre portál Živé.
Špeciálne ponuky a USB-C
Šéf národného dopravcu prezradil, že veľkou témou je i personalizácia aplikácie. To znamená, že ak napríklad cestujúci nebude dlhšie využívať služby ZSSK, aplikácia mu môže ponúkať špeciálne možnosti či ceny. Taktiež by mohla spolupracovať s aplikáciami ponúkajúcimi taxi či iné služby.
Helexa pre Živé ďalej prezradil, že do nových vozňov by malo pribudnúť aj pripojenie typu USB-C na nabíjanie elektronických zariadení. V nových vlakoch by už malo ísť o dominantný typ pripojenia, kým v súčasnosti máme vo vlakoch dostupné len USB-A.
Riaditeľ reagoval aj na otázku týkajúcu sa prípadov, keď v rušňoch na slovenských železniciach došlo k požiaru. Vysvetlil, že problémom je vek niektorých vlakov, pričom sa tu dá len ťažko odhaliť všetky záhady. Väčšinou však podľa neho nešlo o požiar, ale o zadymenie napríklad nejakej izolácie.
„Každý takýto incident dôsledne analyzujeme, aby sme pochopili, kde nastal problém, a vyhli sa mu v budúcnosti,“ uviedol Helexa.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroj: Živé