Separov rum, Plačkovej čipsy a influencerské produkty: Toto je tajomstvo ich úspechu

  • Spoločnosť Evency zavítala do marketingu
  • Bol to úspešný krok a priniesol obľúbené produkty od známych osobností
  • Biznis sa rozrastá, CEO firmy nám prezradil svoje tajomstvá
Čipsy od Zuzany Plačkovej a raper Separ v redakcii Startitup
Instagram/Queen Chips, Startitup
  • Spoločnosť Evency zavítala do marketingu
  • Bol to úspešný krok a priniesol obľúbené produkty od známych osobností
  • Biznis sa rozrastá, CEO firmy nám prezradil svoje tajomstvá

Rum od Separa alebo čipsy od Zuzany Plačkovej skrývajú zaujímavé pozadie. Stojí za nimi spoločnosť Evency, ktorá počas pandémie prišla s úspešným a silným nápadom. Zavítala do marketingovej scény a s ráznym začiatkom dokázala propagovať produkty od najznámejších influencerov v našej krajine.

Do redakcie Startitup zavítal CEO firmy Marko Šebesta, ktorý nám v relácii Let’s Talk Business s moderátorom Adamom Šipošom predstavil pozadie úspechu „celebritných výrobkov“.

Ako vyplýva z názvu spoločnosti, Evency dlhodobo organizovala rôzne podujatia, respektíve anglicky „eventy“, čo počas pandémie Covid-19 už viac nebolo možné.

„Vtedy som začal rozmýšľať, čo by sa mohlo stať ďalšou oblasťou tohto biznisu. Vyšlo nám, že okrem online koncertov, ktoré sme tiež robili, by to mali byť produkty v rámci e-commerce alebo v ‚retaili‘. Ak by sa totiž počas covidu malo niečo zatvárať, tak nie retailové prevádzky a už vôbec nie e-commerce,“ hovorí Šebesta.

Okrem toho Šebesta pôsobí aj v spoločnosti Influency, ktorá rôznym firmám poskytuje možnosť promovania ich produktov cez influencerov. V súčasnosti s návratom podujatí teda Influency a Evency fungujú naplno aj spolu s marketingovými aktivitami pre známe mená.

Produkty influencerov a Evency

Čo sa týka spolupráce medzi známou osobnosťou a spoločnosťou Evency, niekedy prichádza s nápadom produktu firma a inokedy influencer. Napríklad Separ je súčasťou agentúry, a tak prioritne oslovuje so svojimi nápadmi Šebestovu spoločnosť, no zároveň aj Evency svoje potenciálne produkty ponúka klientom.

„Na začiatku sme prišli my za influencermi, lebo to tu nikto iný nerobil. Museli sme prísť s nápadom. V tejto situácii, keď už ďalší interpreti vidia, že ide o zaujímavý biznis, tak aj oni oslovujú nás,“ hovorí Šebesta.

Vzniku istého produktu s podpisom známej osobnosti predchádza istý brainstorming, podotýka CEO firmy. No čo sa týka napríklad Separovho rumu, nápad bol jasný hneď od začiatku. Raper totiž dlhodobo propagoval a konzumoval rum určitej značky a bolo preto evidentné, že jeho vlastný produkt takéhoto typu by bol úspešný.

Vznikajú však i produkty, nad ktorými sa musí podstatne výraznejšie premýšľať. Ide napríklad o čipsy od Zuzany Plačkovej

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Queen Chips (@queen.chips.family)

„Tu sme sa zameriavali na rýchlo-obrátkové produkty bežnej spotreby. A čipsy sú jednou z piatich najpredávanejších oblastí v rámci potravinárskeho priemyslu. Povedali sme si teda: ‚Poďme robiť čipsy, ale trošku inak. Aspoň ako-tak zdravšie‘,“ opisuje Šebesta s tým, že nápad sa pozdával aj Plačkovej.

Výber klienta

Nie každý influencer dostane možnosť spolupráce s Evency. Podmienkou sú totiž vzájomné sympatie.

„Existuje tak veľa možností, ako robiť tento biznis, že si musíme padnúť do oka. Musí byť medzi nami správna chémia a energia a treba sa na tú spoluprácu aj stretnutia tešiť. To je úplný základ,“ vysvetľuje generálny riaditeľ.

Ďalšou dôležitou časťou výberu spolupráce je otázka, či má možný klient potenciál ovplyvniť ľudí, aby si kúpili produkt“. Bez toho by sa to firme Evency neoplatilo.

Čím viac sledovateľov na sociálnych sieťach, tým väčšia je šanca úspechu istého produktu. Na druhej strane však poznáme aj známe osobnosti s výrazným povedomým v spoločnosti, ktoré však nedokážu ovplyvniť úspech nejakého produktu. Podľa Šebestu totiž nemajú silu „ovplyvňovať nákupné správanie spotrebiteľa“.

„A to je kľúčové. Kľudne môže mať známa osobnosť menej ‚followerov‘, ale ovplyvní viac ľudí ku kúpe,“ hovorí Šebesta. Pre viac informácií sleduj epizódu relácie Let’s Talk Business, ktorú nájdeš na YouTube kanáli Startitup alebo na tomto odkaze.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: YouTube/Startitup, Instagram/Queen Chips

Najnovšie videá

Trendové videá